Aku sekarang buntu , nak tanya siapa eh untuk jelaskan semua ni . Siapa sebenarnya Amarra ni , tapi menurut surat ni Amarra ialah anak aunty lyn ,
Tapi kan , asal surat beranak anak aunty lyn ada dengan papa ? tak ke pelik tuw ?
Arghhh stress akuw , baik aku keluar tenangkan diri aku , aku mencapai beg lalu keluar sendirian menuju ke taman yang berdekatan di rumah aku .
Tidak ramai orang di taman jadi boleh la aku tenangkan fikiran aku , tiba tiba sedang aku memandang tasik di depan mata aku terasa seperti ada seseorang duduk di samping aku .
terus aku menoleh padanya oh hafiz , " kau buat apa kat sini fiz ? " tanya aku pada rakan aku hafiz di sebelah aku .
dia kelihatan tersenyum sinis dan membuatkan bulu roma aku meremang melihat nya tersenyum begitu aku meneguk airliur perlahan lalu dia menjawab pertanyaan aku .
" saja stalk crush aku " katanya lalu tiba tiba ingin menyentuh rambut aku cepat cepat aku menepis tangan nya . " wow yang tak bertudung lagi mahal eh dari yang bertudung " katanya membuatkan aku berkerut kening
" apa maksud kau ? " tanya aku hairan , " I mean , myra aku dah rasa dia " katanya tersenyum sinis aku memandangnya tidak percaya .
" apa yang kau dah buat kat dia hah ? " kata aku automatik menolak nya dan membuatkan nya geram dengan aku lalu memegang bahu aku .
" dia yang serahkan okay , bukan aku yang paksa " kata hafiz lalu tiba tiba tergelak jahaT HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHHHHHHHAAHAA.
" tapi , kau pun nampak menarik , " katanya cuba untuk menyentuh pipi aku , dia tersenyum aku pula terketar ketar kerana ketakutan
senyuman dia
mengingatkan aku pada seseorang yang telah musnahkan hidup aku .
orang yang aku paling benci , orang yang buatkan aku jijik dengan diri sendiri dan orang yang buatkan aku ingin hilang dari dunia ni .
secara tiba tiba kejadian yang ingin aku lupakan dahulu terbayang di fikiran .
kejadian yang buatkan tidur aku menjadi sebuah mimpi ngeri .
Aku menjerit lalu menggelengkan kepala cuba mengusir perkara tersebut dari fikiran aku , tanpa menghiraukan hafiz aku menangis .
dalam samar samar aku melihat hafiz dipukul oleh sekumpulan lelaki yang aku tak pasti siapa , aku tekup muka aku sambil menangis apabila kejadian tersebut berulang ulang di fikiran aku .
aku nangis sehingga aku mendengar seseorang memujuk aku . " stop nangis am , I'm here for you babe shh shh " katanya yang berada di tepi aku sambil mengusap rambutaku dengan lembut .
aku mendongak perlahan memandang gerangan yang cuba memujuk aku itu . Zaki Rayyan , lelaki yang selalu ada buat aku tak kira susah ataupun senang .
pergi ke jepun tanpa memberitahunya ialah kesilapan terbesar yang aku pernah buat , thankyou because be the reason why I'm happy and smile today .
" rayyan aku takut " kata aku padanya menahan tangis , dia mengusap airmata aku yang mengalir di pipi . " shhh kau ada aku dah jangan nangis , kenapa kau takut gila ni , kau ada anxienty ke am " katanya sambil memandang aku .
aku membalas pandangannya , " maybe " jawab aku sambil mengelap air mata menggunakan hujung baju aku .
💗💗💗
" mana pulak fail ni " rungut farid perlahan cuba mencari keberadaan satu fail yang amat penting baginya itu .
" aish siapa yang ambil fail tu ? " kata nya sendirian sambil mencari . " kalau lia jumpa benda tu memang habis aku " katanya sambil menggaru kepalanya cuba mengingat keberadaan fail tersebut .
" apa sebut nama lia ni ? " tanya Amelia yang tiba tiba muncul di pintu bilik kerja Farid , terkaku sebentar farid lalu menggeleng .
" takde pape saje sebut nama isteri sendiri " katanya lalu Amelia mengganguk perlahan tanpa mencurigai apa apa .
×××××××××××××××
i rasa chapter ni sedih wei , Amanda stay strong yaa huwaaaa nak nages time menulis , sorry lambat publish hehe babai , btw exam belum habes laaaaa .
Tata loveyou readers <3 ♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎♡︎
YOU ARE READING
secret memories ♡︎
Teen FictionPutri Saffa Amanda×Zaki Rayyan " ramai orang punya keluarga , tapi tak semua punya keluarga bahagia " Dia , Putri Saffa Amanda seorang gadis yang bermasalah , dari satu sekolah ke satu sekolah dia ditukarkan hanya kerana kes disiplin . keluarga...