فصل ٢

99.7K 3K 621
                                    

فصل ٢

رواية جريمة عشق 5

(مملكة ميراث العشق)

‏صدّقني أنت لا تعلم كيف سيُغيّر الله المشهد لأجلك، وكيف سيصرف عنك السوء بسبب دعائك وإلحاحك الطويل الذي ظننت-بجهلاً منك-أنّ هذه الدعوات التي خرجت من قلبك بحرقة ذات ليلة لم يستجيبها الله ! أنت لا تعلم كم من بلاء شارف على الوقوع ودفعه الله عنك بالدعاء ، ولو علِمت لما مللت من الدعاء .

الأب :- هو الشخص الذي يقضي حياته منحنيأ.
ل يستقيم أبناؤه♥️♥️
================================

بسم الله نبدأ.

ف شركة سليم بدر الدين.

سليم ف اجتماع مهم... بيتكلم ومبسوط وبيشرح للمهندسين الموجودين..
وفتون بترن عليه باستمرار اكتر من مره وفونه صامت..!!

خالد : من غير ما يخبط..دخل بسرعه بينهج..وقال بزهول..سليم عرفت ال حصل ـ ل آدم العدوي..!!؟

سليم : قام وقف بقلق واضح..ف ايه يا خالد؟

خالد : فتح التلفزيون..وقال كارثه.. مصيبه.. شوف بنفسك..!!!

سليم : رفع عينيه للشاشه..وفتح عينيه بصدمه كبيره جدا...!!! وهمس بزهول.. مستحيل...!!!
وساب الاجتماع وخرج يجري بسرعه كبيره.ورد ع فتون . وخالد وراه...!!!

(ملحوظه مهمه.للي مايعرفش مين  دول. سليم وفتون أبطال روايتي التانيه.. واسمها
(آحـببتُ بصـيرتهُ) وهي جزء واحد فقط)
ولكن في حلقات خاصة جمعتهم مع بعض قبل كده) وموجود بعد نهاية رواية (آحـببتُ بصـيرتهُ)

عند البرج..

فريق البحث الجنائي وصل. ورفعو البصمات واخدو قطعة الازاز..

والشرطه جت فريق منهم راح ع المستشفى.

وفريق وصل عند البرج عشان يحقق. واخدو هارون وشاهين والبواب ع القسم لاخد اقوالهم بالواقعه.

مراد : اتصل ع رعد وطلب منه حراسه ع البيت..

ورعد نفذ. و اتصل ع حراسة شركتة.. وطلب منهم إن عدد من الحرس يروحو يقفو حراسه ع فيلا العدوي..

أما فهد..!!!

ف أمر بتفريغ الكاميرات..من اسبوعين فاتو واخدهم ع فلاشه..
ومشي بسرعة البرق وطلع ع المستشفى ومعاه رعد عشان يطمنه ع آدم..!!
وطول الطريق فهد قلبه مشغول..وحاسس بخنقه كبيره وقلة حيله. ونفسه يعمل اي حاجه..علشان آدم يفضل موجود طول العمر..!!!

وبعد شويه..وصلو المستشفى..ونزل بسرعه..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف المستشفى.

طبعا..الكل ع نفس الوتيره والقلق.والخوف من الفقد..
اميرة وحورية وسلطانة آدم.. قاعده قدام العمليات..ف صمت تام. ولا أبدت بأي رد فعل.. والكل قلقان عليها..

جريمة عشق 5 (مملكة ميراث العشق)بقلم/مريم نصارحيث تعيش القصص. اكتشف الآن