dia masuk ke bilik dengan perasaan sedih , kecewa , marah .
" kau bukan lagi adik aku "
kata kata itu masih terngiang ngiang di kepalanya . Dia harus tamatkan penderitaan ini ! . Plastik yang berada tidak jauh darinya dicapai .
dia mencari sesuatu di plastik tersebut dan dia telah menjumpai nya . Pisau pemotong kertas yang dibelinya di kedai tadi diambil .
ditolak nya mata pisau tersebut yang masih berkilat dan kelihatan tajam .
" aku dah penat nak hadap semua ni , lagipun aku hidup hanya membebankan diorang , jadi biarlah aku mati " bicaranya sendirian .
pisau tadi diletakkan di pergelangan tangan kirinya , betul betul tepat di denyutan nadi yang berdenyut itu .
tanpa menunggu lama , dia menekan pisau tersebut hingga tangannya mengeluarkan darah dan pandangannya mula kabur lalu dia pengsan .
Dia mula tersedar dari tidur yang agak lama . Tapi perasaan kecewa menyelubungi dirinya apabila benda pertama yang dia lihat ialah pintu .
jadi , dia masih hidup ? dia mengeluh perlahan .
tiba tiba pintu dikuak , terjengul kepala mama dan papa nya . Muka masing masing kelihatan dingin , mereka seperti marah dan malu .
" putri , apa yang kamu dah buat ni hm ? kamu dah malukan mama dan papa tahu " kata Puan Amelia .
malu ? itu yang mereka fikir sekarang , tiada sedikit rasa risau pun diorang pada aku ?
" tak elok kamu buat macamni , apa yang kamu nak ? papa boleh kasi tapi janganlah buat macam ni lagi ? " kata papa aku dengan lembut .
Amanda hanya diam tanpa bicara . Tak tahu nak menjawab apa . " dahla , nanti petang papa datang balik ambil kamu , kamu dah boleh keluar " .
lalu mereka pergi meninggalkan aku , aku kecewa , mereka tidak risau dan cuba berlembut dengan aku tanya apa masalah aku yang sebenarnya .
aku menahan diri dari menangis , tiba tiba pintu dibuka lagi , tapi kalini orang lain yang datang . seorang lelaki berumur 17 tahun yang berpakaian sekolah masuk ke bilik .
" aku nak bagitahu dan pesan kau something " kata lelaki itu mendatar tanpa memandang aku .
Aku diam tidak berani menjawab . " mulai sekarang kau dah tak boleh tunjuk muka kau depan kawan aku lagi "
" sebab , aku beritahu diorang yang adik aku dah mati 2 hari yang lepas " katanya memandang aku sekilas lalu pergi .
Aku tersentak dari lamunan apabila mendengar pintu kereta ditutup dengan agak kuat .
Masih aku ingat jelas bagaimana aku cuba untuk menamatkan hidup ini , tapi malangnya aku tidak berhasil , aku masih hidup .
sangka aku , mama dan papa aku mungkin akan lebih prihatin kepada aku selepas kejadian itu , tapi masih sama , diorang masih pentingkan kerja .
Telefon aku yang berdering itu aku capai , aku melihat nama pemanggil .
Aunty lynn ♡︎
Bercakap tentang aunty lyn , ibu saudara aku merangkap adik kepada mama aku , dia ialah satu satunya yang risau tentang aku apabila mendengar khabar yang aku mencuba bunuh diri .
dan sejak itu , dia makin kerap bertanya khabar aku , kadang aku rasa kenapa bukan dia je jadi mama aku ?
aku menjawab panggilan tersebut , " Am , are you okay ? " tanya nya sebaik aku menjawab panggilannya .
" okay je , kenapa ? " bohong aku ,
" mama kamu beritahu aunty yang kamu bergaduh dengan Amar di dapur tadi " kata Amalin di talian , kedengaran suaranya yang agak risau itu .
waitttt , mama tahu ? Maknanya mama nampak la kan aku bergaduh tu , haihs .
aku diam tak tahu mahu membalas apa .
" kamu kemas baju kamu ya , stay dengan aunty okay ? " kata Aunty Lyn ." yeayy , nanti Am kemas baju , aunty dah beritahu mama dengan papa ke ?"
" dah " jawab Amalin di hujung talian .
×××××××××××××××××××××
sorry sikit je hshsh , malas sikit HOHO .
YOU ARE READING
secret memories ♡︎
Fiksi RemajaPutri Saffa Amanda×Zaki Rayyan " ramai orang punya keluarga , tapi tak semua punya keluarga bahagia " Dia , Putri Saffa Amanda seorang gadis yang bermasalah , dari satu sekolah ke satu sekolah dia ditukarkan hanya kerana kes disiplin . keluarga...