" apa yang umi cuba beritahu ni ? " tanya aku tidak mengerti , umi memandang abi dan abi mengganguk aku hairan .
" ada seorang lelaki yang mengaku dia pernah rog*l am , kenapa am pendam sorang sorang sayang ? " tanya Amalin pada anak perempuanya , ibu mana yang tak sedih bila anak dara dia kena rog* l .
" dah , am dah ada umi dan abi , now jangan rahsiakan apa apa lagi dari umi dengan abi tau " sampuk Emir yang masih setia di belakang isterinya .
" lyn , aku nak cakap dengan am boleh ? " pinta Amelia yang berada di sebelah Farid , umi dan abi kemudiannya keluar untuk memberi ruang kepada sepasang suami isteri itu .
" am , mama minta maaf " ucap mama sebaik sahaja umi dan abi keluar , aku diam membatu tak tahu apa yang aku patut cakap sekarang .
" mama minta maaf sebab abaikan am , I'm really sorry Amarra , mama tahu mama salah , please maafkan mama " rayu mama yang sudah mengalirkan airmata .
aku pandang mama , lalu aku pegang tangan dia " takpe am maafkan mama , walaupun mama tak bagi kasih sayang yang secukupnya untuk am , mama tak pernah tak bagi hadiah untuk am bila birthday am " kata aku lalu tersenyum .
setelah sesi meminta maaf sesama sendiri , aku ditinggalkan sendirian di dalam wad . entah kenapa aku rasa lega dan bahagia kerana akhirnya orang yang buat aku sengsara akan dapat balasan atas apa yang dia buat .
macam tak percaya lelaki kejam tu sendiri yang mengaku perbuatan nya itu , aku berhenti memikirkan perkara tersebut kerana tiap kali aku ingat aku akan rasa jijik dengan diri aku sendiri .
--
setelah selesai sesi bercakap dalam hati , renungkan perkara yang telah terjadi , pintu aku ditolak tanda ada seseorang masuk .
ternyata , aku ni famous juga sebenarnya , ramai yang melawat aku , jap nak bangga
( ͡° ͜ʖ ͡°) .Rayyan coming !
dah lama dia tak muncul wkwkwkwk
" amandaaaa , aku rindu kau gila , kenapa kau buat macam ni ha ? risau aku tahu bila dapat tahu kau buat benda ' terkutuk ' ni " bebel Rayyan , aku snngka dia nak risau ternyata duk bebel .aku menggulingkan mata tanda menyampah , terus dia memukul lengan aku menggunakan handphone nya , dahla casing tebal sakit lengan akuu .
" haih kau ni , kalau kau bukan terlantar memang dah lama aku terajang kau ni " tambah Rayyan memandnng aku tajam .
" ehe sorry la , thankyou datang " kata aku .
" btw nama aku bukan amanda lagi tau , nama aku Nur Amarra Emylia Binti Emir " beritahu aku dengan bangganya menjadi anak kepada amalin dan emir HAHAHAHAHAHAHAHSHSHSHSHSHSHAHAHA .
" tahu , amar dah explain pada aku a hingga z "katanya yang sudahpun elok duduk di sofa yang memang disediakan khas di dalam bilik ni .
" kau punya rilek sampai kau tak sedar eh kita ni berapa minggu lagi nak spm " kata rayyan lagi .
" eh lupa la kita form 5 , weh camna aku banyak tertinggal ni " gelabah aku . " takpe nanti aku tolong kau okey , rilek aku ni pandai tau dah la hensem pulaktu "
sempat lagi dia puji diri sendiri , ciee dasar lelaki tak tahu malu hmmph .
" ye ye la tuw kau " kata aku memandangnya yang telahpun membaringkan badannya di sofa tu , hm dah macam rumah sendiri ek kau buat . Aku nk tido pun tak tenang camni haih ryyan rayyan .
- the end .
k tipu , ade epilog dia tunggu tau , vote la dah nak habis ni story ni sayang oi !
YOU ARE READING
secret memories ♡︎
Novela JuvenilPutri Saffa Amanda×Zaki Rayyan " ramai orang punya keluarga , tapi tak semua punya keluarga bahagia " Dia , Putri Saffa Amanda seorang gadis yang bermasalah , dari satu sekolah ke satu sekolah dia ditukarkan hanya kerana kes disiplin . keluarga...