16 tahun kemudian
Seorang gadis duduk di kerusi lalu mula menaip sesuatu di komputernya.
******
"Yashh, Kha! Jangan lari- lari! Nanti jatuh!"
"Hahaha! Bluek!". Seorang gadis kecil berlari kegirangan apabila dikejar oleh seorang lelaki.
"Kha, Jangan lari! nanti jat-". Belum sempat dia habis berkata, dirinya diperlihatkan pula kepada gadis kecil yang jatuh tersungkur. Tapi gadis kecil yang dipanggil Kha itu tidak menangis bahkan terseyum gembira.
" Dah cakap jangan lari. Tu lah degil lagi". Kata seorang lelaki yang lain.
"Boys, Kha!, Jom masuk!". Panggil seorang wanita yang terlihat berumur.
"Baik, bos!". jawab mereka berdua serentak lalu Kha diletakkan di salah satu bahu lelaki tadi dan menuju ke dalam rumah. Setelah menjejakkan kaki ke dalam rumah, Kha diturunkan perlahan- lahan dari bahu lelaki tadi.
"Pergi mandi, dah bau macam kambing". Usik wanita tadi.
"Hahahahaha..bau kambing". Kha ketawa girang apabila mereka berdua dikatakan berbau seperti kambing. Dua lelaki tadi mula menunjukkan muka tak puas hati mereka apabila dikatakan begitu namun kaki mereka tetap menuju pergi ke bilik masing- masing.
"Amboi, suka ya gelakkan orang. Kha pun sama, Hemm..Bau lembu". Usik wanita tadi.
"Aunty.."rengek Kha. Tak suka bila dikata berbau seperti lembu.
'masih wangi kot' ujarnya dalam hati selepas menghidu badannya.
"Dah, Pergi mandi ." Arah Wanita tadi.
"Baik Miss Yoo."Ucap Kha sambil membuat tanda hormat seperti askar lalu pergi berlari menuju ke biliknya. Miss Yoo hanya menggelengkan kepalanya dan sambung memasak.
"Listen here, Jeongwoo. Everything in this world happened with a reason".
"Then tell me the reason why you eat my last sandwich, Haruto?".
"Cause it's delicious and I'm hungry?".
"Hush, sabar". Kata Jeongwoo sambil menarik nafas dan menghembus nafas berulang kali. Setelah berjaya menenangkan diri, dia menuju ke peti ais pula. Dirinya kelihatan pening sekaligus marah apabila barang yang dicarinya tidak ditemui.
"Who eat my last yogurt?!" . Marah Jeongwoo. Dirinya melihat ke arah Kha yang duduk di lantai sambil bermain dengan Yoshi. Kha yang baru berumur 5 tahun itu memang suka yogurt Kalau panggil 'Monster yogurt' pun boleh.
Tau seperti dirinya menjadi suspek, Kha langsung memandang jeongwoo sambil menggelengkan kepala sambil mengangkat kedua-dua tangannya seperti orang berikrar.
"Not me". Kha membela dirinya. Walaupun dia suka yogurt. Dia takkan curi orang punya tanpa kebenaran. Kecuali kalau dia lapar lah.
"Urm, Hi?". Haruto membuat muka yang takut akan amukan jeongwoo mula berlari setelah mengaku itu salahnya.
"Yashh!. Jangan lari!". Jerit Jeongwoo sambil mengejar Haruto dan ditangannnya terdapat sebelah selipar yag dicuri dari bilik Jihoon.
Jihoon yang baru tiba di dapur mula melihat Jeongwoo yang mengejar Haruto. Namun matanya mula meniliti benda yang berada di tangan jeongwoo. Matanya mula membesar setelah dapat mengecam barang yang ada di tangan Jeongwoo.
"Yoshi, that's my slipper, right? ".Tanya Jihoon.
"Iyup."Jawab Yoshi lalu sambung bermain dengan Kha.
"Yahhh! Bagi selipar tu balik". Marah Jihoon sekaligus menghentikan Jeongwoo yang memukul Haruto dengan menggunakan selipar Jihoon tadi. Dengan takut-takut, Jeongwoo menghulurkan sebelah selipar yang dicuri tadi kepada Jihoon lalu berlari dari situ. Takut dirinya pula jadi sasaran si singa.
