Part 17

56 8 3
                                    

Setelah habis melawat permakanan itu, gadis itu kembali melanjutkan membuat ceritanya. Deadline nya hanya tinggal beberapa hari lagi.

"Finally, Kita dah nak balik!. I miss my room". Kata Junkyu sambil menarik bagasinya pergi ke kapal terbang.

"Kita pergi pun baru seminggu. Bukannya lari pun bilik kau tu". Perli Jihoon membuatkan Junkyu cemberut.

"Semua dah ada kan?". Tanya Hyunsuk.

"Dah!".


"Hyung,Jangan lah tolak!". Marah Doyoung kepada Jihoon yang sedang menolak-nolaknya dari belakang namun yang dimarah hanya tidak peduli malah semakin menolak Doyoung sehingga Doyoung hampir terjatuh.

Melihat itu, Hyunsuk tidak tinggal diam. Dia mendekati Jihoon dan mula memulas telinganya sehingga sang pemilik telinga meringis kesakitan. Dia langsung meminta maaf dan dilepaskan. Dia mengusap telinganya. Warna merah seperti digigit nyamuk.

Hyunsuk hanya buat-buat tidak peduli apabila menyedari yang Jihoon sedang menatap tajam ke arahnya.


"Hyung"

"Yes?"

"Kha dengan Junghwan nak pergi tandas kejap". Kata Junghwan.

"Tak nak Hyung teman ke?. Kalau macam tu, kita jumpa dekat cafe kat sana tu". Kata Hyunsuk sambil menunjuk ke arah Cafe yang boleh dikatakan jauh.

Junghwan mengangguk lalu pergi ke tandas bersama Kha.

Jaehyuk dan Asahi berserta Yedam mengambil alih untuk membawa bagasi dan beg Junghwan dan Kha.

"Dah 10 minit diorang pergi tandas takkan tak balik lagi?". Ujar Yoshi.

"Tunggulah sekejap. Mungkin Junghwan sakit perut". Kata Mashiho yang cuba untuk berpositive thinking.



20 minit berlalu namun Junghwan dan Kha tidak muncul juga membuatkan mereka semua panik. Muncul fikiran-fikiran negative dari otak mereka.

Hyunsuk dan Haruto pergi ke arah tandas lelaki untuk mencari Junghwan manakala Yoshi dan Jeongwoo pergi mencari Kha.

"Ada, Hyung?". Tanya Jeongwoo.

"Hyung tanya Makcik tadi, tapi makcik tu cakap tak ada orang kat dalam". Ujar Yoshi yang berusaha untuk menenangkan diri.

"Mungkin makcik tu tipu. Kenapa kita tak masuk je". Cadang Jeongwoo.

"Aish, tak boleh. Walau apapun keadaan dia, kita tak boleh masuk tandas perempuan. Hormat lah sikit".Tegas Yoshi.

"Yelah. Tapi kan ini darura-". Belum sempat Jeongwoo habis berkata, telefon Yoshi berdering. Yoshi menyambutnya. Sepanjang Yoshi menjawab panggilan tersebut, mukanya seperti menahan marah. Jeongwoo yang melihat itu sedikit takut.

"Jangan apa-apa kan diorang". Ujar Yoshi tegas.

"Hyung, kenapa?".

"Prof Yoo. Dia dah dapat diorang".





"Kau biar betul, Yoshi. Jangan main-main lah".

"Kau nampak muka aku ni macam orang nak main-main ke?". Ujar Yoshi ataupun lebih tepat Jaden sambil memandang mereka dengan wajah datarnya.

"Okay fine. Jaden Hyung, hyung bak sini telefon tu. Aku nak hack kejap". Pinta Doyoung.ereka tahu jika ini bukan Yoshi melainkan Jaden. Jaden memberikan telefonnya.

Doyoung membuat kerjanya. Menekan -nekan keyboard di komputer nya sambil memerhatikan telefon Yoshi. Daniel pula memberitahu Miss Jenne tentang Kha.

"Okay I got their location"




Hyunsuk memandang telefonnya. Melihat gambar yang disend oleh unknown number membuat dia meremat kasar telefon yang berada di tangannya. Dia memberikan telefonnya ke yang lain supaya mereka melihat gambar tersebut.

Gambar Junghwan yang diikat di sebuah kerusi besi sambil di bajunya terdapat banyak kesan darah serta Kha yang disisinya yang diikat di kerusi sambil menangis.

"Dia dah melampau. Macam mana dia boleh jumpa kita sedangkan 6 tahun kita okay ke tanpa kena tahu". Ujar Jihoon kesal.

"Aku yakin yang selama 6 tahun tu dia cari tahu tentang kita. Fikirkan strategi supaya kita jatuh kat tangan dia. Dengan menggunakan Junghwan dan juga Kha". Yedam berkata.

Tiba-tiba mereka bersepuluh merasakan Pening yang luar biasa dan mereka pengsan.

Jaden yang satu-satunya tidak pengsan itu hanya smirk. Tiba-tiba beberapa orang lelaki datang dan memukul kepala Yoshi sehingga dia jatuh pengsan.





"Ugh. Kepala aku pening. Eh,kenapa aku terikat ni?". Justin cuba melepaskan badannya dari tali yang mengikat tubuhnya dikerusi tersebut. Dia menoleh ke sampingnya, ada yang lain dalam keadaan yang sama namun mereka belum sedar.

"Jaden Hyung mana?". Justin bertanya kerana Jaden tiada disitu. Dia melihat sekeliling. Tempat yang agak familiar namun dia tak ingat.




Klak!


"Ouh,kau dah bangun?. Baguslah".

"Apa semua ni,Hyung?". Tanya Justin yang bingung.

"Nanti kau akan tahu". Jaden smirk lalu dia keluar dari bilik tersebut.

"Ugh. Kepala aku. Justin?".Yang lain bangun bersamaan.

"Hyung. Jaden hyung nampak pelik. Dia macam orang yang berbeza".

"Prof Yoo. Aku dah buat yang macam Prof suruh." Jaden menunduk hormat di hadapan seorang lelaki berumur.

"Good job,Yoshi." Kata Prof Yoo sambil tersenyum sinis. Dia yang menyuruh Jaden supaya membawa mereka semua ke tempat ini.


Klak!


"Ouh, semua dah bangun?".

"Jaden. Buka ikatan kitaorang ni. Kau dah kenapa!". Marah Jun.

"Aku just buat apa yang Prof Yoo arahkan. Korang yang salah!. Prof Yoo bagitau aku yang korang sepakat bunuh Eomma dan Appa aku!".

"Sejak bi-"

"Aku tak kira. Aku nak korang mati kat tangan aku!". Marah Jaden.

"Jaden. Ingat lah!. Kita semua ni anak yatim. Eomma dengan Appa kita dah takda!. Prof gila tu dah bunuh semua keluarga kita!".

"T-tak mungkin. Arghhh!". Jaden memegang kepalanya. Sakit yang luar biasa menyerangnya.

"Hyung, Sah!. Jaden Hyung kena manipulasi oleh Prof gila tu!". Arthur memberitahu. Yang lain mengangguk faham.

Kyle mengeluarkan gunting kecil dari pocket nya. Secara diam-diam dia menggunting tali yang mengikat tangannya. Setelah selesai, dia memberikan gunting tersebut kepada Travis yang disebelahnya. Kyle bangun dan Travis terus menggunakan kuasanya untuk membuat Jaden tidak sedarkan diri.

CRAZY EXPERIMENTSWhere stories live. Discover now