"Jadi ni rumah keluarga Ice?". Tanya Hyunsuk sambil melihat sebuah rumah bungalow di depannya. Dia membuka kaca mata hitamnya dan menyangkutnya di leher bajunya.
"Iyup". Jawab Yoshi.
Hyunsuk masuk kedalam rumah tersebut besama-sama dengan Yoshi beserta Jihoon.
"Hello?. Ada orang tak?".
"Tunggu kejap!". Terdengar laungan wanita dari dalam rumah tersebut.
Tidak lama kemudian, pintu dibuka dan terlihat seorang wanita yang berumur 40-an.
"Eh, Yoshi, Jihoon". Wanita itu memeluk mereka .
"Eh, yang kat belakang tu siapa?". Tanya wanita itu . Dia susah untuk melihat muka Hyunsuk kerana hyunsuk terlindung di belakang Yoshi. . Hyunsuk tanpa berkata apa- apa langsung memeluk wanita tersebut. Dia tidak sangka yang orang dihadapannya ini sebenarnya orang yang dia kenal. Walaupun agak terkejut dan bingung, wanita itu membalas pelukan Hyunsuk. Hyunsuk tidak sangka dapat berjumpa lagi dengan orang yang dianggapnya sebagai keluarga ini.
"Eomma bukan tak benarkan, Hyun. Tapi Kha tu jelah peneman eomma. Abang dengan kakak dia belajar jauh. Tunggu ada cuti baru balik". Terang Miss Jenne itu sambil berbincang dengan Hyunsuk. Yoshi dengan Jihoon bermain dengan Kha di laman belakang.
"Kitaorang memang tak nak bawa dia, eomma. Tapi Ice ni degil. Dia nak ikut juga". Kata Hyunsuk. Mencuba ambil kesempatan, Dia menatap bebola mata Miss Jenne . Mencoba untuk mencari tahu Siapa suami merangkap ayah kandung Kha. Dia bukan kurang ajar, tapi dia perlu memastikan sesuatu. Namun aksinya tetap gagal seperti percubaannya sebelum ini . Dia mulai mencuba Dan terus mencuba selama 6 tahun. Hyunsuk terus mematikan niatnya dan mula menatap Miss Jenne apabila wanita itu membuka Suara.
"Atau macam ni lah, Hyunsuk. Eomma benarkan kamu bawa Kha. Tapi setiap seminggu, Kamu mesti bawa Kha balik tinggal dekat sini 2 hari. Macam mana, boleh?". Tanya Miss Jenne .
"Boleh, eomma".Hyunsuk mengangguk.
"Hyun, Prof Yoo tak serang kamu lagi kan?. Kalau tak,nanti kamu cedera lagi macam pertama kali eomma jumpa kamu". Tanya Mrs Jenne itu. Walaupun dia tak pernah berjumpa dengan Prof Yoo, namun apabila mendengar cerita tentang Prof Yoo daripada Hyunsuk, Dia tahu yang Prof Yoo ini seorang yang psycho.
"Selama 6 tahun ni, belum ada lagi eomma. Tapi, eomma Masih ingat ya?". Tanya Hyunsuk sambil tersenyum kecil. Rambut ungu nya dibetulkan menggunakan tangan.
"Eh, mestilah eomma ingat. Masa tu eomma mengandungkan Khen, lepastu eomma balik dari klinik buat check-up, Kamu dah terbaring di tepi jalan dan berlumuran darah". Kata Mrs Jenne sambil tertawa kecil . Hyunsuk menutup mukanya dengan menggunakan tangannya kerana malu.
"Jadi, sekarang ni kamu dah pindah dari rumah tu kan?". Tanya Mrs Jenne. Dirinya takut jika Prof Yoo kembali menyerangnya. Terdapat sebuah amanat dari seseorang yang harus dia tunaikan. Dia takkan biarkan kuasa mereka yang disembunyikan ini diketahui oleh pihak Prof Yoo. Namun dia tidak sedar, melindungi Mereka adalah suatu kesalahan yang paling buruk.
"Don't worry, Mrs Jenne. Semuanya clear. ". Kata Hyunsuk sambil tertawa sebelum meminta diri untuk pergi ke sekolah Junghwan. Bahkan Mrs Jenne juga menyokong perbuatannya untuk membuang pelajar yang membuli Junghwan dan juga guru yang merakam aksi buli yang dilakukan terhadap Junghwan. Dia hanya menyuruh Hyunsuk supaya mengawal emosinya.
