اقتباس

58.5K 2.2K 547
                                    

اقتباس..

تالين : بصدمه.. إيه كل العياط ده ياباري..وقفلت الباب. وكملت. تعالي اقعدي هنا واهدي ياحبيبتي.

باري : قعدت وهى ع نفس الوتيرة..

فون تالين صامت من وقت الصلاة.وسفيان رن عليها.

تالين : حطت الفون جمبها وقعدت جمب باري.. وفتحت ع سفيان بالغلط وهى متعرفش.

سفيان : مبتسم ولسه هيتكلم لكن سمع تالين وهى بتقول..

تالين : باري ممكن تهدي وتبطلي عياط خالص.

باري : بشهقات..سوري تالين لكن أنا محتاجه اقعد لوحدي شوية.

تالين : مسحت دموعها وقالت بإبتسامة. أبقى غبية لو سبت أختي حبيبتي زعلانه كدا.. وغصب عني لازم اخرجك من إللي أنتي فيه..
يعني لو أنا كنت مكانك كنتي هتسبيني زعلانه كدا؟ استحاله.

باري : اترمت في حضنها وعيطت بوجع وقالت. أنا تعبانه اوي ياتالين. مخنوقه. قلبي مكسور. مصدومه من آركان. مش عارفه هو بيحبني بجد ولا لأ..

سفيان : سمع صوت عياط اختة. وقام وقف بقلق حقيقي..

تالين : ربتت ع ضهرها وقالت..طيب أهدي بس متعمليش في نفسك كدا..ومش أول مشكله تقابلنا. نثير زي البركان وننسى كل حاجه حلوه بينا..
قوليلي إيه اللي حصل يخليكي تحكمي ع آركان بالشكل ده..

باري : خرجت من حضنها.وقالت بحزن حقيقي.. أنا و آركان مبنكلمش بعض من أسبوع..

تالين : بتفهم. سمعاكي ياحبيبتي كملي إيه السبب.

باري : بصت ل تالين وسكتت..

تالين : مسكت أيديها وقالت بتفهم. أوعدك إن اللي هتقوليه هيكون سر بينا..مش يمكن أنتي فاهمه غلط وأنا ربنا يقدرني وأحاول أفيدك.

باري : بشهقة وجع أنا فعلاً محتاجة أتكلم مع حد يقدر يفهمني..
أنا كنت محتاجة ل سفيان اوي بس محبتش اشغله بمشاكلي.

تالين : بهزار..بقى تحتاجي ل سفيان ومراته موجودة. عيب والله. ههه. طيب ده سفيان كل وقت يكلمني فيه. يقولي. توتا مالكيش غير باري. توتا خلي بالك من باري. توتا باري نصي التاني..توتا.....
قولتله خلاص بقى ياعم سيفو هتخليني أغير من باري ليه؟ ههههه. شوفتي بقى.

سفيان : أبتسم..وقعد مكانه يسمع تصرف وحكمة تالين.

باري : بدأت تهدا..وقالت. أنا هقولك على كل حاجه. بس بليز قولي مين فينا غلطان..

تالين : بتفهم. أكيد. قولي ياحبيبتي اللي مضايقك.

باري : فتحت فونها وقالت. قبل ما أتكلم. شوفي ديزاين الفستان ده وقولي رايك..

تالين : شافت الفستان وقالت. هو تحفه جداً. لكن ده مش لينا طبعاً..
وبصت ل باري وقالت بِشك. أوعي تكوني......!!!

جريمة عشق 5 (مملكة ميراث العشق)بقلم/مريم نصارحيث تعيش القصص. اكتشف الآن