Minttusuklaa jäätelöä (Jorko)

592 30 12
                                    

Joel

Käännän avainta lukossa ja avaan asuntoni ulko oven. Astun sisään ja lasken kauppakassit käsistäni lattialle ottaakseni kenkäni pois jalasta. Juuri kun olen nostamassa kauppakasseja viedäkseni ne keittiöön, joku halaa minua takaapäin.

Tuo joku on tietenkin samassa bändissä soittava, nykyisin samassa kämpässä asuva, hattarapäinen kitaristi. Joonas. Mun rakas.

Joonas oli ollut koko päivän itsekseen kotona, sillä hän oli aamulla pienessä kuumeessa ja kielsin häntä lähtemästä studiolle. "En kai mä ny noin kauaa ollu pois" naurahdan ja käännyn niin, että halaan tuota takaisin.

"Olit, iha liian kauan" tuo vastaa rintakehääni vasten ja tiukentaa halausta. "Mielelläni halailisin täs pitempään, mut ostin jäätelöö ja se pitäs viiä pakkasee, ellei haluta syyä illalla sulaa jäätelöö" kerron Joonakselle ja suukotan tuon päälakea pahoittelevasti.

"No ei se ny heti ala sulaa" Joonas sanoo ja rutistaa minut vieläkin tiukempaan halaukseen, jos se on enää edes mahdollista. Huokaan ja halaan tuota hetken aikaa, mutta irrottaudun sitten väkisin ja nostan kauppakassit lattialta.

Tyhjennän kauppakassien sisällön jääkaappiin ja laitan ostamani pakastepizzan uuniin. Sillä välin kun pizza on uunissa, menen olohuoneeseen, jossa Joonas istuu sohvalla kädet puuskassa ja tuijottaa minua "vihaisesti".

"Mitä sä tääl mökötät?" kysyn hymyillen. Jäin tarkoituksellisesti nojailemaan ovenkarmiin, sillä tiedän että jos olisin mennyt istumaan Joonaksen viereen, olisi hän takertunut minuun kuin takiainen ja pizza olisi luultavasti palanut uuniin alta aikayksikön.

Joonas ei vastaa mitään ja kääntää katseensa mielenosoituksellisesti pois, mutta nään että hän pidättelee hymyä. Hän on suloinen yrittäessään olla minulle vihainen, eikä tuota koskaan voi oikein ottaa tosissaan. Paitsi silloin kun hän on oikeasti vihainen, onneksi niin ei käy usein.

"Hei mä lupaan, voidaan halailla koko ilta, mut ensin syyään pizzaa ja jätskiä" sanon Joonakselle, jonka ilme kirkastuu välittömästi. "Saanks mä valita meille leffan?" hän kysyy ja ottaa jo kaukosäätimen valmiiksi käteen. Nyökkään tuolle vastaukseksi ja menen ottamaan pizzan pois uunista.

Joonas

Saimme syötyä pizzan jo aikoja sitten ja nyt Joel on keittiössä laittamassa meille jäätelöä. Kohta hän tuleekin kahden jätski kipollisen kanssa olkkariin ja ojentaa toisen minulle söpösti hymyillen.

"Eikä! Sä muistit!" hihkaisen kun huomaan tuon valinneen meille minttusuklaa jäätelöä. "No tottakai mä mun pörröpään lemppari jätskin muistan" tuo vastaa kuin se olisi itsestäänselvää ja laittaa lusikallisen jäätelöä suuhunsa.

Olemme olleet yhdessä jo reilun vuoden ja silti tuo jaksaa päivä päivältä yllättää minut. En olisi pari vuotta sitten ikinä edes uskaltanut kuvitella, että asuisimme joskus saman katon alla ja viettäisimme söpöstely iltoja yhdessä samalla sohvalla, muuten kuin kaveri mielessä siis.

"Hei onks kaikki hyvin?" kuulen Joelin huolestuneen äänen ja havahdun ajatuksistani. Huomaan kyynelten valuvan alas poskiani. En edes tajunnut itkeväni. "Mä vaa rakastan sua nii paljo" mutisen tuolle ja pyyhin hymyillen kyyneleitäni.

Joel katsoo minua hymyillen leveästi, laskee jäätelö kipponsa pöydälle ja vetää minut suudelmaan. Suudelma on pitkä ja rauhallinen. Hänen huulensa maistuvat jäätelöltä ja se saa minut hymyilemään.

Joel vetäytyy suudelmasta ja pausettaa leffan, ihan kun olisimme sitä muutenkaan kovin ahkerasti katsoneet. Hän vetää minut päälleen niin, että pääni on tuon rintakehällä. Hän heittää päällemme viltin ja kietoo sitten kätensä ympärilleni.

Tunnen kuinka tuo alkaa näprätä hiuksiani ja välillä suukottaa päälakeani. Kuuntelen hänen sydämensä sykettä, mikä tekee minulle rauhallisen olon.

"Sun huulet maistu iha jäätelöltä" mutisen tuolle hetken hiljaisuuden jälkeen. "Nii sunki" kuulen hänen naurahtavan. Jatkamme hiljaa makoilua ja nautimme vain toistemme seurasta. Voisin jäädä tähän ikuisiksi ajoiksi.

"Joonas" kuulen tuon väsyneen äänen mutisevan hiljaa. "No?" kysyn ja jään odottamaan vastausta. "Mä rakastan sua kans. Enemmän ku voit ikinä kuvitella."

Sanoja 557

Täs oli Joel x Joonasta sille, joka tätä pyyteli. En oo iha kauhee tyytyväinen tähä mut halusin kirjottaa jotai söpöilyy, ni ehkä tää menee paremman puutteessa. Heitelkää kommentteihin jos on jotai shippi toiveita. :)

Pitfalls (bc one-shotteja)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora