Just dance (Oleksi)

377 21 4
                                    

Hups taas Oleksi, mut aattelin et ne kaks ehkä sopii tähän parhaiten. Kuuntelin yht biisiä ja sain tän idean. Ehkä vähä random, mut näin 14 vuotta balettia tanssineena, mun oli pakko käyttää tää idea! (ps. kaikki yksityiskohdat ei oo kuitenkaan tarkkoja koska en mäkää mikää mestari tanssija oo xd)

Olli

Venyttelen balettisalin reunalla ja katselen ympärilleni. Olin vihdoin saavuttanut unelmani ja päässyt ammattitanssijoiden ryhmään. Tiedän, että kovin työ on vasta edessä, mutta jo nyt voin olla ylpeä itsestäni. Tämä on ensimmäinen virallinen tuntini tässä ryhmässä, lukuunottamatta muutamaa kesäkurssia missä olin joskus käynyt. Muutama minulle ennestään tuttu tyttö moikkaa minua ja toivottaa tervetulleeksi ryhmään. Hymyilen heille vastaukseksi ja alan penkoa kassistani tossujani, jotka olin juuri vasta ostanut. Kohta löydänkin ne ja jään ihastelemaan niitä hetkeksi. Ne ovat mustat, niinkuin minulla aina on ollut. Laitan tossut jalkaan ja nousen ylös tekemään muutaman lämmittely plién ja tendun. Ryhmässä on lisäkseni noin seitsemän muuta jätkää ja loput parikymmentä muuta ovat tyttöjä. Tosin kaikki eivät olleet vielä saapuneet edes paikalle, olen itse vain vähän ajoissa.

"Noniin kaikki tankojen ääreen, aloitetaan plié sarjalla", opettaja huikkaa ja taputtaa käsiään yhteen. Kaikki siirtyvät tankojen eteen ja opettaja alkaa näyttää ensimmäistä sarjaa. Kesken opetuksen salin ovi aukeaa ja sisälle ryntää upein näkemäni ihminen. Jään tuijottamaan tuota suu auki, mikä ei luultavasti haittaa, sillä kaikki muutkin tuijottavat häntä. Pojalla on hoikka vartalo ja upea ryhti. Hänen merensininen katseensa kiertää salissa etsien selkeästi opettajaa. Pojalla on myös mustat kiinni vedetyt hiukset, minä on erikoista, sillä baletti piireissä harvemmin näkee noin räikeällä tavalla värjättyjä hiuksia. "Mä oon tosi pahoillani, mun bussi oli myöhässä", poika sanoo pahoittelevasti ja opettaja vain nyökkää pienesti. "Ei se mitään Aleksi, kunhan se ei toistu. Ota paikka vaikka tuosta Ollin vierestä", opettaja viittoo suuntaani. Punastun vähän, mutta yritän vaikuttaa muuten mahdollisimman välinpitämättömältä.

Aleksi astelee viereeni ja alkaa penkoa laukustaan tavaroitaan. Samalla me muut alamme tehdä ensimmäistä plié sarjaa. Aleksi saa tossut jalkaansa ja alkaa tekemään myös plié sarjaa. En voi itselleni mitään, vaan silmäni tippuvat lähes automaattisesti tuon perseeseen. Niiice. Teemme pari muuta lämmittelevää sarjaa ja pidämme pikaisen juoma tauon. Tytöt vaihtavat kärkitossuja jalkaan ja me muut vain oikeastaan hengailemme sen aikaa. Nojailen tankoon ja venyttelen etureittäni, kun Aleksi palaa viereeni ja väläyttää minulle koko huoneen valaisevan hymyn. Perhoset vatsassani aloittavat katutappelun ja hymyilen tuolle varovasti takaisin.

Tunnin jälkeen pyydän opettajalta lupaa jäädä vielä hetkeksi saliin. Hän antaa minulle luvan ja pyytää laittamaan ovet lukkoon kun lähden. Nyökkään ja kiitän vielä tunnista. Opettaja lähtee ja kytken puhelimeni kiinni salin mankkaan. Etsin tietyn biisin ja asetun sitten seisomaan keskelle salia silmät kiinni. Kun biisi alkaa, annan musiikin vallata kroppani ja alan tanssia. Tanssin ilman minkäänlaista päämäärää. Improvisoin koko sarjan ja annan vain kehoni viedä minua eteenpäin. Kun biisi loppuu, jään seisomaan salin keskelle ja tasaan hengitystäni silmät kiinni.

Säpsähdän kun ovelta alkaa kuulua taputusta. Silmäni rävähtävät auki ja käännyn katsomaan, vain kohdatakseni Aleksin kirkkaansiniset silmät ja leveän hymyn. "Hitto sä oot hyvä", hän hihkaisee ja punastun rajusti. "No en mä ny tiiä", mutisen vaivaantuneena. "Ooks sä miettiny et hakisit pääosaa? Sä sopisit siihe täydellisesti", Aleksi sivuuttaa vähättelyni ja astelee lähemmäs. "En todellakaan, vastahan mä alotin täs ryhmässä. Ei mul oo ees mitää mahiksia siihe roolii", pudistelen päätäni rivakasti. "Mut yrittänyttä ei laiteta", Aleksi kallistaa päätään ja astuu vielä lähemmäs. Sykkeeni nousee. "Ja musta sun pitäis yrittää", hän vielä jatkaa ja pyyhkäisee hiussuortuvan pois silmiltäni.

Pitfalls (bc one-shotteja)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu