Bab 19 🍥

106 14 0
                                    

    Aku dengan senang hatinya masuk kerumah aunty nya sambil membawa beberapa beg kertas .

hasil shopping aku dengan abang rul tadi . Ketika melintasi bilik aunty aku terlihat bilik itu terbuka , aku menjenguk untuk mengintai aunty lyn tapi malangnya tiada .

aku seperti tertarik untuk masuk ke dalam bilik aunty lyn , lalu aku meletakkan beg kertas tadi di depan pintu biliknya , sebelah bilik aunty lyn .

dengan perlahan aku menjenguk sekali lagi dan masuk ke dalam bilik tersebut  .

Aku malas nak explain bilik aunty macam mana so korang tengok ah gambar kat bawah tu .

  Aku berjalan keliling bilik aunty , tiba tiba aku terlihat laci yang sedikit terbuka , niat aku hanya mahu menutup laci itu kembali tapi entah kenapa aku seperti tertarik untuk melihat apa yang ada di dalam laci tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

  Aku berjalan keliling bilik aunty , tiba tiba aku terlihat laci yang sedikit terbuka , niat aku hanya mahu menutup laci itu kembali tapi entah kenapa aku seperti tertarik untuk melihat apa yang ada di dalam laci tersebut .

aku hairan , dalam laci tersebut hanyalah ada baju bayi , banyak jugalah barang barang bayi di dalam itu .

tiba tiba aku terlihat sekeping gambar , baru sahaja aku mahu mengambil gambar tersebut , aku ditegur .

" Am , buat apa kat sini ? " soal Aunty lyn sambil memandang aku .

dengan gelabah aku menutup laci itu kembali , sebenarnya aku tertanya tanya baju tu semua milik siapa ya .

" maaf lah aunty , Am masuk sebab pintu terbuka tadi , hehe " kata aku sambil menggaru kepala aku yang tidak gatal .

" oh , salah aunty jugak tadi terburu buru sampai lupa tutup pintu " balas aunty lalu datang ke arah aku .

dia meletakkan beg tangannya di atas meja solek , lalu aku dengan penuh tanda tanya menyoal . ( eh cam pelik je ayat )

" baju bayi tu sape punya aunty ? " tanya aku dengan berani .

Aunty lyn memandang aku , dia hanya diam seolah olah serba salah gituw .

" kalau aunty taknak jawab takpelah Am masuk bilik dulu ya " lalu aku membuka langkah untuk pergi .

Tiba tiba Aunty lyn menarik aku supaya duduk di sebelahnya di atas katil . Dia menggengam tangan aku erat . Dia menarik nafas dalam dalam lalu membuka bicara .

" tu sebenarnya baju arwah anak aunty " beritahu Amalin menahan sebak bila mengenangkan anaknya .

" aunty pernah kahwin eh kenapa Am tak tahu " . kata aku pula .

" aunty pernah kahwin , masa tu kamu takde lagi "

" ouh , jadi mana suami aunty sekarang ? macam mana korang terpisah ? dan anak aunty mati sebab apa ? " soal aku bertalu talu hiks .

Amalin dengan tenang menjawab persoalan anak saudaranya itu ,

" suami aunty ade je sekarang , kitaorang berpisah sebab aunty nak sambung belajar dan dia pun ada masalah jadi kitaorang buat keputusan untuk berpisah "

cerita Aunty Amalin dengan tenang , aku juga makin tertarik dengan cerita aunty ni .

" anak aunty tu , dah sampai ajal dia Am , siapalah kita nak menghalang "

aku menggosok gosok belakang aunty cuba menenangkannya . lalu dia menyambung ceritanya lagi .

" kamu nak tahu tak siapa bekas suami aunty ? " tanya Aunty Amalin sambil tersenyum , mungkin teringat wajah bekas suami nya kot .

" siapa aunty ? " tanya aku dengan nada teruja tak sabar untuk mengetahui .

" bekas suami aunty ialah uncle Em , pemandu Am tu lah " jawab Aunty dengan gembira .

aku ternganga , biar betik . Seriuslahhh

" oh ye , aunty nak getback dengan dia , Am setuju ? " tanya Aunty aku , riak wajahnya kelihatan gembira .

" setuju auntyyy , Am teringin nak dapat sepupu hehe " kata aku mengganguk laju menyetujui hasratnya itu .

" haish ke situ pulak dia , " marah aunty mukanya kelihatan malu hshs . " cuti sekolah nanti Am teman aunty jumpa parents uncle Emir ya "

🌼🌼🌼

Aku berjalan bersama Amyra dan Hafiz menuju ke kelas , oh ya lupa nak bagitahu Hafiz ni kawan Amyra yang Amyra kata dia bergaduh tu .

" korang cuti nanti nak kemana ?" tanya Hafiz di sebelah aku . Amyra membuat gaya berfikir , memikirkan apa yang akan dilakukan cuti nanti .

" aku duduk rumah jaga adik je " jawab Amyra . Lalu Hafiz memandang aku ,

" kau Am ? " tanya Hafiz , " aku pergi j.." belum sempat aku menyambung percakapan aku tiba tiba ada someone memotong .

" haii Amandaa , jom lah jalan dengan akuu " aku menjeling nya , haihs laki ni asal weh , sibuk je .

Siapa dia ? siapa lagi kalau bukan hero para readers , Zaki Rayyan .

" jom weh , tinggalkan je mamat ni " ajak aku lalu meninggalkan Zaki sendirian di situ yang sudah meraung kerana ditinggalkan .




×××××××××××

vote weh , kalau tak aku merajuk tanak update setahun hm ╭∩╮(ಠ_ಠ)╭∩╮


   

secret memories ♡︎Where stories live. Discover now