Jihoon mula mengusap - ngusap selipar tersebut sebaik sahaja dihulurkan jeongwoo.
'Ni kalau Mashi nampak ni, habis aku'. Kata Jihoon dalam hati. Selipar nya atau lebih tepat, selipar Mashiho yang dia pinjam.
"Apa bising-bising ni?". Tanya Mashi yang baru sahaja keluar dari biliknya sebaik sahaja melihat kekecohan di dalam dapur .
Dirinya diperlihatkan dengan muka Yoshi yang ' di make up' dengan menggunakan tepung oleh Kha. Dia melihat juga Haruto yang dikejar oleh Jeongwoo di halaman belakang dan juga dia menoleh ke tepi dan memperlihatkan Jihoon yang mengelap dan meniup selipar yang dia pinjamkan.
"You know, Hyung. Just siblings fight". Terang Doyoung yang dalam posisi terbang. Dua sayap hitamnya itu dia usap perlahan- lahan.
"Hoi, sejak bila kau naik atas situ?!". Marah Jihoon. Selipar Mashi tadi entah terbang ke mana.
"Urm, sejak...tadi?". Kata Doyoung tanpa rasa bersalah.
"Kau nak Prof Yoo sambung jadikan kita bahan uji jadi dia lagi ke?". Nada Jihoon mula mejadi keras.
Cecair yang tercampur itu menyebabkan diri mereka menjadi seperti ini. Di fikirannya mula mengingatkan kembali apabila mereka semua diseksa dengan badan mereka direnjat oleh arus eletrik yang kuat. Namun mereka beruntung sebab kuasa yang mereka ada ni tidak diketahui oleh siapapun kecuali mereka dan Kha. Prof Yoo tidak dapat mengesan perubahan mereka dengan menggunakan mesinnya dan membebaskan mereka. Apabila terfikir kembali pasal peristiwa tersebut, badan Jihoon mula terasa lemah dan nafas nya tersekat. Sebelum sempat dirinya jatuh, Mashiho menyambut badannya dan memapah badan Jihoon menuju ke biliknya.
Yoshi dan Kha memandang Doyoung dengan pandangan 'Look-what- you-have-done'.
"Alah, Sorry lah. Ingatkan penyakit Jihoon hyung dah sembuh". Kata Doyoung dalam nada bersalah sambil perlahan-lahan turun dari atas sana. Sayapnya perlahan-lahan masuk ke dalam badannya semula.
"Doyoung!". Panggil Mashiho.
"Jap!".Jawab Doyoung lalu berjalan menuju bilik Jihoon.
Tok! Tok! Tok!
"Masuk lah". Kata Mashiho lalu doyoung masuk ke dalam bilik tersebut dan melihat Jihoon yang menyelebungi dirinya dengan selimut.
'Aik, demam?. Lemah nya'. Kutuk Doyoung dalam hati.
"Doyoung, jaga dia". Hyung pergi masak bubur". Kata Mashiho lalu pergi dari bilik tersebut dan menuju ke dapur.
"I'm sorry, Hyung. I'm just miss him."Tidak lama kemudian, doyoung datang membawa tuala kecil dan semangkuk air. Dia merendam kain tersebut di dalam mangkuk yang berisi air tersebut dan memeras tuala tersebut hingga keluar air. Dia melipat tuala tersebut dan meletakkannya di atas dahi Jihoon.
Tak lama kemudian, Mashiho datang sambil membawa semangkuk bubur.
"Doyoung, pergi ambil Junghwan dekat sekolah. Yoshi hyung hantar Kha pergi tadika." Kata Mashiho sambil meniup bubur tersebut sebelum memberi Jihoon makan.
"Okay, Hyung". Doyoung menjawabnya lalu mengambil kunci kereta Jihoon yang digantung di dinding lalu melangkah keluar dari bilik Jihoon lalu memandu kereta Jihoon dan mengambil Junghwan di sekolah.
"As you can see, he miss him. I miss him too. And I know you miss him too".
YOU ARE READING
CRAZY EXPERIMENTS
Short Story[ CRIME SCENE DO NOT CROSS!] Kerana sifat tamak seorang saintis gila menyebabkan masa depan 12 orang lelaki berubah serta merta. Tubuh Mereka sudah tidak seperti orang lain. Dan juga tubuh Mereka mempunyai kuasa yang diperolehi secara tidak sengaja...