Bab 9 🍥

121 17 1
                                    

   " haii my little sis " sapa Amelia apabila Amalin mendekatinya . " haii too sister " balas Amalin lalu duduk di kerusi depan kakaknya itu .

  " ape citer nak jumpa aku ni " soal Amalin setelah memesan air . Amelia membetulkan kedudukannya lalu bersuara .

  " Alah saja nak tanya khabar kau , kan kita dah lama tak jumpa " .

  " Haahla kan dah lama kita tak jumpa sejak suami kau upah pemandu untuk Am " . kata Amalin pula .

  " cakap tentang Am , macam mana dia kat sekolah tu , dah lama takde pihak sekolah call aku " tanya Amelia .

" dia dah tak buat perangai dah , tapi kan kalau dia buat perangai kau hukum dia macammana ? " tanya Amalin pula .

  " aku rampas gajet dia , aku tak kasi dia keluar rumah , kadang aku kurung je " jawab Amelia selamba .

Amalin mengganguk tanda faham .

💌💌💌

Zaki menguap untuk yang berapa kali ntah , dia mengantuk . Semalam dia tidur lewat kat sekolah pula tak boleh tidur gara gara cikgu takde yang tak masuk kelas .

  Ziha memandang adiknya yang terlihat sangat mengantuk itu " kau tidurlah " kata Ziha tanpa membalas apa apa Zaki meletakkan kepala di atas meja .

  Tanpa menghiraukan di mana dia berada , dia mula menutup matanya untuk tidur . Sekarang mereka di cafe .

  Menunggu Amar ,

Kemudian terlihat seorang lelaki yang memakai baju bewarna hitam berlengan pendek menuju ke arah mereka .

  Lalu dia duduk , Setelah memesan air dia bersuara " ada apa sayang nak jumpa ni " tanya Amar sambil mengukirkan senyuman yang mampu mncairkan mana mana gadis yang melihatnya .

  " you dekat mana semalam ? " tanya Ziha . Senyuman ketika melihat Amar mula hilang apabila teringat hal semalam .

   " Kat rumah je " jawab Amar . " dengan siapa ? " tanya ziha lagi . " dengan family I la , yang you tanya lebih lebih ni kenapa . jawab Amar .

  " Ni apa " tanya Ziha lalu menghulurkan telefonnya , chat semalam dibukanya . " dari mana perempuan ni dapat gambar I , ni bilik I lah " kata Amar sambil meneliti gambar tersebut .

   " jadi betul lah , you ' main sabun ' dengan perempuan ni ? " tanya Ziha lagi . " se playboy playboy I , I tak pernah buat macam ni la sayang " kata Amar sambil menatap mata Ziha , cepat cepat Ziha mengalihkan pandangan dari eye contact dengan Amar .

takut termakan dengan kata kata Amar .

  " jadi benarlah you ada perempuan lain , you kata you playboy kan ? " sindir Ziha . Amar tergamam terlepas kata .

" from now kita dah takde apa apa lagi , kita putus " kata Ziha tanpa memandang wajah Amar .

  Dia mencapai beg tangannya untuk keluar dari cafe tersebut , tiba tiba Amar memanggil lagi dirinya . Dia mula membayangkan Amar melutut meminta maaf dan dia berpaling ke arah Amar ,

  " you tertinggal adik you " kata Amar lalu menunjukkan adik Ziha , Zaki yang masih lena dibuai mimpi .

Ziha kembali dan mengejutkan zaki , dia mengheret Zaki keluar sambil menahan malu , boleh pulak dia tertinggal adik sendiri . Dahla ada beberapa orang pekerja menyaksikan drama nya bersama Amar tadi .

🌼🌼🌼

Amanda duduk di birai katil sambil termenung memandang ke luar jendela biliknya . Lepas satu satu masalah datang , haih , dia mengeluh .

   Kalau lah sekarang dia berumur 12 tahun mesti sekarang Rayyan masih ada dan mendengar masalahnya .

   Tapi tu semua dulu ! dia dah kehilangan kawan baiknya , lost contact .

   Lalu dia menarik sebuah kotak di bawah katil . Di dalam sebuah kotak itu terdapat satu kotak kecil lalu dia membukanya menggunakan kunci .

   Di dalam kotak itu penuh dengan polaroid dirinya bersama Rayyan , di situ juga tersimpan gelang yang diberikan oleh Rayyan pada kali terakhir mereka bertemu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


   Di dalam kotak itu penuh dengan polaroid dirinya bersama Rayyan , di situ juga tersimpan gelang yang diberikan oleh Rayyan pada kali terakhir mereka bertemu .

  " sumpah , aku rindu kau rayyan , rindu dengan perangai nakal kau senyuman kau dan kau punya caring terhadap aku , kau selalu dengar masalah aku dan ada masa aku betul betul perlukan seseorang . Jujur aku dah jatuh cinta dengan kau , I miss you Rayyan " .


×××××××××××××

kasihan zaki ngantokk huhu シ︎

 

secret memories ♡︎Where stories live. Discover now