Masih terngiang suara Pensyarahnya di telinga Harith Razman atas nasihat beliau terhadap dirinya.
............. ..... .........
5 tahun lepas'Gagal hari ini bukan bermaksud kita gagal selamanya . Mungkin kita jatuh hari ini Allah nak tengok kita kuat ke tidak. Ni ujian kecil dariNya buat kita Harith. Takpe kalau awak perlukan apa apa bagitahu saya okey ? Pujuk Pensyarahnya
'Harith, saya dah anggap awak macam anak saya sendiri tau . Kalau ada apa apa masalah terus bagitahu saya☺️
Dekat sini saya Pensyarah awak . Dekat luar saya ibu awak . Ingat tu Ariq . Apa apa bagitahu ibu okey ?Harith sangat berterima kasih kepada Profnya yang selalu mengambil berat pada dirinya . Mungkin dia anak yatim piatu membuatkan Pensyarah itu lebih memahami perasaannya .
Dia juga sangat berterima kasih pada keluarga pensyarahnya kerana dapat menerima dirinya dalam keluarga mereka ................... ...... ........
Selepas dia teringat nasihat yang diberikan oleh pensyarahnya, dia terus bangun bersiap siap untuk pergi ke kerja.
Memandangkan hari ini hari pertama dia bertugas di tempat baru, Harith keluar lebih awal kerana takut sesak di jalan raya .
'Okey Harith are you ready ? Yahh im ready so lessgo" Dia bercakap dengan diri sendiri.
Di sekolah....
Kelihatan Cempaka memasuki gate sekolah bersama rakan rakannya .
'Assalamualaikum korang' Cempaka memberi salam kepada rakan rakan karibnya.
'Waalaikumusalam bunga'jawab rakan rakannya.Rakan rakan Cempaka gemar memanggilnya 'Bunga' kerana namanya yang indah itu.
'Waaaa Raisa why are so pretty today?' tanya Cempaka dalam nada memuji.
'Alaaa tak secantik bunga kita ni. Btw tenkiu'😉 .
'Memangla dia cantik harini, kan ada Cikgu baru nak masuk mengajar' tempelak Rina
'Ouhhh patut la dia cantik. Tapi Raisa memang cantik pun😍'puji Cempaka. Hmmm entah entah Cikgu baru tu masuk arus perdana. Hahahaha'
'Alaaa aku tak cantik ke bungaaa?' Rajuk Rina
'Ehhh tak laa, of course la my bff cantik. Dua dua cantik😚
Tenkiu bungaaaa ' serentak suara rakan rakannya😍
'Dah dah jom masuk cepat kang lambat nanti' ajak Cempaka.
YOU ARE READING
Kita Ditakdirkan Bersama
RomanceHarith Razman seorang anak yatim piatu dan disayangi oleh keluarga angkatnya iaitu Puan Zainab dan Tuan Edruce . Ibu dan Abinya mahu jodohkan dia dengan adik angkatnya iaitu anak kepada ibu dan abinya Cempaka Carissa . Mampukah Campaka carissa dapat...