Bab 10 🍥

132 15 7
                                    

Amanda menyandang beg galas nya yang bewarna hitam itu di bahu . Lalu dia turun untuk bersarapan , dia betul betul berharap tiada siapa sedang bersarapan sekarang kerana dia lebih suka bersendirian .

 Lalu dia turun untuk bersarapan , dia betul betul berharap tiada siapa sedang bersarapan sekarang kerana dia lebih suka bersendirian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


harapan nya hancur di saat melihat keluarga nya sedang bersarapan , dia ragu ragu untuk menyertai sekali .

Semua ada di meja makan , papa , mama , Abang Amar dan Abang Amirul . Baru sahaja dia mahu berlalu pergi seorang bibik menyapanya .

" Cik Am tak nak bersarapan sekali ke ? " tanya nya , terus semua di meja makan tertumpu ke arah Amanda . Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal lalu mengganguk .

Puan Amelia menepuk kerusi di sebelahnya menyuruh dia duduk di situ , tanpa bantahan Amanda duduk di sebelahnya . Lalu bibik menuangkan air milo di gelasnya .

Di depan Amanda adalah abangnya Amirul , di sebelah Amirul pula Amar . Suasana di meja makan senyap tanpa sebarang bunyi hanya kedengaran bunyi sudu dan pinggan sahaja .

( wait camna bunyi sudu ek )

Amirul pov ᯾

aku memandang adik aku Amanda yang memakai uniform sekolah rambutnya yang paras dada itu diikat gaya ponytail . wait dia dah tak pakai tudung ke ?

Tiba tiba dia terpandang ke arah aku , aku tersenyum tapi dia menghiraukan dan menyambung makan . Haish .

" Assalamualaikum semua " Aunty lyn memberi salam di saat tiba di dapur . " Meh la join sekali lyn " ajak mama . Aku tersenyum ke arah nya .

Dia duduk di sebelah Amanda , Dia juga menyapa Amanda lalu menggosok kepala Amanda . Aku melihat Amanda terlihat amat serasi dengan aunty lyn berbanding mama .

" Adik pergi sekolah dengan siapa ? " tanya aku . Dia memandang aku belum sempat dia menjawab mama menyampuk . " mirul nak hantar putri ke sekolah ke " tanya mama .

" haah , dah lama tak borak ngan adik " jawab aku . " kan dah ada pak cik Emir yang hantarkan putri " kata Amanda . Lalu aunty lyn membisik sesuatu kepada Amanda . " yela " kata Amanda aku mengukirkan senyuman .

end Amirul pov ᯾



Amanda keluar dari kereta , dan masuk ke sekolah tiba tiba abangnya memanggil . Dia berpaling ke arah abangnya lalu abang nya membuat ' flaying kiss ' kepada nya .

Abang siapa ni , tolong kutip .

Dia menuju ke kelas nya , ketika dia melalui tangga ' berhantu ' tiba tiba tangannya ditarik .

Dia memandang gerangan yang menarik nya itu , ouh ketua hantu . " kau nak apa hah " soalnya sambil menyapu baju nya yang disentuh oleh zaki tadi .

" buat apa kau nak susah susah naik tangga yang jauh tu , naik lah sini " ajak zaki lalu menarik tangannya untuk naik tangga .

" ni bukan tangga kau ek " kata Amanda . " aku kasi kan kau naik jomlah " ajak zaki lalu menarik Amanda , Amanda hanya menurut . Malas nak bergaduh .

" kau sebenarnya nak apa dengan aku " tanya Amanda dia menarik tangannya dari dipegang oleh Zaki , harom . " aku nak kawan dengan kau boleh ? " tanya Zaki .

" apahal kau tetibe nak kawan ngan aku " tanya Amanda pula . " ala saje je "

Amanda meninggalkan zaki di belakang dan masuk ke kelasnya . Apabila sampai di tingkat 3 .

🧸🧸🧸

    " okey semua , korang ada kawan baharu " kata Cikgu Zaharah . Lalu seorang lelaki masuk ke kelas tersebut .

   " nak kena intro jugak ke ? " tanya lelaki itu , siapa dia ? dia lah Zaki .

dia merupakan anak pengetua sekolah jadi sebab tu dia yang dari kelas kedua tetibe dapat tukar kelas pertama . Tapi dia pandai jugak jadi boleh la masuk kelas pertama .

lalu zaki memperkenalkan dirinya . " nama aku zaki rayyan from kelas sebelah "

" okey zaki awak boleh duduk tepii ... " cikgu mencari tempat kosong lalu ternampak satu tempat kosong di sebelah Amanda . " Amanda tepi awak ada orang ke ? " tanya Cikgu Zaharah .

" takde orang cikgu " jawab Amanda sambil memandang gurunya tiba tiba ternampak zaki di sebelah gurunya .

" alihkan beg awak , zaki nak duduk " arah Cikgu , dengan akur Amanda meletakkan beg nya di bawah dia turut memandang zaki yang tersengih sengih kepadanya .

lalu Zaki duduk di sebelahnya . " hi nice to meet you again "


×××××××××××××

hambar ke ?

secret memories ♡︎Where stories live. Discover now