Satu sekolah bahkan pakcik dan makcik cleaner pun turut heboh akan kedatangan sebuah kereta Ferarri yang berwarna merah serta diikuti oleh sebuah kereta Lamborghini yang berwarna emas dan sebuah Lykan Hypersport yang berwarna hitam. Hyunsuk adalah orang yang pertama keluar dari kereta Ferrari tersebut dan di ikuti oleh mereka yang lain. Hanya Yoshi bersama Haruto dan Jeongwoo tidak keluar kerana menjaga Kha yang terlelap. Mereka bersembilan menuju ke bilik pengetua yang ditujukkan oleh Junghwan.
"I don't want to hear anything!. Saya nak semua pelajar ni Kena buang Dari sekolah ni!". Tegas Hyunsuk
"Eh! . Kau siapa nak buang anak aku dari sekolah ni?. Kau ingat sekolah ni bapak kau punya?!". Marah ibu kepada Michael disetujui oleh ibu pelajar yang lainnya.
'Cheit'
"Kalau makcik tak nak anak-anak makcik kena buang, Lain kali ajar anak tu elok-elok!. Jangan sampai buli orang. Baru sekolah menengah dah buli murid lain. Nak tunjuk gangster, jangan dekat sini!". Marah Jihoon pula. Yang lain pula pergi menguruskan hal-hal Junghwn untuk pindah sekolah. Yang tinggal di situ hanyalah Pengetua, Hyunsuk Dan Jihoon beserta ibu-ibu pelajar Dan juga pelajar-pelajar yang membuli Junghwan. Pengetua disitu hanya duduk memerhatikan mereka. Dia hanya membiarkan kedua pihak itu beradu mulut. Kalau dia mencela,memang menempah maut lah namanya.
"Pengetua, Kenapa cikgu tak keluarkan mereka ni dari pejabat ni!?". Marah seorang ibu pelajar yang terlibat. Pengetua hanya berdiam diri dan berpura-pura tidak mendengar.
"Mr Choi. Are you sure you want to kick them out from this school?". Tanya pengetua tersebut.
"Yes, Mr Vein. I'm very very sure about this".
"Okay. Puan-puan sekalian. Sila menguruskan hal-hal yang patut dengan guru kelas mereka sebab anak puan-puan telah dibuang~" Ejek Pengetua tersebut. Hyunsuk dan Jihoon pula tersenyum sinis ketika melihat reaksi ibu-ibu disitu. Bukan sahaja mereka, namun murid-murid yang terlibat juga terkejut. Mereka ingatkan hukuman paling terberat yang boleh fikirkan hanyalah digantung sekolah. Namun ini, terus dibuang!.
"Eh, Pengetua!. Kenapa pulak anak kami yang kena buang!. Sepatutnya budak Junghwan tu yang keluar dari sekolah ni!". Marah seorang ibu pelajar di situ di sambil menyebut nama Junghwan yang tidak berada di situ kerana dia harus belajar memandangakn itu hari terakhirnya di sekolah itu.
"Maaf, Namun, saya tidak ada hak untuk menidakkan perintah Mr Choi." Kata Pengetua tersebut sbil bermain-main dengan pen hitamnya.
"Kenapa pulak?. Pengetua tu lebih berkuasa daripada dia!. Gaji pengetua tu lebih besar daripada dia. Mungkin dia ni sekolah pun tak habis". Kata Michael sambil memandang rendah kepada Hyunsuk. Hyunsuk yang hampir mengeluarkan api amarahnya cuba bersabar. Walaupun dirinya hendak mengajar Michael.
"Michael!. Jaga mulut kamu tu!. Dia yang tubuhkan sekolah ni!. Dah, kamu semua keluar sekarang. Pergi jumpa guru kelas kamu dan buatlah hal yang patut. Lagi satu, Hanz. Cikgu ingat kamu pelajar yang baik tapi rupanya syaitan yang bertopengkan manusia. Cikgu kecewa dengan perangai kamu, Hanz!". Marah Mr Vein . Hyunsuk terlihat puas hati atas layanan Mr Vein. Tak sia-sia dia lantik Mr Vein sebagai Pengetua sekolah ni.
Pihak ibu Dan pelajar di sana hanya keluar Dari pejabat itu dengan muka yang tidak puas hati.
Pengetua menghubungi assistant nya agar memanggil guru yang bertanggungjawab merakam aksi buli .
YOU ARE READING
CRAZY EXPERIMENTS
Short Story[ CRIME SCENE DO NOT CROSS!] Kerana sifat tamak seorang saintis gila menyebabkan masa depan 12 orang lelaki berubah serta merta. Tubuh Mereka sudah tidak seperti orang lain. Dan juga tubuh Mereka mempunyai kuasa yang diperolehi secara tidak sengaja...