Joel
Olemme studiolla viettämässä pikkujouluja. Paikalla on bändimme lisäksi crew ja muutama muu. Olemme luonnollisestikin syöneet ja ryypänneet koko illan. Porko ja muutama muu ovat jo aivan päissään, mutta muuten meno on melko rauhallista.
Joku on saanut päähänsä mahti ajatuksen ja ripustanut keittiön oven yläpuolelle mistelinoksan. Olen vältellyt siitä kulkemista kuin ruttoa, sillä juuri nyt ei huvittaisi alkaa nuolla kenenkään kanssa. Varsinkaan Porkon, sillä tuo tuppaa olemaan hieman liian lähentelevä kännissä. Ainakin minun makuuni.
Niko ja Porko nyt mystisesti ovat osuneet ovelle usemmin kuin kerran samaan aikaan, mutta kukaan ei varmaan siitä yllättynyt. Ihmettelen miten Minna jaksaa katella tuollaista. Hän vain yleensä nauraa mukana, kun tuo kaksikko päätyy nuolemaan kännissä. Ihme sakkia.
Istun tällä hetkellä treeniksen sohvalla ja seurailen muitten menoa. Vieressäni istuu Olli, Tommi ja Joona, jotka juttelevat jostain mikä minua ei oikeastaan kiinnosta. Lattialla sohvan vieressä istuu Niko ja tämän sylissä Minna. He juttelevat Aleksin, Mikin ja Kirilin kanssa myös jostain, mutta olen liian kaukana kuullakseni. Sitten on Porko, Santeri ja Mikko, jotka.....no sekoilevat jotain omaansa. Meidän lisäksi on vielä muutama muu hengailemassa sielä sun täällä.
Päätän lähteä hakemaan keittiöstä itselleni uuden tölkin juotavaa, tarkistettuani ettei kukaan varmastikaan osuisi samaan aikaa keittiön oviaukolle. Pääsen keittiöön turvallisesti, mutta takaisin tullessani onnistun törmäämään Aleksiin, joka mitä ilmeisimmin on menossa hakemaan lisää juotavaa.
"Hei! Joelin ja Aleksin pitää pussaa! Ne on samaa aikaa mistelinoksan alla!" Porko huutaa humalaisella äänellä. Voi vittu. Nyt koko huone tuijottaa meitä. Katsomme Aleksin kanssa toisiamme luultavasti yhtä vaivaantuneen näköisinä. "Nöööösssöööööt!" Nikokin nyt huutaa toiselta puolelta huonetta ja virnistää minulle haastavasti. Vitut mikään nössö ole.
Lasken käteni Aleksin poskille ja vedän tämän suudelmaan. Kyllä luitte oikein, suudelmaan, sillä pitäähän nyt muille todistaa etten ole nössö. Kilpailuhenkinen? Kyllä! Aleksi siirtää kätensä niskaani ja vetää minua hieman lähemmäs. Tämä on itseasiassa iha kivaa, voisin suudella tuon kanssa useamminkin. EIKUN MITÄ HELVETTIÄ! Lähinnä meinasin, että ainakin tuo voitti sata nolla kännisen Porkon kanssa suutelun!
Suudelma loppuu yhtä nopeasti kuin on alkanutkin ja jäämme Aleksin kanssa tuijottamaan toisiamme hieman hämmentyneinä. Toettuamme kumpikin pieni muotoisesta järkytyksestä, lähdemme kumpikin omiin suuntiimme. Palatessani paikalleni sohvalle, katson Nikoa viestittääkseni että suoriuduin hänen heittämästään haasteesta. Niko vain pyörittelee minulle silmiään ja jatkaa kesken jäänyttä keskusteluaan.
---------------------
Ilta alkaa pikku hiljaa vaihtua yöksi ja suurin osa porukasta on lähtenyt takseilla kotiin. Itse olin lupautunut siivoamaan, sillä en ole juonut ihan niin paljoa kuin muutama muu porukastamme. Keräilen juuri tölkkejä pussiin, kun kuulen vessan oven käyvän. Säikähdän sitä aika paljon, sillä luulin koko ajan olevani yksin.
Käännyn katsomaan ovelle, joka vie käytävälle jossa vessat sijaitsevat. Kohta ovelle ilmestyy Aleksi. "Ai moi, luulin et oon yksin" tokaisen ja hymyilen tuolle pienesti. "Sori jos säikäytin, olin just kyl lähössä" tuo naurahtaa ja katsoo sitten tarkemmin mitä teen. "Yksinkö meinasit siivota?" hän kysyy ja osoittaa kädessäni olevaa roskapussia. Nyökkään vastaukseksi ja jatkan siivoilua.
Aleksi
Päätän auttaa Joelia siivouksessa ja menen keittiöön keräilemään roskia. Siivoilemme hetken omilla tahoillamme. Lähden studion suunnalle etsimään tiskirättiä, kun jälleen törmään oviaukolla Joeliin.
YOU ARE READING
Pitfalls (bc one-shotteja)
FanfictionKirjottelen tänne Blind Channel one-shotteja aina sillon tällöin ku kerkeen ja jaksan. Tää on oikeestaan sitä varten et jos satun keksii jonku idean joka ei sovi mun noihin muihin tarinoihin ni saan sen sit ees jotenki toteutettua :) Ja shippejä saa...