Bab 9

82 2 0
                                    

IoI City Mall

'Ishh dorang ni lambat betul laa. Itula aku nak amik tadi taknak, pastu aku tercongok sorang sorang kat sini buat apa ? Ke aku yang awal sangat ?Hmmm. Ngomel Cempaka sendiri kerana menunggu sahabat sahabatnya yang belum muncul.

Mereka sudah berjanji untuk berjumpa di IOI City Mall pada hujung minggu untuk melepaskan tekanan kerana sudah begitu lama mereka tidak 'hang out' bersama sama. Walaupun mereka anak orang berada, tetapi mereka tidak suka berfoya foya . Mereka akan keluar sebulan sekali sahaja .

Sedang dia mengelamun, ada suara datang menyapa gegedang telinganya.
'Carissa' . Cempaka terus memusingkan badannya.
'aduh dia ni menyampah betul la. Ehh tak baik menyampah kang tak lulus MUET aku'. Buat apa tah kat sini, sibuk betul la'.

'Ehemm sir buat apa kat sini ? Dia menyapa gurunya walaupun di dalam hati mati mati dia tak nak tegur pun gurunya itu.

' Saya datang beli barang sikit. Carissa, haritu saya tunggu awak kenapa awak tak datang jumpa saya ?

'Saya tak sempat, sebab tu saya tak jumpa sir'

'Carissa look at me im talking to you' garau suaranya. Kecut jugak la perut si Cempaka bila dengar suara garau Harith.
Cempaka mendongakkan kepalanya memadangkan Harith sangat tinggi.
'Carissa i know, you upset to me because that day but i also don't know about this. Ibu dengan abi tak bincang pun dengan saya tentang hal ni . Saya pun terkejut dengan perkara ni ' Harith cuba menjelaskan perkara sebenar kepada Cempaka supaya Cempaka tidak salah faham pada dirinya .

'Saya tak nak khawin dengan sir !'. Entah la,apa benda lagi yang korang tipu saya. Haritu pasal 'abang angkat' pastu pasal bertunang , menikah ishhh semua laaa' saya tak nak ! . Cempaka meluahkan perasaan amarahnya di depan Harith.

'But im really love you Carissa' . Meloping mulut Carissa mendengar ayat yang keluar daripada mulut jejaka tinggi lampai itu.

'Apa Sir ni ? Dah gile ke? Saya kan student sir. Cempaka meninggikan suaranya kerana ia anggap perkara itu tidak masuk dek akal .

'Yaa maybe im crazy. Im crazy because of you . Saya start suka kat awak waktu awak form 3 lagi . Yes dulu memang saya anggap awak macam adik saya . Tapi perasaan ni tak boleh dipaksa Carissa . Im really love you Carissa '.

'Stopped sir . This is nonsense . Memang mengarut . Saya anggap Sir sebagai guru saya . Tak lebih dari tu ' . Cempaka ambil air dan begnya dari tempat duduk. Dia ingin bereda dari situ .
'Saya pergi dulu . Assalalmualaikum .

'Carissa wait' . Cempaka tidak menghiraukan panggilan Harith. Saat ini hati Cempaka sangat mendidih dengan pengakuan daripada Sirnya .

'Arghhh cannot brain la , boleh dia ada feeling dengan aku . Aku ni anak murid dia kot . Tah papa laa dia ni . Ni mesti dah terpengaruh dengan ibu dan abi ni ' . Cempaka mengomel sendiri sambil berjalan . Dia mengambil Iphonenya untuk menelofon Raisa .

Hilang moodnya . Keluar untuk tenangkan fikiran malah datang lagi masalah .

Kita Ditakdirkan BersamaWhere stories live. Discover now