Käsi Kädessä Pt. 2 (Jiko)

305 20 2
                                    

Niko

Herään aamulla yksin omasta sängystäni. Paniikki iskee välittömästi kun tajuan ettei Joonas ole vieressäni. Nousen istumaan ja etsin katseellani puhelintani. Katson viestit, mutta yksikään ei ole Joonakselta. Kyllästyikö tuo minuun todella noin nopeasti? Mielestäni meillä oli todella kivaa eilen, mutta ehkä ei hänestä. Alan melkein itkeä koska asia harmittaa minua niin paljon. Lähden raahautumaan kohti alakertaa apeana. Muistan että vanhempani ovat varmaan myös palanneet töistä kotiin, mutta nyt ei todellakaan huvittaisi nähdä ketään. Käyn vessassa ja suuntaan sitten keittiöön aamupalalle.

Keittiön ovella pysähdyn kuin seinään. Joonas istuu keittön pöydän ääressä ja hörppii kahvia jutellen pirteänä äitini kanssa. Katson noita mykistyneenä. "Ai huomenta Niko! Nukuitko hyvin? Juteltiin tässä juuri Joonaksen kanssa. Tosi kivan kaverin oot kyllä löytäny", äitini hymyilee. Vilkaisen Joonasta, joka katsoo minua hymyillen. Punastun vähän ja nyökyttelen äidilleni, samalla kun kaadan itselleni kahvia. Istun Joonaksen viereen ja tuo mutristaa huuliaan kuin pyytäen pusua. Mietin hetken, sillä äitini istuu toisella puolella pöytää, mutta päädyn kuitenkin painamaan kevyen suukon tuon huulille. Joonas hymyilee tyytyväisenä ja haukkaan leivästä jonka äiti oli juuri tuolle ojentanut.

Vilkaisen äitiäni nopeasti ja huomaan tuon kohottavan kulmiaan vähän yllättyneenä, mutta hymyillen silti lämpimästi. Syömme aamupalaamme hiljaisuudessa ja välillä Joonas hipaisee kädellään omaani, halutessaan näyttää jotain puhelimestaan. "No mitäs suunnitelmia teillä on tälle päivälle?" äitini kysyy ja laskee sanomalehden käsistään. "Mä aattelin et voisin näyttää Joonakselle vähä paikkoja", kerron ja vilkaisen Joonasta joka nyökyttelee myöntävästi. "Ja illal voitas ehk kattoo jotai leffaa tai jotai", Joonas jatkaa ja kallistaa päätään söpösti. "No sehän kuulostaa hyvältä! Ajattelin laittaa saunan illalla lämpenemään jos haluatte käydä", äitini kertoo ja nousee pöydästä laittamaan astioitaan tiskiin. "Käy mulle", Joonas vakuuttaa ennen kuin edes ehdin miettiä asiaa sen enempää. Kohotan tuolle kulmiani ja tuo vain virnistää viattomasti.

Myöhemmin lähdemme suuntaamaan kaupunkiin. Esittelen Joonakselle kouluni, isoimmat nähtävyydet. "Mä haluisin viel näyttää sulle yhen paikan", kerron kun olemme kiertäneet läpi kaikki oleelliset paikat kaupungissa. "Okei", Joonas hymyilee ja puristaa kättäni hellästi. Hän otti kädestäni kiinni heti kun lähdimme eikä ole irrottanut sen jälkeen kertaakaan. Johdatan tuon läheisen lammen rannalle. Aurinko on juuri laskemassa ja se maalaa lammen pinnan oranssin ja pinkin sävyihin. Istumme pienen laiturin päähän ja Joonas nojaa päänsä olkaani.

"Mä olin tääl ku ekan kerran alettiin viestittelee", kerron ujosti ja Joonas silittää kämmenselkääni hellästi. "Aika söpöö", hän mutisee ja painaa suukon poskelleni. Naurahdan hiljaa ja vetäydyn vähän kauemmas jotta tuo joutuu katsomaan minua silmiin. "Mun pitäs kertoo sulle jotain", sanon hiljaa ja lasken katseeni käsiimme. Joonas katsoo minua kysyvänä, pieni huoli katseessaan. "Kun... Tota... Mä... Mä tykkään susta tosi paljon", aloitan ja näperrän takkini hihaa vapaalla kädelläni. "Mäki tykkään susta", Joonas hymyilee. Nyökkään ja vedän henkeä. "Mä haluisin et... Oisit mun poikaystävä", sanon lähes kuuluvasti.

Joonaksen kasvoille leviää niin leveä hymy, että pelkään hänen repeävän. Hän ei vastaa mitään vaan syöksyy suutelemaan minua niin että kaadumme maahan. Vastailen tuon suudelmiin parhaani mukaan, mutta joudun työntää tuota vähän kauemmas saadakseni happea. "Tottakai mä haluun olla sun poikaystävä", Joonas kuiskaa ja painaa vielä suukon huulilleni ennen kuin nousee pois päältäni. Nousen myös maasta hymy huulillani. Olen nojautumassa suutelemaan tuota uudelleen, mutta aikeeni keskeyttää puhelimeeni kilahtanut viesti.

Pitfalls (bc one-shotteja)Where stories live. Discover now