Cempaka membuka mata dan melihat suaminya tiada di sisinya . Jam menunjukkan pukul 9am . Selepas subuh dia tidur kembalik kerana dia merasakan badannya masih lesu . Dia turun mencari suaminya . Dia menuju ke arah dapur dan melihat suaminya sedang memotong sesuatu . Suaminya hanya bersinglet dan berseluar pendek mungkin belum mandi agaknya . Cempaka menghampiri suaminya lalu memeluk belakang suaminya .
'Ehhh, dah bangun ? Are you feeling well pretty ?
'Hmmm' balas Cempaka. Abang masak apa tu ?
'Abang buat sandwich je . Nasi lemak abang dah beli tadi .
Harith memusingkan badannya untuk melihat Cempaka .
'Woww you so sexy pretty . Matanya melirik ke atas dan bawah . Cempaka hanya berbaju labuh separas lutut dan menyanggulkan rambutnya style messy bun. Anak anak rambutnya terjuntai di dahi . Macam mana la si Harith tak tergoda . Terserlah peha putih gebunya itu .
' Are you trying to seduce me ? Dia membisikkan di telinga isterinya .
'Eee perasan laa . Kenapa ? Abang tergoda kee ?🤪 Harith mendukung Cempaka lalu diletakkan di kabinet dapur . Tangan cempaka pula melingkari tengkuk Harith .
' Everyday pretty ! Lalu dia mencium pipi isterinya . ' I love you lalu dia mencium bibir mungil Cempaka.
' I love you more❤️ Cempaka membalas ciuman .
Abang dah mandi ke ?
'Sebelum subuh tadi abang dah mandi . Ni nak mandi lagi sekali rasa macam berpeluh la pulak . Dia kembali memotong sandwichnya . Dia mengambil sepotong sandwich lalu dia menyuapkan pada Cempaka .
'Wahhh so nice😃
'Are you like it ?
Cempaka mengangguk laju .
'Sayang jom kita pergi dating nak tak hari ni ? Ajak Harith .
'Nak pergi mana ?
'Hmm kita pergi pantai nak ?
'Waaaa nice jugak . Dah lama tak pergi😃
'Okey kalau macam tu tengahari sikit kita pergi okey ?
'Hmm okey . Sayang pergi mandi dulu okey ? Balas Cempaka
Harith terus merenung isterinya .
'What if we take shower together pretty 🤨 ? Lalu dia mendukung Cempaka dan menuju ke arah bilik mereka .
......Setahun kemudian ...
Asfan dan Fatin sudah pun selamat menjadi suami isteri . Mereka berkhawin selepas kes Cempaka diculik . Mereka jugak tidak lama lagi akan dikurniakan cahaya mata . Keluarga besar mereka akan bertambah tidak lama lagi . Cempak pula masih belum mempunyai rezeki dan dia juga berharap dapat memberikan zuriat pada Harith .
Cempaka pula kini sudah menjadi suri rumah sepenuh masa . Harith tidak mahu lagi pisang berbuah dua kali . Cukuplah sekali sahaja dia hampir kehilangan isteri tercintanya .
Cempaka menelefon suaminya .
'Assalamualaikum handsome boy !
'Waalaikumusalam pretty😍 why baby ?
'Abang balik tak lunch ni ?
'Of course pretty . Abang memang tunggu waktu lunch je ni . Tak sabar nak balik makan masak lemak ketam😋
'Heeeeee, okey sayang tunggu ehh ? See you . Take care. Byee
'I love you❤️
'Love you more ❤️ byee .
'Carissa you make me fall in love with you everyday . You are the best gift in my live pretty.
Harith bercakap sendiri. Dia sangat bersyukur kerana kehadiran Cempaka banyak mengubah hidupnya .Di rumahnyaaa ....
'Tasya tolong cedokkan ketam tu . Akak nak buat air kejap ehh ?
'Okey akak👌🏻
'Tasya duduk sini lama sikit ehh ? Sambil membuat air .
'Hmm tak boleh la akak, Tasya dah kena masuk kolej dah minggu depan . Hmm apa kata akak ajak abang pergi sana ? So kita boleh fly bertiga . Okey tak ?
'Hmm akak takut abang tak free la.
'Alaa boleh laa . Dah alang alang tu boleh la honeymoon lagi sekali . Sementara berdua ni😙
'Ehhh banyak la dia punya honeymoon.
'Takpee nanti Tasya try tanya abang okey ?
Cempaka hanya membalas dengan senyuman .Mereka bertiga menikmati makan tengahri yang disediakan oleh Cempaka .
'Tasya balik US bila ?
'Lusa' balas Tasha . Hmm abang dengan kakak jom teman Tasya balik ? Pleasee🥺
Tasya dah takde siapa siapa kat . Abang dengan kakak je ada . Jom laa. Rayu Tasya .
Cempaka kasihan mendengar luahan adik sepupunya itu .
Harith memadang Cempaka . Dia memang bercadang nak bawa Cempaka bercuti . Mungkin inilah masanya .
'Tiket dah beli ? Tanya Harith .
'Belum . Petang japgi, ingat nak ajak akak teman pergi shopping . Boleh tak ?
Harith mengangguk .
'Hmm takpe tiket nanti abang beli .
'Tiga ? Tanya Tasya .
'Iyeeee Nur Natasya Ilyas . Balas Harith .
'Yeayyyyy abang dengan akak ikut🤩
Cempaka memandang Harith dan Harith membalas dengan kenyitan matanya .
YOU ARE READING
Kita Ditakdirkan Bersama
Roman d'amourHarith Razman seorang anak yatim piatu dan disayangi oleh keluarga angkatnya iaitu Puan Zainab dan Tuan Edruce . Ibu dan Abinya mahu jodohkan dia dengan adik angkatnya iaitu anak kepada ibu dan abinya Cempaka Carissa . Mampukah Campaka carissa dapat...