Hoofdstuk 28

191 5 0
                                    

(Lando POV)
"Ja nou er was dus een taxichauffeur en hij heette Alexandero ofzo iets." Begint ze te vertellen. "Nou die was dus allerlei vragen aan het stellen om ons een beetje te leren kennen enzo. Dus wij hem vertellen dat we bij de GP van Italië aan het kijken zijn enzo en uiteindelijk vroeg ik hoe oud hij is want hij leek helemaal niet zo oud. Hij is dus 23 dus ik tegen Charlotte gezegd van dat ik gelijk had enzo. En ja na gewoon gezellig gepraat te hebben kwamen we bij het hotel aan en we stapten uit en hij gaf mij zijn nummer." Vertelt ze. Ik merk dat ik een beetje jaloers begin te worden maar laat dat niet echt merken. "En wat heb je met zijn nummer gedaan dan?" Vraag ik. "Ja niks, ik heb dat papiertje nog steeds in mijn tas zitten." Zegt ze. "Ah okey, ja wij hadden hem ook en hij zei al dat hij jullie ook naar het hotel gebracht had maar hij zei niks over zijn nummer geven maar ja dat komt ook omdat wij zeiden dat jullie onze vriendinnen zijn. Maar ik dacht al wat keek hij akward nadat we dat zeiden dus het verklaart veel." Vertel ik lachend. Marissa moet ook lachen. "Oh ik kwam ook Pierre tegen in de lobby toen ik met Charlotte was." Zegt ze snel. Ik word nu al helemaal jaloers want die jongen vind haar echt wel leuk. "Oh......" zeg ik want ik weet niet wat ik moet zeggen. "Ja en hij had het moeilijk want ja hij had motor problemen en moet morgen achter aan starten." Vertelt ze en ik merk dat ze medelijden heeft. Dat snap ik ook wel want dat is vervelend als je dat hebt. "Ja vervelend." Zeg ik. "Nog wat anders gebeurt met Pierre?" Vraag ik uit nieuwsgierigheid en jaloezie. Marissa merkt meteen dat ik jaloers word. "Nee." Zegt ze een beetje geïrriteerd. Na een tijdje zegt ze: "en alleen dat Charlotte zei dat hij mij zeker weten leuk vindt en dat ja denk ik nu ook maar weet het niet zeker. Ik hoop het niet want heb een goede vriendschap met hem en dat zou vervelend zijn om te verpesten. En ja sorry dat ik je niet geloofde maar dat betekent niet dat je nog steeds zo jaloers kan zijn." Vertelt ze en ik kijk haar aan met een gezicht van 'dat zei ik toch'.

Na het eten gaan Marissa en ik nog even onze serie verder kijken. Marissa komt tegen mij aan liggen en gaat liggen op mijn borst. Na een tijdje zie ik dat Marissa in slaap is gevallen. Ik ben ook moe dus ik merk dat mijn ogen langzaam dicht vallen. Niet snel na dat ik dat gemerkt heb ben ik in slaap gevallen.

(Marissa POV)
Ik word wakker en bedenk me dat het vandaag race day is. Ah wat spannend!!! Lando start vandaag 2e dus ik hoop dat hij goed weg komt in de eerste bocht en de GP van Italië gaat leiden. Ik laat Lando nog even slapen want hij heeft al zijn rust nodig omdat hij een zware dag krijgt. Na een tijdje maak ik hem toch echt wakker om te gaan ontbijten voordat we naar het circuit gaan. "Heyy schatje, word je wakker?" Zeg ik terwijl ik hem een beetje wakker schud. Na een tijdje staat hij naast het bed. "Het is raceday vandaag!" Zegt hij enthousiast maar ook weer nerveus. "Het gaat helemaal goed komen schat." Zeg ik om hem meer zelfvertrouwen te geven. Wanneer we zijn aangekleed lopen we naar de ontbijt zaal. Dit keer eten we alleen met een paar mensen van McLaren en Charlotte(lando's PR). "Ready for today?" Vraagt Charlotte(PR). "yess I hope so." Antwoord Lando. Dan praten we nog verder over van alles en nog wat maar vooral over de race. Als we al het eten op hebben gaan we naar het circuit. Dan gaan Lando nog even een track walk doen om de beste strategieën bedenken in elke bocht. Na die trackwalk komt Lando nog gezellig met mij lunchen in de paddock en gaan we erna maar zijn driversroom. De hele dag merk ik al dat Lando nerveus is. Dat was tijdens het wakker worden, het ontbijt, onze lunch, in zijn driversroom en zelfs tijdens die oefen rondes. Ik snap wel dat hij het spannend vindt want dat zou ik ook zijn als ik hem was. Ik hoop gewoon dat alles goed gaat komen en het belangrijkste dat jij veilig uit de auto komt. Ook hoop ik natuurlijk voor hem op een mooi podium want dat zou geweldig zijn. Ik geef Lando een laatste kus en wens hem nog een keer succes voor dat hij naar de grid gaat waar zijn auto al staat. Dan is het toch eindelijk tijd voor Lando om in zijn auto te gaan zitten. Als iedereen zit en het tijd is gaan de lichten uit en begint de formation lap.

De start:
Ik sta in de pitbox en ik vind het nog steeds zo spannend. De laatste 2 coureurs gaan in hun start plaats staan en de vlag zwaait. Het aftellen is begonnen en de lichten gaan naar een tijdje uit en....Start! Lando heeft een goede start en is dus heel goed weg. Ze gaan de eerste bocht in en JA Lando heeft de leiding in de race. Ik juich een beetje omdat het een goede start was. Na 2 rondes staat Lando weer 2de want Max Verstappen heeft hem weer ingehaald. Na een tijdje staat Lando weer 5de en is de race nog steeds super spannend. Er gebeuren allerlei dingen overal op de baan. Voorin een strijd tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton, in het middenveld tussen Pierre Gasly en Russel die goed bezig is en een strijd achter in het veld en dat is tussen Sabestian Vettel en Kimmi Raikönnen. De race is nu voor de helft voorbij en het blijft nog steeds zo spannend...........

Crazy about youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu