الفصل ١٧

87.9K 3.4K 2.5K
                                    

فصل ١٧
رواية جريمة عشق 5

                              (مملكة ميراث العشق)

‏سئل ⁦ ابن ⁩ ⁦ تيمية ⁩ : كيف أصبحتَ ؟
‏فقال : بين نعمتين ﻻ أدري أيتهما أفضل
‏ذنوب قد سترها الله عليَّ
‏فلم يُعيرني بها أحد من خلقه
‏ومودة ألقاها في قلوب العباد
‏ﻻ يبلغها عملي ! ❤

================================
الاسم الحقيقي/ شريهان ابراهيم.
الاسم المستعار/ مريم نصار.
         
                      بسم الله نبدأ.

عند كريم..

كريم : بنفاذ صبر.. ياليليانو.. ياليليانو ياحبيبتى.. أنتي ليه مش عايزه تتعاملي ع إن عمر ابننا ولد مش بنت؟

ليليان : نفخت بغيظ..وقالت..ليه إن شاء الله؟ شايفني بحطله مانيكير؟ منا عارفه انه ولد.. عمرك سمعت عن بنت اسمها عمر.؟

كريم : من بين أسنانه.. ولما انتتتي عارفه كدا.؟اوماااااال تعبااااني معاكي لييييه؟

ليليان : اله..عايز ايه بس ياكريم انا كلمتك؟

كريم :ضحك بتريقه..وقال.. لأ ابدا..خااالص..هو انتي بتعملي حاجه؟  انتي يدوبك عايزه تغيري اوضة عمر بالكامل..وكمان الديكور والألوان..
بزمتك عمرك سمعتي ولا شوفتي اوضة ولد باللون البِنك؟ لأ كمان وسرير بمبي وعليه عالم ديزني بنات.. انتي مدركه اللي بتعمليه؟

ليليان : نفخت بخنقه اوووف بقى..وفيها ايه يعني.. هو عمر فاهم.. وبعدين انا بحب الألوان دي.. واو بجد..هتبقى تحفه جدا..

كريم : مسح وشه بايديه ونفخ وقال.. أستغفر الله العظيم يارب..بصي يا لليليان..عشان أنا مش هينفع اعملك اللي بتقولي عليه. لأسباب كتيره.. وأولهم إن جدو أشرف اللي جايب كل حاجه في الاوضه دي هديه لعمر. 
وثانيا : انا أبني راجل..وهيتربى  زي ما شباب العيله اتربت. مفيش حد فينا فتح عينيه ع اوضه باللون ده..

ليليان : قعدت ع طرف السرير بخنقه وسكتت..

كريم : شافها كدا..وقعد جنبها. وقال بهدوء.. ليليان حبيبتي.. بجد جميل جدا إنك بتحبي البنات.. وانا كمان بحبهم جدآ..لكن صعب انك ترسمي لابنك حاجه يفتح عينيه عليها بالشكل ده.. صدقيني صعب جدا..

ليليان : بتذمر..خلاص ياكريم اعمل اللي انت عايزو..

كريم : مش اللي انا عايزه يا لي لي .. ده الطبيعي.  وبعدين ياروحي بكره تخلفى ..وتجيبيلي  البنوته الجميله وتعملي ليها كل اللي انتي عايزاه. وانا هعملك كل اللي نفسك فيه.. اتفقنا؟

ليليان : ...........!!!

كريم : قربها منه..وقال ها اتفقنا؟ ولا عندك اعتراض؟

ليليان : بص انا مضايقه دلوقتي..مش عارفه أوافق..!!

كريم : بغمزه..انا هقنعك توافقي بطريقتي.. هو انتي عندك كام كيمو يعني؟

جريمة عشق 5 (مملكة ميراث العشق)بقلم/مريم نصارحيث تعيش القصص. اكتشف الآن