Kidnap ?

79 1 0
                                    

Sudah 2 minggu perkara itu berlalu , kini Cempaka berhati hati . Dia tak mahu lagi membuat suaminya berfikir yang bukan bukan . Dia sedaya upaya menjauhkan diri daripada Sharif kecuali ada hal yang tertentu sahaja .

Seperti biasa dia akan menunggu suaminya di lobi pejabat . Dia melihat Sharif menghampirinya .
'Aduhh mamat ni lagi . Macam mana ni ? Dia membisik dalam hati .
'Hai cempaka . Lama tak bersembang . Makin cantik awak ni '
Cempaka makin rimas dengan sharif . Setiap kali berjumpa sharif akan memuji dirinya.
Cempaka hanya memberi senyuman . Dia membelek telefon bimbitnya . Dia membuka whatsapp dan menaip sesuatu pada suaminya .
Selang beberapa minit Harith sampai . Kali ini dia sendiri akan berdepan dengan Sharif .
Harith menghampiri mereka berdua .
Harith mengenggam tangan Cempaka dan menarik isterinya supaya berada di sebelahnya .

Sharif melihat mereka berdua . Dia pelik kenapa Harith memegang tangan Cempaka .

'Yang encik pegang tu tangan isteri orang tau '
'So ? Balas Harith
'Tak baik la pegang tangan isteri orang '
Sharif ingin menarik Cempaka .
'What are tou doing bitch ? Dont you dare to touch my wife ! Pumpppp sebijik penumbuk singgah di muka Sharif dan Sharif sera merta membalas pukulan itu pada muka Harith. Berdarah bibirnya .
Cempaka terkejut melihat suaminya .
'Ya Allah awak ! Jerit Cempaka .
'Sharif awak buat apa ni ? Marah Cempaka.
'Husband kau yang mula dulu. Jerkah Sharif . Ouhh rupanya kau isteri dia ? Dasar mata duitan . Patutbla kau tolak cinta aku ' . Sharif masih tidak tahu Cempaka adalah anak kepada pemilik bagunan itu .
Harith ingin menumbuk sekali lagi tetapi di tahan oleh isterinya .
'You better watch your mouth ? Jerit Cempaka .
'Kau cakap isteri aku mata duitan? Hei kau dengar sini ehh kalau isteri aku nak buang engkau dari sini petik jari je😏Jerkah Harith .
Sharif terkejut dengan kata kata Harith .
Kebetulan Asfan berada di lobi . Dia terkejut melihat pergaduhan itu . Dia mengahampiri mereka .
'Harith kenapa dengan bibir kau ni? Terkejut melihat bibir adik iparnya berdarah .' Adik kenapa nii?
'Nanti la adik cerita, adik bawak Harith pergi klinik dulu ehh ? Asfan mengangguk .
Asfan melihat Sharif . 'Awak jumpa saya esok !
Arah Asfan .

.......

Sampai di rumah Cempaka pimpim suaminya masuk ke bilik . Masih lebam bibir suaminya, mujur tiada apa apa yang serius .
'Awak baring jap saya ambilkan kain nak tuam bibir awak .Cempaka bergegas turun ke dapur untuk mengambil air suam dan kain .

Dia menaiki semula dan menuju ke biliknya . Dia terus mendekati suaminya . Risau melihat keadaan suaminya . Dia mengambil kain lalu menuam bibir suaminya.

Harith merenung isterinya . Walaupun sakit, tetapi rasa sakit tu hilang selepas melihat wajah isterinya .

'Auchhhhh .
'Sorry awak . Sakit sangat ke ? Tanya Cempaka
'Sikit jee ?
'Kenapa awak bertumbuk dengan dia . Nasib baik takde yang serius .
'Habistu takkan la abang nak tengok je dia tarik sayang . Memang silap besar la dia😏
'Tolong laa lepas ni jangan buat macam ni lagi . Risau laa' jujur Cempaka.
'Risau jugak ehh sayang kat abang?
Cempaka memandangnya .
'You are my husband . Of course im worried about you. Dont you say like that .
'Do you love me pretty ?
Cempaka merenung kembali wajah suaminya . Kali ini dia akan jujur pada dirinya . Ya memang dia dah jatuh cinta pada suaminya sendiri . Sakit bila tengok suaminya kena pukul . Dia tak mahu kehilangan suaminya .
'Yaaa of course i love you . No . I love so much abang .Sambil memegang muka suaminya . Saya minta maaf selama ni saya menjadi isteri yang tak patuh pada awak . Saya tak layan awak seperti isteri isteri lain layan suami 'Air matanya mengalir . Dia tahu itu memang salahnya . Mujur suaminya memahami dirinya .

'Heii shuushh dont cry baby . Thank you pretty . Finally, Allah dengar jugak doa doa abang selama ini . Terima kasih Ya Allah . Terima kasih sayang sebab terima abang dalam hidup sayang . Lantas dia memeluk isterinya . Dia bersyukur kerana Cempaka menerima dirinya dalam hidupnya .
Cempaka turut memeluk suaminya . Kini dia berasa lega kerana sudah meluahkan perasaannya kepada suaminya.

Kita Ditakdirkan BersamaWhere stories live. Discover now