Bab 6 🤍

145 16 2
                                    

Ziha berjalan ke hulu ke hilir di biliknya , dia buntu apa yang perlu dia lakukan ? siapa perempuan tadi ? benarkah Amar mencuranginya ?

arghhh , dia perlu memberitahu zaki adiknya . Belum sempat dia membuka pintu adiknya telah pun masuk ke biliknya .

" kau macam tau tau je aku perlukan kau " kata Ziha , " kau nak apa dari aku kak " soal Zaki lalu dengan selamba duduk di atas katil Ziha .

" nah tengok sendiri " ziha menghulurkan telefon nya kepada zaki , tanpa ragu ragu zaki mengambil .

" serius la kak , putus jela dengan laki camni " kata zaki dengan agak marah .

" aku sayang dia kot " kata ziha dengan perlahan tapi didengari oleh zaki . " perempuan tu macam psiko je dho " kata Zaki .

" ntahlaaa , dah kau keluar aku nak bodoken kejap " ziha menolak adiknya zaki untuk keluar dari bilik . " takde guna lah kau nak keluarkan airmata kau untuk laki macamtu " laung zaki dari luar bilik .

" alah biarlah aku dari kau single ! "
balas ziha dari dalam bilik .

sentap sekejap zaki hm .

💌💌💌

Amanda berdiri di depan rumahnya , jujur dia tak tahu siapa pemandu yang dikatakan oleh papa nya .

nak tunggu aunty lyn memang tak lah sebab papa dah beritahu awal awal hm .

tiba tiba dia disapa oleh seorang lelaki , " Cik Putri kan ?" .

" panggil aku Cik Am " lelaki itu hanya mengganguk lalu membukakan pintu kereta untuk Amanda masuk .

lelaki itu berusia sekitar 30 an namanya Emir ,

sampai sahaja di sekolah , kelihatan aunty nya sedang menunggu di depan pagar sekolah .






" itu kan anak aku , takkanlah aku tak nak care pasal dia ! " . seorang perempuan sedang memarahi lelaki di sebuah cafe .

" aku tak nak susahkan kau , lagipun kalau kau caring sangat nanti Amelia syak apa apa pulak " balas lelaki itu .

" aku tak boleh berjauhan dengan dia , dia kan anak aku " kata perempuan itu .

" anak luar nikah " kata lelaki itu cukup membuatkan perempuan itu terdiam , ya dia pernah mengandung anak luar nikah .

" aunty " panggil Amanda sekali lagi apabila Aunty lyn masih temernung .

" eh ye Am , mana driver Am tu Aunty nak cakap sikit dengan dia "

" kejap Am panggil " lalu Am kembali ke kereta tadi dan kembali bersama seorang lelaki .

" ya ada apa cik " tanya lelaki itu dengan sopan , Amalin mengangkat muka dan melihat lelaki tersebut .

dalam diam dia terkejut , setelah bertahun berpisah dia bertemu kembali .

Emir juga terkejut tak disangka adik ipar majikannya adalah kenalannya dahulu .

Amalin bersuara , " Am masuk kelas dulu , aunty ada benda nak bincang dengan dia "

Amanda akur dan menuju ke kelas nya , dia tertanya tanya juga cara mereka berpandangan seperti dah lama kenal .

entah entah ex boyfriend aunty kot , diorang still suka that's why aunty masih single . katanya dalam hati

×××××××××××××××××

eh apa sebenarnya ni . vote lah baru ada semangat I nak published

secret memories ♡︎Where stories live. Discover now