Dit verhaal speelt zich af in 2013
[Madelaine]
BZZZZZZ BZZZZZZZ
Ik schopte mijn wekker van mijn nachtkastje. Ik had echt geen zin om op te staan. Waarom lag mijn wekker überhaupt aan, het is vakantie! 'Madelaine! Opstaan!' schreeuwde mijn moeder. Met tegenzin stapte ik uit mijn bed en ging als een zombie de trap af. 'Mam, het is vakantie.' klaagde ik. 'Ik weet het maar je bent zestien en dat is oud genoeg om een vakantiejob te zoeken.' antwoordde ze. 'Moet dat nu?' Daar had ik echt geen zin in. 'Ja, ik moet straks gaan werken en hoe vlugger je kan beginnen hoe beter.' Ik zuchtte. 'Wat kan ik dan doen?' 'Je kan bij de bakker werken of bij de supermarkt.' suggereerde ze. 'Mam, je weet dat ik niet kan bakken tenzij iedereen een vergiftiging wilt en ik ben te onhandig voor een supermarkt.' Ik nam de krant, het was de krant van vorige week maar dat kon me niet schelen. Ik wilde iets anders doen dan een stomme vakantiejob zoeken. Er stond van alles in de krant over de Brexit (ik hoop dat dat nooit gebeurd), over Donald Trump, klimaatopwarming,.. En toen trok een kleine advertentie mijn aandacht. "creatieve jobstudent gezocht". Dat kon iets voor mij zijn. 'Mam? Is dit niet iets?' Ik toonde haar het artikeltje. 'Dat zou iets voor jou zijn.' beaamde ze. 'Maar je zult wel vlug iets moeten verzinnen want de "sollicitatie" begint binnen een uur. 'Wat!' Vlug liep ik naar boven, nam een douche en kleedde me om. Even later kwam ik weer beneden. 'Wat houdt de job eigenlijk in?' vroeg mijn moeder. 'Geen idee eigenlijk.' zei ik schouderophalend. Ik had er eigenlijk niet over nagedacht. Toen ik creatief zag staan was ik over het dolle heen. 'Waar is het?' vroeg ik aan haar. 'Op de hoek van de straat. Dat hoge gebouw. Gelukkig is het dichtbij.' zei ze terwijl ze het artikel nog eens overlas. Ik had nog een kwartier en ik besloot om al te vertrekken. Misschien zou dat een goede indruk wekken.
JE LEEST
my secret admirer
ActionMadelaine krijgt een job waarin ze videoclips bedenkt voor 1D. Ze had een broer maar die heeft ze 15 jaar niet gezien tot hij plots opduikt, ze had echt niet verwacht dat het hem zou zijn. Op een dag krijgt ze een berichtje van iemand die verliefd o...