Bab 28 🍥

105 12 2
                                    

  Amalin duduk di sebelah suaminya , dia menatap suaminya yang kelihatan ralit menonton televisyen itu .

  " abang " panggil Amalin lalu Emir memandang ke arah Amalin di sebelahnya . " ya sayang ada apa ? " tanya emir .

" lyn , nak bagitahu something ni , abang jangan marah tau " terus Emir memandang isterinya serius , lalu Amalin membuka bicara .

" anak kita masih hidup " tutur Amalin sambil menunduk , terketar ketar saat memberitahu hal tersebut . Emir tergamam cuba memproses kata kata Amalin .

anak dia ?

masih hidup ?

  " jadi lyn tipu la sebelum ni ? " tanya Emir , Amalin mengganguk lemah menahan tangis .

f l a s h b a c k ♡︎

  Amalin berjalan dengan laju sambil mendukung anak nya yang berusia 5 bulan itu , duit yang ditinggalkan oleh suaminya telah pun habis .

nak bekerja pula , siapa yang akan menjaga anaknya ? kalau dulu daddy nya ada juga memberi duit tapi sekarang ?

dia hilang punca pendapatan .

lagi lagi sejak anak nya ada , nak beli susu , lampin banyak kos yang diperlukan .

  " Amarra sabar ya sayang " kata Amalin lalu mengucup dahi anaknya sekilas dan meneruskan langkahnya .

dia tiba dia sebuah lorong kelibat orang yang ingin dia jumpa tersenyum memandangnya .

lalu lelaki itu menghulurkan tangannya ingin menyambut bayi , anaknya Amarra .

  " kau bagi budak ni , aku akan bagi kau duit , sara kau sambung belajar balik dan kau dapat kejar cita cita kau untuk jadi guru " kata lelaki tersebut .

apabila melihat Amalin masih ragu ragu dia bersuara kembali ,

" anak ni kakak kau juga yang jaga , bila bila masa kau dapat jenguk dia " katanya lagi .

" kau janji jaga dia baik baik farid , " Amalin bersuara lalu menghulurkan anaknya .

sebelum menghulurkan sempat dia berbisik sesuatu pada anaknya .

" Amarra stay dengan uncle farid okey ? nanti bila dah tiba masanya umi ambil Amarra balik tau " katanya .

end flashback



    🍡🍡🍡

Aku melintasi Amar yang baru keluar dari bilik tapi tiba tiba tangan aku dipegang olehnya menyebabkan aku terundur .

  " nak apa ? aku nak pergi sekolah ni " tanya aku sambil cuba merentap tangan aku dari dipegang olehnya .

" biar aku hantar kau pergi sekolah " katanya lalu menarik tangan aku mengekori nya menuju ke kereta miliknya .

  " apahal kau tetibe nak hantar aku pergi sekolah heh ? " tanya aku padanya apabila sudahpun duduk di sebelahnya Amar yang sedang memandu .

  " aku nak bincang sikit ngan kau " kata Amar kebetulan aku telahpun sampai di sekolah terus aku meluru keluar .

  " Amanda wait , aku ade something la nak cakap dengan kau " rungut Amar sendirian apabila aku telahpun masuk ke sekolah .

" siapa mamat tu boyf kau ke ? " tanya rayyan sebaik sahaja aku ke arahnya . Aku menggeleng tanda bukan .

" dia abang aku " jawab aku ringkas , rayyan berkerut keningnya aku memandangnya pelik why ?

" aku ingat kau syok kat dia cause aku pernah ternampak kau tuang air pada girlfriend dia " kata Zaki atau rayyan selamba .

  " jap , macam mana kau boleh ternampak ? " tanya aku pula . Dia tersengih sekilas pada aku .

" aku adik girlfriend Amar " jawab rayyan lalu berjalan meninggalkan aku . " waittt , kau adik ziha ? kau tak marah kan rayyan , aku minta maaf dho , aku tak sangka laaa aku boleh buat camtu " pujuk aku .

" eh mana ada aku marah , tapiiii kau kena follow aku balik rumah nanti , aku nak bagitau umi yang aku dah jumpa putri " kata rayyan lalu tersenyum senget .

 
" lainkali la dho aku ada hal " tolak aku , rayyan menggeleng sambil menggerakkan jarinya sambil berkata " no no , kau follow aku jugak dah jom masuk kelas " ajaknya aku mencebik ,
 
 

🍡🍡🍡

Rayyan menumbuk perut hafiz sekali lagi sambil tersenyum sinis .

" stop zaki , sakit ah " rayu hafiz menahan sakit .

" kau ingat kan , semalam kau hampir nak tumbuk aku , now aku balas " kata rayyan .

rakan rakannya pula hanya diam tanpa reaksi , mereka memang akan buat camni pada orang yang cari pasal dengan mereka .

just nak bagitahu yang pls jangan cari pasal dengan zaki n the geng . Kalau tak ini la akibatnya .

" dah geng jom blah " ajak rayyan , lalu haniff , rais dan faiz melepaskan hafiz yang dipegangnya dan blah dari situ.

×××××××××

I dunno why I buat zaki perangai ceni hehe ,

btw happy new year , blossy akan habiskan cerita ni secepat mungkin as soon a posibble .   ( Betul ke ?)


secret memories ♡︎Where stories live. Discover now