DI LUAR rumah, kelihatan Pak Ali sedang memerhati beberapa orang anak muda yang giat menurunkan kanopi. Ada diantaranya yang sedang menyusun meja dan kerusi banquet ke dalam lori. Ada juga yang sedang menggulung kain skalop bagi meja dan kanopi. Manakala beberapa orang dari Butik Pelamin Cinta juga kelihatan mengemaskan jambangan-jambangan bunga yang telah diubah untuk majlis malam semalam. Sesekali kelihatan Cik Faradina berbincang-bincang dengan mereka semua. Tak sampai satu jam, perkarangan Villa Najehah sudah bersih seperti sediakala. Cik Faradina masuk bertemu Engku Najehah di ruangan tamu.
“Assalamualaikum, Mak Engku.”
“Waalaikumussalam. Jemput duduk Fara,” pelawa Engku Najehah.
“Alhamdulillah, semuanya dah selesai. Budak-budak tuh pun dah kemaskan semuanya.”
“Terima kasih bayak-banyak, Fara. Kalau nak suruh Mak Engku buat semua dengan Datin, alamat tak jadilah majlis malam semalam,” kata Mak Engku puas hati.
“Tentang bayarannya tu macam mana?” soal Mak Engku.
“Alahamdulillah. Semuanya cukup. Ada sikit bakinya pada saya ni,” terang Faradina.
“Tak apalah. Baki tuh kamu ambillah ya. Buat belanja kopi budak-budak yang bekerja ni,” balas Mak Engku.
“Ehh.. upah semua dah kira dah, Mak Engku. Dah ada bahagian masing-masing. Lagipun banyak sangat ni,” Cik Faradina menolak.
“Banyak mana je pun. Saya ikhlas. Semua dah selesai, saya puas hati dengan hasil kerja budak-budak kamu tu. Datin dan Dato’ pun puas hati jugak,” Engku Najehah memuji.
“Semuanya ada tiga ribu, Mak Engku. Hish! banyak ni.”
“Tak apa. Penat lelah kamu semua, lebih lagi dari nilai tuh. Mak Engku ikhlas.”
“Kalau begitu kata Mak Engku, saya terima bagi pihak mereka. Terima kasih banyak-banyak.”
“Ehh… jom minum. Saerah ada masak nasi lemak sotong tadi. Jom,” pelawa Mak Engku.
“Terima kasih banyak-banyak, Mak Engku. Bukannya saya tak sudi tapi sekejap lagi saya ada temujanji lain,” Cik Faradina menolak lembut.
“Projek barulah tu.”
“Harapnya begitulah, Mak Engku. Saya minta izin dulu,” Cik Faradina menghulur
salam.“Iyalah,” Jawab Engku Najehah sepatah sambil mengukir senyum.
KAMU SEDANG MEMBACA
Pedihnya Cinta
RomanceNur Aisya Irdina Ilham. Itulah namaku. Nama yang menjadi pilihan ayah dan ibu buat puteri tunggal kesayangan mereka yang teramat comel orangnya ini. Sejak detik itu, aku sah menjadi isteri orang. Isteri kepada cucu teman rapat arwah nenekku, Tengku...