Amirul memandang kereta mamanya yang tersadar di garaj , sejak kebelakangan ni dia jarang terserempak dengan mamanya .
hairan dirinya , kemana mamanya ? Sedangkan kereta ada . Lalu dia masuk ke rumah , dia menuju ke bilik mamanya . Mungkin Puan Amelia berada di situ .
" mama , rul masuk eh " katanya sambil menolak pintu bilik mamanya yang tak terkunci . dia memandang sekeliling bilik , gelap memandangkan langsir ditutup .
Amirul dengan perlahan menyelak selimut mana tahu mama dia sedang selubung dalam tu , tekaan nya tepat Puan Amelia tertidur .
lalu dia mengejutkan mamanya itu ,
" mama bangunn , rul nii " Amirul mula mengejutkan mamanya , tapi malangnya mama nya masih lagi tidur .
🌼🌼🌼
Aku berjalan di kawasan perumahan yang aku menetap dulu , saja nak usya bekas rumah .
lalu tiba tiba aku ditegur , " putri kamu ke tu ? " soal jiran aku sewaktu aku menetap di Jepun dulu .
" eh pakcik firhad , ye lah ni putri hehe " aku menundukkan badan gaya hormat kepada dia .
" la , semalam kawan kamu datang cari kamu " cerita dia , aku telah pun duduk di dalam rumahnya , di bahagian ruang tamu .
isterinya Puan Reina menghidangkan aku air . " kawan putri yang mana pakcik ? " soal aku .
" katanya Rayyan , kawan tadika kamu" kata Pakcik Firhad lagi . Ternganga aku dibuatnya .
Rayyan ? srsla Rayyan datang sini nak jumpa akuu ? macam mana ek rupa dia sekarang ? Dia dengan Zaki mana lagi hensem ekkk ? eh Am ,
sedang aku memikirkan perkara tersebut sedar tak sedar aku dah pun berada di homestay yang aku tinggal bersama Aunty lyn .
Kelihatan uncle Emir mahu mengetuk pintu , lalu aku menegurnya .
" haii uncle Em " sapa aku , terkejut dia dibuatnya Hoho . " dari mana ni ? " soalnya .
" jalan jalan je uncle , ni kenapa uncle datang ? " tanya aku pula . Dia tersenyum lalu menjawab .
" nak jumpa aunty kamu , nak bincang pasal kahwin hehe " jawabnya . Aku hanya mengganguk lalu menjemputnya masuk ke dalam rumah .
" Amm , cepat kemas baju , abang rul kata mama kamu masuk hospital , kita kena balik sekarang ! " kata Amalin terburu buru , dirinya sudah menarik beg tayarnya .
" okayy , " aku hanya mengiyakan dan meninggalkan Aunty lyn dan uncle Em berdua .
🌼🌼🌼
Ziha dengan selamba masuk ke bilik adiknya , kelihatan adiknya sedang ralit bermain PUBG dan tak menyedari dirinya .
" weh zaki , kau asal nampak cam badmood je sejak balik dari Jepun ni " tanya Ziha .
" aku rasa nak nangis je dho , putri dah pindah Malaysia , aku susah susah kot ke sana huwaaaaaaaaaaaaaaaaa " zaki meraung , telefonnya dicampak tepi .
" Ala kau ni , jangan sedih sedih , tak chomel nanti " pujuk Ziha .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.🌼🌼🌼
aku mengekori Aunty lyn yang laju di depan tanpa mengendahkan aku , sejak dia tahu mama masuk hospital , dia memang gelabah terok .
aku pun confuse , aku ke aunty anak mama sebenarnya haha .
Apabila terlihat kelibat Abang rul , terus aunty meluru ke arah Amirul . " macam mana dengan mama kamu ? " tanya aunty lyn risau .
" doktor kata mama stress that's why mama pengsan " jawab Amirul . Aku yang berada tidak jauh dari mereka mula duduk .
selang tiga kerusi dari aku ialah Amar . Dia kelihatan termenung hingga tidak perasan akan keberadaan aku dan aunty lyn .
dan , aunty lyn dan Amirul dengan selamba meninggalkan aku berdua dengan Amar .
Aku baru perasan bila mereka sudahpun jauh . Ah sudah , harapnya takde lah sampai aku bertumbuk dengan Amar haish tachod .
××××××××××××××××××
done ,
5 votes , 1 comment to unlock next chap ❤️
YOU ARE READING
secret memories ♡︎
Roman pour AdolescentsPutri Saffa Amanda×Zaki Rayyan " ramai orang punya keluarga , tapi tak semua punya keluarga bahagia " Dia , Putri Saffa Amanda seorang gadis yang bermasalah , dari satu sekolah ke satu sekolah dia ditukarkan hanya kerana kes disiplin . keluarga...