Bab 20 🍥

119 8 3
                                    

    " Amandaa , kalau betul tu kau sila berhenti dan pusing belakang " arah seseorang dari belakang aku , aku hairan ? Dekat Jepun pun ada orang kenal aku , wau I'm so famous guyss .

jadi aku pun pusing belakang memandangkan orang awam dah memandang orang yang menjerit tadi .

aku pusing belakang dan aku tergamam , ingat mamat mana yang panggil aku tadi and korang tahu siapa ?

HERO KORANG WEHHH , ZAKI !

" kuat betul kan jodoh kita , kat Jepun pun boleh jumpa " katanya yang sudah seiring dengan aku sambil tersengih .

" kau kalau ya pun nak stalk aku tak yah la sampai sini nak ikut " kata aku tanpa memandang wajahnya .

" eleh mana ada aku stalk kau lah , aku ada hal kat sini " katanya , aku menahan malu kerana sikap aku .

Lalu aku berhenti dari terus berjalan aku memandnng ke arah Zaki yang sedang melihat ikan ikan koi di dalam kolam .

entah bagaimana lah aku boleh terjumpa dia di Shijuku Gyeon National Garden ni .

" kau datang ke sini buat apa ? " soal aku lalu mendekatinya ,

flashback - Zaki pov ᯾

    AKu melewati satu satu rumah di kawasan perumahan ni . Sambil sambil itu aku melihat mesej dari ibu .

alamat rumah putri ,

dan aku berdiri depan satu rumah , aku melihat rumah tersebut seperti sudah lama ditinggalkan .

ragu ragu pula aku nak ketuk pintu .

Tiba tiba aku ditegur ,

" cari siapa ? " soal lelaki itu berbahasa jepun . " mana tuan rumah ni ? " tanya aku berbahasa jepun .

memandangkan aku minat anime jadi aku tahulah sikit sikit hehe .

" tuan rumah ni dah lama pindah 3 tahun yang lalu . " beritahu lelaki itu cukup membuatkan aku terggaru kepala sendiri .

" pindah mana tu ? " soal aku dalam bahasa jepun . " mereka dah balik ke Malaysia semula " beritahu nya .

" aku susah susah datang sini , diorang dah ada kat Malaysia rupanya " rungut aku perlahan tapi didengar oleh lelaki itu.

Kalau dia dengar pun bukannya dia faham ye dok ?

" lah orang Malaysia ke ?" soal lelaki tersebut terkejut aku dibuatnya .

" pakcik orang malaysia ke " soal aku , lalu dia mengganguk . Haish kalau aku tahu dia orang malaysia takdelah susah susah aku berbahasa jepun bagai .

" keluarga Farid dah pindah 3 tahun lalu , kamu ni kawan anak dia ke ? " tanya pakcik itu namanya Firhad .

Aku mengganguk , setelah beberapa minit berbual dengannya , aku merayau rayau di taman dan tak sangka ternampak kelibat orang yang aku kenal .

end flashback and zaki pov ఌ︎

" kau melawat datuk nenek kau ke ? " soal Zaki , berkerut dahi aku dengan soalannya . " mana ada lah , datuk nenek aku semua kat Malaysia " jawab aku .

" lagipun muka kau macam ada kacukan Jepun , tu yang aku tanya " kata Zaki pula . Aku menghiraukan nya .

" esok kau temankan aku pergi beli cenderamata eh "

" hm okay " aku mengikut sahaja , kalau aku taknak mesti dipaksanya sampai aku nak , macam lah aku tak tahu perangai mamat ni .

🌼🌼🌼

Amalin mengekori Emir masuk ke rumahnya . Dia kini bersama Emir , Amanda pula katanya mahu bersiar siar .

" Haruto , kamu bawa siapa ni ? " soal seorang wanita yang berusia 60 an gitu  di belakangnya kelihatan seorang lelaki yang umur baya perempuan itu .

" ni lah , bakal isteri Haruto " kata Emir yang membahasakan dirnya Haruto , dah memang nama dia kan .

tersenyum kedua ibu bapa nya , lalu Puan Miko menerpa ke arah Amalin . Dia memandang Amalin yang sudah tertunduk malu .

" cantiknya kamu , siapa nama kamu ?" tanya Puan Miko , ibu nya Haruto atau Emir .

" arigato obasan , nama saya Amalin " jawab Amalin , dia juga fasih berbahasa jepun .

lalu mereka mula berkenalan ,

××××××××××××

Donee , don forget to vote , thankyou ! 💜

secret memories ♡︎Where stories live. Discover now