Bab 13 🍥

114 10 4
                                    

aku memandang diri aku di cermin , selepas ini aku akan mengikuti mama aku ke parti hari jadi anak kawan mama . tema majlis tersebut ialah black and white . jadi aku mengenakan dress putih paras lutut yang dibeli semalam .

rambut aku pula aku lepaskan sahaja , tanpa mengikatnya lalu aku turun ke bawah setelah mengambil beg tangan aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


rambut aku pula aku lepaskan sahaja , tanpa mengikatnya lalu aku turun ke bawah setelah mengambil beg tangan aku . mama aku pula mengenakan dress hitam . Nampak macam sama baya gituw dengan aku bila dia pakai dress tu .

🧸🧸🧸

Kereta yang dipandu oleh mama berhenti di sebuah rumah banglo 3 tingkat , aku mengekori mama , lalu mama menyapa tuan rumah .

" ni ke anak you Amelia ? " tanya seorang perempuan yang umurnya sebaya mama . " haah , ni la anak perempuan I " jawab mama , lalu perempuan itu menghulurkan tangan dan aku menyalami nya .

" nama apa ? " tanya nya . " Amanda , aunty " jawab aku . " cantik namanya , sama macam tuannya . " puji Puan Hazimah atau lebih mesra dipanggil aunty haz . Aku berpura pura tersipu malu bila dia memuji aku . Ceh .

" tunggu sekejap , I nak panggil anak I boleh la dia berkenalan dengan anak you lia , nanti dapatlah kita berbesan ke " kata Aunty Haz lalu hilang disebalik orang ramai . Aku membuat muka bosan cliche lah , bila dah berkawan rapat mesti nak berbesan dan anaklah yang jadi mangsa dipaksa kahwin hm .

mintak jauh la dari aku hm .

Aunty Haz kembali bersama seorang lelaki yang agak tinggi , muka nya iras aunty haz jadi inilah anak nya tu ?

lelaki itu tersenyum kepada mama aku tanda hormat , aku memandang lelaki itu yang memakai tuxedo bewarna hitam . I swear ni lelaki yang paling hensem dimata aku .

lalu lelaki itu memandang aku , dan aku baru perasan yang aku kenal laki ni woi . Lelaki itu juga seperti mengenali aku .

" Amanda , ni anak aunty korang kenal kenal lah dulu ye , aunty nak borak dengan mama kamu " kata Aunty haz lalu menolak anak lelakinya ke arah aku dan menarik mama pergi dari sini bersamanya .

lelaki itu berdehem sedikit cuba menghilang kan rasa janggal dia antara kami . Lalu dia bersuara . " kau Amanda yang kat tangga tu kan ? " tanya dia . " ye aku la tu " jawab aku tanpa memandang nya .

" aku haniff , " dia memperkenalkan dirinya , aku mengganguk sahaja tak tahu nak respon apa .

" woi haniff , puas aku cari kau kat sini rupanya tengah dating ekk " tegur seseorang dari arah belakang , aku tergamam aku kenal suara ni . Haniff berpaling ke arah suara tersebut .

aku pun menoleh ke arah suara tersebut , k aku tarik balik yang aku cakap haniff paling hensem tu , lelaki ni lagi hensem walaupun dia pakai biasa je .

" eh zaki , mana ada dating , ouh ye aku nak jumpa cousin aku sekejap , lepasni jelah kita borak , bye " Haniff berlalu pergi meninggalkan aku dan Zaki

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" eh zaki , mana ada dating , ouh ye aku nak jumpa cousin aku sekejap , lepasni jelah kita borak , bye " Haniff berlalu pergi meninggalkan aku dan Zaki .

Lalu dia mengajak aku ke satu meja , aku hanya menurut sahaja , aku juga sempat mengambil beberapa jenis makanan sama juga dengannya .

" cantik kau pakai dress ni , jom selfie " ajaknya lalu mengambil handphone nya , aku hanya memandang tanpa senyum pun di depan camera .

" kau dengan Hanif ada apa apa ke ?" tanya Zaki sambil memandang ke arah aku , aku menghabiskan creampuff di dalam mulut .

" mana ada lah , mama aku dengan mak dia yang berkawan , lagipun aku kan suka k- " kata kata aku terhenti di situ , lalu aku menyambung makan creampuff yang aku ambil .

" suka siapa weh ? " tanya zaki

🌼🌼🌼

Amelia pov ᯾

setelah puas berbual dengan kawan aku Hazimah , aku menuju ke tempat makanan , langkah aku terhenti apabila ternampak seorang lelaki sedang bergelak tawa dengan seorang perempuan .

Aku cuba mendekati dan melihat dengan jarak dekat . Mood aku tiba tiba hilang apabila melihat mereka , siap berpegangan tangan lagi . aku beredar dari situ dan mencari anak aku .

Apabila ternampak anak aku yang sedang makan di satu meja , aku segera ke sana .

" putri jom balik " ajak aku , anak aku terpinga pinga dengan ajakan aku . Apabila aku membuat muka serius dia mula bangun , sempat dia mencapai satu creampuff di pinggan nya .

" kenapa ni mama ? " tanya nya apabila masuk ke dalam kereta . " jangan banyak tanyalah , ikut je " jawab aku .

" kenapa tiba tiba je ? " tanya nya lagi . " Kenapa ? kamu tak puas lagi berborak dengan boyfriend kamu ? " sinis aku berkata tanpa mengenalpasti siapa sebenarnya yang bersamanya .

   Amanda diam , sudah terbiasa dengan kata kata sinis dari mama nya .

××××××××××××××

sorry if bosan :)

secret memories ♡︎Where stories live. Discover now