[Madelaine]
Na vijf minuten wandelen kwam ik aan bij het prachtige gebouw. Ik ging door de hoge deuren naar binnen. Er stond daar een man die gebaarde dat ik naar de wachtzaal moest gaan. Daar zaten nog twee andere mensen. Een meisje die denk ik een jaar ouder was dan mij en een jongen die waarschijnlijk twee meter groot was. Als eerste mocht het meisje naar binnen. Ze kwam buiten met een stralende glimlach. Dan was het aan de jongen. Net als het meisje had hij ook een glimlach op zijn gezicht toen hij terugkwam. Ten slotte was het aan mij. Ik ging naar binnen. Er zaten twee mensen achter een tafel. Een man en een vrouw. 'Wat is je naam?' vroeg de vrouw. 'Madelaine.' zei ik nerveus. 'Madelaine, je vraagt je waarschijnlijk af wat deze job inhoud.' vroeg ze. Ik knikte. 'We hadden het niet in het artikel gezet anders zou iedereen komen, niet omdat ze talent hebben maar voor de extra's.' Ik knikte weer. De man naast de vrouw begon te spreken. 'We maken videoclips voor bekende personen.' zei hij. 'Eerst had Britney Spears ons ingehuurd. We hebben bijna al haar videoclips bedacht en gefilmd. Maar ons creatieve brein is verhuisd en heeft ons verlaten. We leverden geen goede ideeën meer en nu werken we niet meer voor Britney. We zijn door haar wel heel populair geworden onder de celebrities. Ze heeft niet laten weten dat we geen inspiratie meer hebben. Dus nu heeft One Direction ons gevraagd maar we zijn ideeënloos. Daarom zijn we dus op zoek naar een jong, creatief brein. Daarvoor ben je hier. Als je de job krijgt zullen we dan eerst een meeting doen met de jongens van One Direction en eens brainstormen.' Dit kon niet waar zijn! Als ik deze job kreeg zou ik One Direction ontmoeten en zelfs videoclips voor hen verzinnen! Ik moest ervoor zorgen dat ik dit kreeg. 'Wat je moet doen is simpel. Bedenk voor het liedje Best Song Ever van One Direction een videoclip. Je krijgt het liedje één keer te horen en dan heb je vijf minuten voorbereidingstijd.' zei de man. Dat kon ik wel. Ik kende het liedje al vanbuiten. Terwijl ik het luisterde dacht ik al na over een goede clip. Even later zei de vrouw dat de vijf minuten voorbij waren.
Ik had denk ik wel een goed idee. 'Vertel maar.' zei de vrouw nieuwsgierig. 'Ok, ik had het idee dat we de jongens voor het liedje begon een klein acteerscène konden laten doen. Ze komen naar producers voor een film te maken. Het gaat er daar wat rampzalig aan toe. De twee ceo's zijn grote fans en heel enthousiast. De assistent van hen komt dan binnen en doet een paar voorstellen voor filmoutfits, de jongens vinden dat maar niets. Er komt ook een danschoreograaf die hen een dans wil aanleren en een secretaresse. Omdat de jongens het een slecht idee vinden zetten ze de boel op stelten in het bureau. Ze gooien overal bladeren en maken heel erg veel rommel.' De vrouw keek bedachtzaam. 'Dat is een goed idee maar hoe kom je aan die extra acteurs?' vroeg ze. 'Er zijn geen extra acteurs nodig, ik dacht dat de jongens anders die extra personages konden spelen. Ik dacht aan Louis en Niall voor de ceo's, Harry voor de nerdy assistent, Zayn de secretaresse en Liam voor de danschoreograaf.' zei ik opgewekt. 'Dat is wel een leuk idee.' beaamde de man. 'Kun je uw telefoonnummer op dit blaadje schrijven? Vanavond bellen we om je te vertellen als u de job hebt gekregen.' zei de man en gaf me een pen en een blad. Ik schreef mijn naam op en mijn telefoonnummer. 'Ok, bedankt.' zei ik en vertrok weer naar huis.
JE LEEST
my secret admirer
ActionMadelaine krijgt een job waarin ze videoclips bedenkt voor 1D. Ze had een broer maar die heeft ze 15 jaar niet gezien tot hij plots opduikt, ze had echt niet verwacht dat het hem zou zijn. Op een dag krijgt ze een berichtje van iemand die verliefd o...