" woi zaki " tegur Haniff dari luar kelas zaki dan tanpa segan silu masuk ke kelas tersebut tanpa menghiraukan pandangan beberapa orang murid yang berada di dalam kelas .
dia duduk di sebelah zaki yang hanya memandang kedepan tanpa menghiraukan dirinya . " kau kenapa kie ? tak sihat ke ? " tanya Hanif lalu menyentuh dahi Zaki tapi ditepis oleh Zaki .
" aku serabut lah niff " jawab Zaki dengan perlahan . " siapa yang buat kau serabut ni ? bagitahu siapa dia nanti aku dengan dua ekor tu pergi belasah " kata Haniff prihatin akan rakannya itu .
" taklah , aku cuma serabut fikir pasal Amanda " kata Zaki . " aku rasa dia macam orang yang aku rindui " katanya lagi .
" habistu , beritahu jelah dia " kata Haniff selamba . " tak nak lah , kan kalau salah orang naya " jawab Zaki pula .
" kau boleh tak beritahu aku pasal dia , semua yang kau tahu pasal dia ? pinta Zaki kepada Haniff .
🌼🌼🌼
" Amanda tunggu aku " panggil seorang gadis . Amanda berhenti dan berpaling melihat gerangan yang memanggilnya itu .
Berkerut keningnya apabila memandang perempuan tersebut yang menuju ke arahnya . Seiingatnya , dia tidak kenal gadis ini .
" kenapa kau panggil aku ? " tanya Amanda sebaik sahaja perempuan itu berdiri di sebelahnya .
" aku nak kawan dengan kau " kata perempuan tersebut sambil tersenyum kepada Amanda .
" tipu , kau gaduh dengan kawan kau kan ? kau tak nak keseorangan jadi kau nak berkawan dengan aku . " kata Amanda selamba .
" tch , dah agak dah " kata Amanda lagi sambil tersenyum sinis . " ala , aku betul betul ikhlas la nak berkawan dengan kau , lagipun aku mana ada kawan perempuan lagi " kata perempuan tersebut merayu dengan Amanda .
" habistu kawan kau tu pondan ke ? " tanya Amanda pula . " tak , dia lelaki " jawab perempuan itu bersahaja .
terdiam Amanda seketika , lalu dia berdehem menghilangkan kejanggalan dan kesunyian antara mereka berdua .
" nama kau apa ? " tanya Amanda tanpa memandang wajah perempuan yang bertudung itu . " nama aku Amyra panggil aku myra je " dia memperkenalkan diri sambil menghulurkan tangan untuk bersalaman .
Amanda menyambut salam tersebut dan tersenyum nipis . Terpegun seketika gadis tersebut dengan senyuman Amanda , yelah tak pernah lagi dia melihat senyuman dari seorang Amanda ! .
Amyra mula menanyakan pelbagai soalan dan Amanda dengan tenang menjawabnya di sepanjang perjalanan mereka ke kelas .
🌼🌼🌼
Amanda dengan tenang menyalin nota yang tertulis di papan putih . Diakan sudah berjanji untuk jadi budak yang baik .
" weh Am , aku dah tahu kau nak cakap kau suka siapa malam tu " beritahu Zaki cuba menarik perhatian Amanda yang ralit menyalin nota .
" oh jadi siapa ? " tanya Amanda selamba tanpa memandang wajah zaki.
" aku kann ? " kata Zaki sambil mengangkat keningnya . Terbatuk Amanda seketika . " perasan " kata Amanda perlahan .
" cinta kau tak bertepuk sebelah tangan , sebab aku pun sukakan kau " bisik Zaki tepat di telinga Amanda .
Amanda menggosok telinganya , meremang bulu romanya bila zaki membisikkan perkara tersebut .
jantung nya juga mula berdegup dengan kuat . Adakah ini yang dinamakan cinta wahai readers sekaliann .
×××××××××××××
Blossy pulak yang blushing bila Zaki cakap centu hm .
YOU ARE READING
secret memories ♡︎
Ficção AdolescentePutri Saffa Amanda×Zaki Rayyan " ramai orang punya keluarga , tapi tak semua punya keluarga bahagia " Dia , Putri Saffa Amanda seorang gadis yang bermasalah , dari satu sekolah ke satu sekolah dia ditukarkan hanya kerana kes disiplin . keluarga...