الفصل ١٨

95.9K 3.4K 2.1K
                                    

فصل ١٨

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

‏-ماذا لو أحبّك الله ؟
ستظل دوماً في ظِلال معيّته الخاصة، وستحبّك السماء ومن فيها والأرض ومن عليها، وستتذوق نعيم الجنّة قبل أن تدخلها، وسيسخر العالم كلّه لأجلك، وسيعلن الحرب على كل من يكيد لك، ثم يقال لك : "هديت وكفيت ووقيت" فاللهم حُبّك ورضاك.

================================

بسم الله نبدأ.

قدام ملهى ڤيكتور.

مراد : قال.. أسمع چاك.. أنت الآن ليس بأمان إلي أن يتم القبض على ڤيكتور.. فأذهب أنت و آليس إلي العنوان الذي يوجد في هذه الورقه.. وقل لها أنني صديق لچاكوب.وانتظرني سأعود قريبا.

چاك : بإمتنان كبير. انا مدين لك بالكثير سيد چاكوب.. شكرا لك.. وسأنتظرك..

آليس : بصتلهم بإمتنان.. وركبوا عربيه..ومشيوا من طريق تاني..

أكرم : ركب العربيه في الخلف..وجمبه بيبرس وصوفيا..

فهد : بيفتح باب العربيه..وبيساعد مراد..

واحد من وراه مسلح.. إلي أين ايها الوغد..!!!

فهد : اتعدل..ولف ليه..وشاف اكتر من خمسه مسلحين...!!! ورد عليهم من بين اسنانه وقال.. ستعرف الآن الي أين؟؟
ونزل طرف عينه في المرايه لمراد..لكن لمح عربيه ماشيه ورا چاك وآليس..

مراد : جه ينزل..أكرم منعه..وقال بهمس.. انت متصاب..اياك تتحرك.

- فهد : بتحذير لمراد..خليك مكانك.ومحدش ينزل

..وقفل باب العربية..ومشي كام خطوه..ووقف قدام الشباب..!!
واحد منهم..ضحك بنصر..وقال.. الآن ستنالون عقابكم أيها المحتالين..انتم سببتم فوضى كبيرة..
وأنت..!! هيا استسلم وارفع يديك..وتقدم انت وهؤلاء الحمقى..!!

فهد : هز راسه..اممم حسنا.. ولكن أنا مسلح..؟

الشباب بصو لبعض وضحكوا..وواحد قال..القي كل اسلحتك على الأرض الآن..والا قتلتك..

فهد : هز راسه..وقال. حسنا.حسنا.. وشال المسدسات من جيبه.وسابها ع الأرض..

أكرم : بقلق.. وبعدين ياصقر..انا لازم انزل وأكون معاه..

مراد : بألم بسيط.. مش هينفع عشان اللي معاك.. أنا مراقب الحوت كويس.. وأي خطر انا هنزل...

شاب بص ع العربيه وقال بدهشه..سيد بيبرس؟..

فهد : شاف الشاب مركز ع بيبرس..وفي لمح البصر..مسك الشاب ده..ولفه ع صدرو..ومسك الرشاش اللي مع الشاب..وضرب نار عليهم وصفاهم..وزق الشاب ع الأرض..وضربه بالرشاش..
واخد اسلحته..وفتح باب العربية بنرفزه..وبص لمراد اللي كاتم الألم..وقال بصوت جهوري.. رائد داليا.. رائد چيهان..حد سامعني؟؟

جريمة عشق 5 (مملكة ميراث العشق)بقلم/مريم نصارحيث تعيش القصص. اكتشف الآن