EPILOG ♡︎

171 7 0
                                    

 3 tahun kemudian ;

" Amran , Imran jangan la kejar kejar jatuh nanti " laung aku pada kedua adik kembar aku yang berusia 4 tahun itu .

  " ala am , biarlah diorang tu sekali sekala main kejar kejar dengan abang amar diorang " kata mama yang berada di sebelah aku .

  " umiii " rengek Imran lalu datang pada umi yang berada di sebelah aku , " ha kan akak dah pesan jangan main kejar kejar , jatuh cari umi dengan akak jugak " kata aku pada Imran yang menahan tangisnya .

  Amalin menepuk paha anak perempuannya itu , haih adik dia nangis sibuk dia membebel , aku menggosok paha aku akibat di tepuk oleh umi sakit jugak wei .

  " alololo , sian adik abang amar ni jatuh " pujuk Amar lalu meriba Imran , Amran pula setia di sebelah adiknya Imran .

Setelah Imran berhenti menangis , Amar bersuara . " Amarra aku rasa la kan , Imran perlukan kasih sayang dari seorang abang , bila kau nak kahwin ha ? " kata Amar yang menggosok kepala Imran .

aku yang meneguk jus oren tersedak mendengar pertanyaan dari Amar . mama menggosok belakang aku .

  " eh kau sengaja kan " kata aku menjeling Amar . " mana ada sengaja , serius ni bila kau nak kahwin dengan Rayyan ? " tanya Amar lagi membuatkan aku membahang malu apabila abi dan papa yang sednng berbual mula memandang ke arah aku .

" kejar mamat tu Amarra , kalau dapat kau pukul dia , bagi pihak aku jugak dahlama aku teringin nak pukul dia " kata Amirul yang sednng merangkul bahu isterinya dengan erat , ceh tahulah dah kahwin hormat aku yang single ni .

Aku menunjuk tanda ' thumbs up ' pada Amirul lalu membuka langkah untuk mengejar Amar yang memang bersedia untuk melarikan diri dari aku .

  " janganlah pukul aku mampus aku nanti " laung Amar yang berlari kerana dikejar oleh aku .

Amalin , Amelia , Emir dan Farid menggeleng sahaja dengan perangai anak mereka yang sudah besar panjang tapi perangai haih .

Amarra diary ;

Hi diary , harini aku happy snngat sebab dapat meluangkan masa dengan keluarga aku , dulu teringin gila nak holiday macam ni and now aku dah dapat , Alhamdullilah .

aku bersyukur sangat ada keluarga yang bahagia ada dua orang adik kembar yang comel comel , ada umi , abi , mama dan papa serta kedua orang abang aku atau sepupu aku dnn seornng kakak ipar .

sekarang aku melanjutkan pelajaran di luar negara , negara Jepun ciee bersama sahabat baik aku ZAKI RAYYAN atau boleh dikenali sebagai boyfriend aku hehe .

alhamdullilah jugak aku dah sembuh dari depression and anxienty dah tak menyerang aku orang yang menyebabkan aku anxienty pun dah dapat hukuman yang setimpal .

jadi alhamdullilah sekali lagi aku bahagia :)

Lovely ,
Amarra Emylia Emir ♡︎

The end

×××××××××

finally , secret memories dah completed !

thankyou sudi baca <3 share la jugak hehe okay babai mwahh :).


secret memories ♡︎Where stories live. Discover now