Bab 15

76 2 0
                                    

Sudah dua minggu berlalu, kata kata Harith Razman masih terngiang ngiang di telinganya .

'Perjanjian apa yang dia maksudkan ? Takkan la perjanjian tu ? Arghhhhh aku taknak fikir . Serabut la.

Hari minggu membuatkan dirinya malas untuk keluar . Tetapi apakan daya sahabat sahabatnya ingin berjumpa dengannya .

Cempaka menuruni anak tangga. 'Buu adik nak keluar dengan Raisa dan Rina kejap ehh' .
'Hmm balik awal tau, apa apa ws ibu . Jaga diri' balas Puan Azizah .

Mereka sudah pun berjanji untuk bertemu di tempat biasa mereka berjumpa . Setelah dia memarkir kereta, Cempaka terus masuk ke dalam Mall yang sebesar alam itu . Kelihatan Rina dan Raisa melambai tangan kepadanya . Cempaka terus mendapatkan sahabat sahabatnya itu .

'Bungeeeeee . Eee asal lambat sangat . Lama tau kitaorang tunggu' . Luah Raisa.

'Dahtu korang yang inform lambat siapa suruh . Ni kita nak buat apa dulu ni ?

'Hmmm kita pergi makan dulu baru kita pergi cari barang' . Aku tak makan lagi ni'balas Rina

'Hmm okey la macamtu. Jom kita' . Mereka berpegang tangan dan menuju ke tempat yang ingin dituju .

Selepas menjamu selera, mereka menuju ke Charles and Keith untuk membeli sesuatu .

'Ehh Girlss itu bukan ke Sir Harith ? Rina memberhentikan langkah Raisa dan Cempaka .
'Mana mana tak nampak pun ' tanya Raisa
'Tuu tengah berjalan dengan sorang perempuan tu' . Cempaka menoleh untuk melihat apa yang dikatakan oleh Rina .
'Aahh la wei , awek dia ke tu . Alaaa melepas la aku' . Balas Raisa .
Riak wajah Cempaka terus berubah . Dia tak tahu kenapa hatinya rasa sakit sangat ketika melihat dua sosok tubuh itu .

'Cempaka relax, kenapa kau nak rasa sedih, sakit hati pulak . Kau kena move on Cempaka . Lupakan dia . Dia pun dah ada orang lain' . Cempaka memujuk hatinya .

'Alahhh biar la kat dia. Jom cepat cepat ' Cempaka menarik tangan Rina dan Raisa . Dia taknak Harith nampak mereka bertiga .

Harith POV :
'Ehhh tu Cempaka and the gang . Ni kalau dia nampak aku dengan Tasya, lagi marah dia kat aku ni. Haduhhhh lagi susah la aku nak bercakap dengan dia ni' .

'Relax Harith act like nothing happen' bisik dia dalam hati . Dia meneruskan langkahnya bersama Tasya .
...

Sedang mereka berjalan, mereka berselisih dengan Harith Razman .

'Ehh Sir Harith kan ? Tegur Raisa .
'Ehhh hai girls tak sangka jumpa kat sini. Awak semua sihat ke ? Harith melihat ke arah Cempaka. Terlihat wajah Cempaka sedikit lesu .
'Sihat je Sir . Sir sihat ke ? Waaa Sir dah ada buah hati laa' tegur Rina . Mata Raisa melihat ke arah Tasya yang berada di kedai kek .Harith hanya membalas dengan senyuman .
'Hmm korang free tak ? Jom la kita pergi minum . Dah lama tak jumpa' ajak Harith . Rina dan Raisa memandang wajah Cempaka .
'Hmm sorry la Sir kitaorang tak free . Kitaorang ada hal' jawab Raisa .
'Ouh yeke its okey. Next time kita jumpa' balas Harith .
'Kitaorang pergi dulu ye sir' tak sempat Raisa menghabiskan ayatnya, Cempaka terus beredar daripada situ .

Raisa dan Rina sudah tahu tentang hubungan Harith dan Cempaka . Sewaktu mereka study dahulu, Raisa dan Rina lah yang memberi semangat kepada Cempaka ketika Harith menghilangkan diri . Hampir 2 tahun Cempaka menunggu kehadiran Harith . Harith menghilangkan diri tanpa berita . Ibu dan Abinya tidak mahu masuk campur tentang hubungan mereka kerana Cempaka pernah cakap dia tidak akan larang Harith untuk bercinta dengan mana mana wanita semasa dia tengah sambung belajar . Dia akan berkhawin dengan Harith selepas habis belajar .

'Kau okey tak Bungeee ?
'Okey je kenape ?
'Kau tak rasa apa apa ke tengok Sir dengan perempuan tu?
'Nak rasa apa ? Itu hak dia . Dulu pun aku pernah cakap aku tak akan larang dia kalau dia bercinta dengan mana mana perempuan . So aku boleh buat apa je. Mungkin dia tak sanggup tunggu aku'
'Yelaaa itu waktu kau takde hati dengan Sir memang la. Kau tak ingat ke 2 tahun lepas hidup kau macam mana . Tak terurus' jawab Rina
'Aku cuba nak lupakan dia. Aku dah tak nak ingat pun dia . Tapi kenapa dia tiba tiba muncul' luah hatinya .
'Sokey baby, kau kena lupakan dia . Sharif kan ada . Kau je taknak layan dia . Kesian dia tau' balas Raisa.

Sharif adalah officemate Cempaka . Sharif memang suka pada Cempaka . Tetapi apakan daya cinta bertepuk sebelah tangan. Cempaka anggap dia sebagai kawan sahaja .

'Kau kena act like nothing happen . Kalau kau terjumpa dengan dia, kau tak boleh sedih. Jangan nampak sangat yang kau tu masih tunggu dia . Kalau dia cakap dengan kau, kau buat macam biasa je. Okey'

Cempaka menoleh ke arah Rina . Memang Rina seorang sahabay yang suka memberi nasihat . Walaupun dia agak kasar tapi dia sangat baik .

'Tenkiu korang . Okey start from now on aku tak nak toleh belakang lagi dah . Aku akan mulakan hidup baru'.

'Aku pernah dengar ayat ni 2 tahun lepas . Kau pernah dengar tak Rina ? Raisa mengusik Cempaka.

'Ishhhhh kau ni ye yee kali ni betul laaa'

'Hehehehehehe' Mengekek Raisa gelak kerana berjaya mengusik sahabatnya .

Kita Ditakdirkan BersamaWhere stories live. Discover now