الفصل ٣٧

127K 3.6K 1.7K
                                    


فصل ٣٧

رواية جريمة عشق 5

                              (مملكة ميراث العشق)

صَلوُ على مَن ڪآن يرفعُ ڪفهُ..‏يدعيِ برفق ، ربِ سَلِمْ ٲُمَتي ..

‏اللهٌم صلِ وسَلِمْ على مُحمَد.

ضربوه ، و بينما هو يمسح الدماء من على وجهه الشريف أخذ يقول : "اللهم اغفر لقومي فإنهم لا يعلمون"

أي رحمة سكنت ذلك القلب ؟!...
صلوا عليه ﷺ

اللهــم صــــل وسلــــم علـــى نبينـــا محمــــدﷺ

================================

                        بسم الله نبدأ.

اسم الكاتبة الحقيقي/ شريهان ابراهيم
وإسم الشهره... مريم نصار.

عند فهد..

رينو : بتعجب..!! نسافر..؟! نسافر فين يافهد؟

فهد : بيلبس التي شيرت..وقال.. بيت المزرعه ياحبيبتي..

رينو : شهقت وقالت بلخبطه.. إيه؟ لأ.. أحم قصدي يعني ليه..؟!

فهد : كشر عينيه بشك..وقال.. إيه مالك اتخضيتي ليه كدا؟
وكمل بمكر وقال.. أنا وعدتك قبل كده أنا وانتي هنركب خيل لوحدنا.. واهو جه الوقت.. بنتك اتجوزت ومسافره..
و آركان هيسافر مع آسر وچواد الغردقه يصيفوا.. ومفيش غير آيان ومرحش المزرعه قبل كده.. أنا بقى عايز أفسحك انتي وأبني..

رينو : بلعت ريقها بتوتر..وقالت جواها.. وبعدين أعمل أي في الورطة دي.؟آدم وآرين هناك.. ولو فهد عرف معرفش هيعمل ايه؟ أتصرف ازااي بس ياربي..

فهد : وقف قدامها.. وقرب من وشها..وقال بخبث.. إيه بتفكري في ايه ياحبيبتى..هو الموضوع صعب أوي كدا.؟

رينو : انتبهت..ها.. أحم. موضوع إيه؟ مفيش اي موضوع ولا حاجه..بس..بس أنا يعني كنت بفكر نروح مكان تاني.. أنت عارف إن بيت المزرعه بيبقى أحلا في تجمع العيله.. أحم.

فهد : همس ف ودنها وقال بمكر..تعرفي إن الإنسان لما بيتوتر أو يخاف من حاجه أو يخبي حاجه ع حد.. بؤبؤ العين بيوسع ياروحي..!!!

رينو : بلخبطه..اء..اه عارفه.. أحم.بس ليه بتقول كدا.. وحاولت تبتسم بتمثيل..

فهد : رفع دقنها وباسها وقال بثقه.. لأنك مش عايزه تقولي إنك عارفه آرين فين يانجمتي..

رينو : فتحت عينيها بدهشه..ومش عارفه ترد..

فهد : أبتسم..وبيرتب شعرها..وقال.. أنا عارف إنك عندك علم بكل حاجه تخص آرين.. أنتي أمها وعلاقة الأم ببنتها تختلف عن علاقة الأب..
وأنا متأكد إن آرين قالتلك أنها ف بيت المزرعه..

رينو : قالت بتنهيدة استسلام.. أيوه فعلاً يافهد.. آرين قالتلي انها هناك..ونبهت عليا إني مقولش لحد حاجه..

جريمة عشق 5 (مملكة ميراث العشق)بقلم/مريم نصارحيث تعيش القصص. اكتشف الآن