Bab 26 🍥

120 10 7
                                    

   Dengan penuh debaran aku mengeluarkan satu kotak yang berada dalam beg tersebut . Berkerut kening aku bila melihat kain putih .

malas mahu berteka teki , aku membuka terus kotak tersebut , ianya ialah

telekung solat

aku takde pun telekung sebenarnya haha , jahatnya aku .

telekung ni cantik bewarna putih , terdapat juga sebuah buku tentang cara solat , ye bagus aku memang dah lama tak solat jadi ada la aku lupa sikit sikit .

lalu aku ke bilik air untuk mengambil wudhuk .

apabila selesai berwudhuk aku mula mengerjakan solat isyak .

ya sekarang pukul 2:00 jadi masih bole la solat isyak kan kan .

Setelah selesai menunaikan solat berpandukan buku yang diberi oleh uncle em , aku menadah tangan untuk berdoa .

akhir doa , aku berdoa agar dipertemukan dengan Rayyan , rakan baik aku dahulu :)

🧸🧸🧸

  Aku seperti biasa ke sekolah , tapi kalini aku memakai gelang yang diberi oleh Rayyan dahulu kerana tiba tiba sahaja rindu dekat dia .

" oi Amandaaaa " sapa Amyra lalu mendekati aku , dia yang baru keluar tandas itu berjalan seiringan dengan aku ke kelas .

" aku dengar cikgu Amalin dah kahwin , congrats Am " kata Amyra . " asal congrats kat aku ? Patutnya kau kata congrats kat cikgu Amalin lah " kata aku sambil memandang nya .

" ala biarlah lagipun takde topik nak cakap ngan kau " katanya lalu dia terlihat Hafiz laju sahaja dia pergi ke arah Hafiz dan meninggalkan aku sendirian di depan kelas .

aku menjenguk seketika dalam kelas , mencari seseorang tapi dia takde tiba tiba aku disapa dari belakang .

" cari aku ke tuw ? " tanya nya , aku menoleh yah memang orang yang aku cari . " takdenye "nafi aku lalu masuk ke kelas dia juga mengikuti .

" silakannn " kata Zaki menarik kerusi untuk aku duduk , aku meletakakkan beg lalu duduk dia juga samaa .

aku menyingsing sedikit lengan baju untuk mengambil buku teks dari beg , tiba tiba lengan kiri aku ditarik oleh Zaki .

dia menatap gelang di tangan aku , aku hairan lalu bersuara " kau kenapa heh ? " tanya aku padanya , dia memandang aku dan melepaskan tangan aku yang dia pegang , berlapik ya .

" gelang ni kau punya ke ? " tanya nya , " yep aku punya kawan aku time sekolah rendah dulu kasi kat aku , sweet kan , dia lelaki tau tau " beritahu aku .

Zaki tergamam makin hairan aku dibuatnya ,

" dulu aku pernah kasi gelang macam ni dekat kawan perempuan aku " beritahu zaki . " kau kenal pakcik firhad ? Kalau kau kenal dia maknanya kaulah rayyan ? " aku pula yang tergamam .

" pakcik tulah yang beritahu aku yang kawan aku dah pindah "

" jap , jadi kau putri saffa Amanda yang aku cari selama ni ? " tanya Zaki pula

aku geleng pun tidak angguk pun tidak , masih keliru benarkah ni rayyan ?

•••

" jadi macam mana life kau after aku takde ? " soal Zaki , kami kini berada di taman sekolah kerana tadi cikgu dah masuk terpaksa sambung masa rehat .

lepas bincang and tanya rupanya dia memang rayyan au cam tak sangka an , arghhhhh >3333 .

" rayyan , aku dah buat benda tu " luah aku , dengan nada perlahan takut dimarahi olehnya . " kenapa kau boleh terbuat benda tu am ? kau tahukan tak boleh buat benda tu , kalau kau mati masa tu ? tak pasal pasal terus masuk neraka " bebelnya , kan aku dah kata .

" tch , banyak benda yang terjadi rayyan , aku dah tak sanggup nak hadap " kata aku lagi .

" lepasni , apa apa just luah kat aku okay ? jangan buat lagi benda macamtu " katanya cukup menenangkan aku , dia masih sama macam dulu selalu ada untuk aku tak kira susah ataupun senang .

" aku cam tak sangka au , kau rayyan tapi dulu kita promise takkan jatuh cinta antara satu sama lain kan , "

" let's break the promise , I love you too Amanda" potongnya cukup membuatkan jantung aku berdegup kencang dan wajah aku memerah akibat malu .

" yow Amanda " sapa seseorang terus aku dan zaki memandang ke arah gerangan tersebut .

×××××××××

sorry for the long time not update dear ♡︎

secret memories ♡︎Where stories live. Discover now