Bab 18 🍥

115 19 8
                                    

   Amalin memandang air yang dipesannya itu . Dah hampir 5 minit berkeadaan begitu . Kalau 5 minit lagi macam ni dia akan pergi .

" lyn , saya minta maaf , saya sanggup buat apa pun asalkan awak maafkan saya , please lyn " rayu Emir sambil memandang Amalin dengan harapan Amalin akan memaafkannya .

" saya tak berniat nak tinggalkan awak dengan anak kita macamtu je " . katanya lagi dengan agak perlahan ,

" kenapa awak pergi sana lama sangat dan , kenapa awak tak angkat call saya hm ? " tanya Amalin , nada suara nya agak keras menanahan marah tentang perbuatan Emir 17 tahun lalu .

" semasa saya dalam perjalanan ke airport untuk pulang , saya kemalangan lyn , sebulan lebih saya koma dan saya lumpuh lyn " cerita Emir menahan sebak mengenangkan kisah lalu nya .

" selama beberapa bulan , saya mendapatkan rawatan untuk sembuh dari lumpuh saya dan Alhamdullilah saya dapat berjalan semula "

" Putri Nur Amalin , I love you " kata Emir memandang wajah Amalin yang kelihatan sebak mendengar ceritanya .

" I love you to Haruto " balas Amalin sambil tersenyum .

oh ya , Haruto tu nama Emir sebelum dia masuk Islam , dia orang jepun sebenarnya . Dan Emir pergi jepun tinggalkan Amalin yang sarat mengandung kerana ibu nya sakit dan dia kembali 2 tahun kemudian ..

itulah ceritanya . Cliche ke ? HOHO harap tak .

🌼🌼🌼

   Amirul berdiri di depan pintu rumah ibu saudaranya . Memandangkan hari ini dia cuti , dia membuat keputusan untuk berbaik dengan adiknya .

pintu rumah itu dia ketuk , loceng juga ditekan dan salam diberi .

" aunty takde " kata Amanda sebaik sahaja membuka pintu untuk Amirul .

" abang bukan nak jumpa aunty , abang nak jumpa adik abang ni ha " kata Amirul lalu masuk ke rumah tanpa dijemput .

Amanda berlalu ke dapur dan Amirul duduk bersenang lenang di sofa sambil melihat tv .

" nah " Amanda meletakkan segelas air susu dan beberapa keping chipsmore di depan Amirul .

Amirul meneguk air susu tersebut dan memandang Amanda yang ralit menonton televisyen itu .

" abang nak minta maaf sebenarnya " kata Amirul . Lalu Amanda memandang ke aranya dan menyoal .

" untuk apa ? " .

" sebab abang tak call adik selama abang di sana and masa tahun pertama abang kat sana bulan 7 , abang sebenarnya dah nak balik , tapi mama n papa kata kamu exam , dia tak bagi abang balik takut abang menggangu kamu " beritahu Amirul panjang lebar .

Amanda tersentak , bulan 7 ialah bulan di mana dia mencuba membunuh diri dan mama dan papa nya menghalang abangnya pulang mungkin kerana tidak mahu abangnya tahu .

Jadi selama ni ? Dia ditipu ? mama dan papa nya kata abangnya terlalu busy hingga kan tidak sempat mahu menjenguknya di hospital tapi sebaliknya ? .

" adik okay tak ni ? " tanya Amirul apabila adiknya diam tanpa bicara .

" tak de apalah , okay je " jawab Amanda menggeleng kepala tanda tidak ada apa apa yang perlu dirisaukan .

" okay lah macamni , adik pergi bersiap abang nak bawa adik pergi shopping , abang belanja ehh " kata Amirul serta merta Amanda tersenyum suka benar bila dapat shopping .

lalu dengan laju dia berlari masuk ke bilik untuk bersiap .



🌼🌼🌼

" zaki ooo zaki , where are you " panggil Puan Zainab di saat masuk ke rumahnya . " ye ibu ada apa ni ? " tanya zaki yang datang ke arah ibunya .

" nah " Puan zainab menghulurkan satu tiket kepada Zaki . Zaki hanya memandangnya tanpa menyambut .

" tak nak lah zaki pergi konsert kpop " tolak zaki . " ni bukan konsert kpop la , tengokla dulu " hulur puan zainab sekali lagi . Lalu Zaki mencapai tiket tersebut .

" woww , tiket ke jepunnnn , Ibu nak bagi zaki adik kee ? " melompat lompat dia kerana gembira .

" bagi adik celah mana pulak ? " tanya ibunya hairan . " lah , ibu kan nak pergi honeymoon ke jepun , jadi mesti nak buat adik untuk zaki kan " jawab Zaki selamba .

tak semena mena kepalanya dipukul oleh Puan zainab . Dia menggosok kepalanya kerana sakit .

" otak tu jangan kuning sangatlah , tahulah dah besar , dah boleh kahwin " marah Puan Zainab kepada anaknya .

zaki hanya tersengih , sikit pun tak terasa heh .

" tu untuk kamu ,kata nak jumpa putri kan " kata Puan Zainab lagi .

" thankyou ibuu , ni zaki sayang kat ibu ni " kata zaki .

Puan Zainab hanya tersenyum melihat anak lelaki nya itu .

lalu zaki beredar ke biliknya untuk mengemaskan bajunya , kerana beberapa hari lagi , dia akan ke Jepun . Hoorayy .

×××××××××××××××

Emir dah minta maaf , Amirul pun dah minta maaf , korang tak nak minta maaf ke ? Sebab reti baca je tanak vote .

secret memories ♡︎Where stories live. Discover now