zaki mencapai handphone nya lalu membuka aplikasi instagram dan menekan search ,
tiba tiba dia terhenti " aku tak tahu nama dia , macam mana nak cari ig dia haihs " bebelnya sendirian sambil mengetuk ngetuk kepalanya menggunakan phone .
" ha baik aku tanya Haniff mesti dia tahu , kan semalam aku suruh dia stalk perempuan tu " Dengan laju dia menekan aplikasi whatssap pula .
geng meresahkan 😎
yow gengggggg !
Rais :
yow sayang 😍
Faiz :
gay detected 😲
Haniff :
ye apa kie ?ni ha nak tanya , siapa nama
perempuan yang aku suruh
korang stalk tuwhaniff :
ouh nama dia saffa Amanda
dia anak saudara cikgu Amalin
Faiz :
wow gempak ah kau niff ,
banyak kau tahu pasal diaaaa .aku hanya seen sahaja , lalu membaringkan diri di sofa , tv yang terpasang aku hanya menghiraukan sahaja .
" hoi zaki , teringat awek ke " tegur kakak aku ziha lalu duduk di sebelah aku .
" kak , kau tak tengok ke muka perempuan tu ? " soal aku sambil memandang wajahnya . " aku nampak je , tapi kan muka dia macam sama dengan Amar lah " . kata ziha .
🍥🍥🍥
Amanda memandang sebotol ubat dia tangannya itu , dia memusing musing kan botol tersebut sambil memikirkan sesuatu . ' nak buat tak eh ' soalnya sendirian . Dia tersenyum bak seorang psiko menatap ubat di tangannya itu .
pintu biliknya yang diketuk telah menyentakkan dia dari lamunan panjang nya lalu terdengar suara orang gaji di rumahnya " cik Am Tuan Farid nak jumpa Cik kat bilik dia "
Amanda mengeluh perlahan , dalam mengeluhnya dia tetap bangun untuk menemui Farid , ayahnya . Botol ubat yang dipegangnya tadi disorokkan di bawah bantal dan dia bangun untuk keluar dari bilik .
Dengan langkah yang malas dan perlahan akhirnya dia tiba juga di hadapan bilik kerja papanya itu . Tanpa mengetuk pintu dia terus masuk . ' do I care ' .
" ada apa " soal Amanda agak kurang ajar lalu duduk di kerusi berhadapan dengan Tuan Farid yang kini sedang menghadap komputer ribanya . Namun tatapannya kini pada puteri bongsunya .
Saffa Amanda
" Mulai sekarang , princess dah ada pemandu sendiri , tak perlu susahkan Aunty Lyn lagi " katanya dengan nada tegas menikam anak mata Amanda yang jelas tidak berpuas hati dengan tindakannya . Tapi dia peduli apa .
Amanda menggeleng tanda tak setuju , dalam hatinya sudah mencarut pada papa nya . Amanda merengus tidak suka . " But why papa ? Am lagi selesa dengan Aunty Lyn . Aunty Lyn sendiri kata yang Am tak pernah susahkan dia . Kenapa papa rasa menyusahkan pula ? Bukankah selama ni yang kesah pasal Am hanya Aunty Lyn kenapa papa tiba tiba nak peduli pula ni ?"dia menghentakkan meja tanda tidak suka namun perlakuan nya itu dilihat oleh Amelia .
" Putri Saffa Amanda , jangan tinggikan suara pada papa kamu , jangan kurang ajar sangat boleh tak ? cuba contohi abang Amar kamu yang dengar kata sopan pula tu . Kamu tu perempuan Amanda " seperti biasa disaat menasihati tentu terselit perbandingan . Beginilah mamanya , Amelia . Di saat menasihati dia sering membandingkan anaknya dengan orang lain , mungkin baginya itu boleh membuat anaknya sedar namun ia sebenarnya telah membuat Amanda muak !.
Asyik asyik Amar
Amar
Amar
" minta maaf sekarang " Amelia menarik rambut Amanda yang melintasinya ingin keluar dari bilik begitu sahaja . Dia tarik Amanda berdepan dengan Farid kembali . " Amelia ! dia anak kita tak perlu you nak berkasar macamtu" tegur Farid terkejut dengan tindakan Amelia yang jelas telah melebihi batas .
" Ha bela lagi anak you yang jelas biadap ni , I ni isteri you tahu Farid . Niat I cuma nak dia minta maaf atas sikap kurang ajar dia tapi you marahkan I pula ?" Amelia telah melepaskan rambut anaknya Amanda dan menolak Amanda jatuh .
Amanda bangkit dari jatuhnya lalu terus keluar dari bilik tanpa mempedulikan sepasang suami isteri itu yang jelas akan bergaduh besar selepas ini . pertengkaran mereka adalah hal yang biasa didengar oleh Amanda .
[ Selfh@rm detected , klau tak suka boleh terus skip ke bab seterusnya ]
Amanda masuk ke dalam biliknya dan menguncinya dari dalam . Dia bergegas ke kamar mandi yang terletak di dalam biliknya juga . Dia memandang cermin yang kini menampakkan wajahnya yang telah basah dengan airmata entah bila dia menangis dia pun tak sedar .
Dia mengambil pisau lipat yang terdapat di singki . Memang pisau itu tersedia di situ kerana dia sering menggunakan pisau tersebut , untuk apa ?
Untuk dia hiris tangan kirinya .
Tangannya tak bersalah tapi inilah cara dia untuk luahkan rasa .
Dah biasa begini , hingga tangan kirinya itu dipenuhi parut , malah masih ada luka yang belum sembuh sepenuhnya .
Setitik darah yang jatuh ke lantai , langsung tidak menjejaskan nya malah dia tersenyum dengan wajah yang basah akibat airmata itu . Dia puas melihat tangannya yang telah mengalirkan darah itu.
Dia nak mati
Tapi sampai sekarang dia masih hidup
×××××××××××
" Demi sebuah ketenangan , dia rela melukakan dirinya "
YOU ARE READING
secret memories ♡︎
Roman pour AdolescentsPutri Saffa Amanda×Zaki Rayyan " ramai orang punya keluarga , tapi tak semua punya keluarga bahagia " Dia , Putri Saffa Amanda seorang gadis yang bermasalah , dari satu sekolah ke satu sekolah dia ditukarkan hanya kerana kes disiplin . keluarga...