Harith melihat Cempaka di ruangan pejabat sekolah. Niat di hati ingin saja menegur gadis kecil molek itu, tetapi dia terpaksa batalkan sahaja niat itu.
Cempaka melihat Harith di depan pintu pejabat sekolah . Ingin saja melarikan diri daripada gurunya itu kerana peristiwa semalam. Tidak dapat dilupakan, selama ini ibu dan abinya merahsiakan hal itu daripadanya.
'Ishhh time aku nak keluar la dia dekat pintu tu. Dah lambat ni nak masuk kelas, kang marah cikgu Ali nanti' bebel Cempaka sendiri. 'Arghhh lantak la buat buat tak nampak jelaa'
Cempaka keluar daripada pejabat tersebut dan berjalan di hadapan Harith . Harith hanya memandang wajah Cempaka yang masam itu. Cempaka tidak memberi salam mahupun ucapan selamat pagi kepada Harith. Berbeza dengan hari hari sebelum ini.
'Arghh ni betul betul marah kat aku ni' ujar Harith. Harith mengekori Cempaka dari belakang. Cepat cepat dia mengejar Cempaka. Dia ingin menjelaskan hal sebenar kepada Cempaka.
'Carissa wait' . Tetapi Cempaka terus berjalan dengan laju tanpa menghiraukan panggilan Sirnya. 'Carissa i said wait ! Tegas suara Harith. Cempaka tersentak . Terkejut mendengar suara Harith. Cempaka berhentikan langkahnya. Dia mengeraskan badannya.
Im sorry Carissa. I need talk to you' .Cempaka memusingkan badannya. 'Sir im late for my class. Sorry i need to go' balas Cempaka. 'Its okey, kita jalan sama sama. Mereka berjalan bersama sama menuju ke arah kelas. 'Carissa please jangan hindarkan diri awak daripada saya and please jangan benci saya. Saya tahu salah saya sebab tak bagitahu awak hal sebenar' luah Harith. Cempaka membisu . Pelajar pelajar perempuan mula memerhatikan mereka berdua. Siapa je yang tak cemburu bila berjalan dengan guru paling hot di sekolah. Cempaka mula rasa tidak selesa dengan pandangan pelajar pelajar tersebut.
'Sir i need to go. Saya rasa tak selesa la pelajar lain pandang kita macam ni . Saya pergi dulu ehhh' tidak sempat Harith membalas, Cempaka terus berlari menghilangkan diri.
Terukir senyuman di bibir Harith Razman dengan telatah Cempaka Carissa.
Dia mengaku, dia sudah lama jatuh hati dengan adik angkatnya itu. Sejak Cempaka di tingkatan satu lagi. Dia sering menayakan tentang Cempaka daripada ibu angkatnya. Puan Azizah dan Tuan Edruce tidak mahu hubungan antara Harith dan keluarganya terputus begitu sahaja. Mereka bersetuju untuk menjodohkan Harith dengan anak mereka Cempaka. Tetapi mereka merahsiakan perkara ini daripada Cempaka.'I will make you fall in love with me Carissa' luah Harith.
Di dalam kelas ...........
Rina : Girls, korang dah prepare ke untuk presentation MUET japgi ?
Raisa : well, you know me kalau pasal Sir Harith memang aku dah ready😚
Rina : kau dengan gatal kau memang tak boleh nak berpisahkan .Tu abang Abu kantin kau tu nak letak mana ?
Raisa : abang Abu kantin aku tetap nombor satu . Hahahahaha
Rina : Wei Bunga, kau okey tak ni ? Dari tadi aku tengok, masam jee. Kau sihat tak ?
Cempaka : aku okey jelaa. Powerpoint aku dah siapkan. Korang dah tengok kan semalam aku ada email kan kat korang ?
Raisa : yee dah tengok . Kau punya slide memang tak pernah mengecewakan lahhhh. Tenkiu bebehhh.Sedang mereka berborak, Harith Razman memberi salam kepada mereka. Tanpa disuruh, mereka semua berdiri dan memberi salam buat guru mereka.
'Okey sit down guys . Hmm are you guys ready for our presentation today ?
'Yahhhh we all ready Sirrrr' jawab pelajarnya.
'Okey good. But remember guys, this is for your assigment marks. Do the best guys'Dia memberikan senyuman buat pelajarnya dan matanya tertumpu pada wajah kesayangannya itu namun Cempaka tidak memberi apa reaksi terhadap Harith.
'Okey the first group you all can set up now and present your assigment'. Harith mengambil tempat di meja belakang yang memang khas untuk guru guru memantau.Cempaka satu kumpulan dengan Raisa, Rina serta Aril, dan mereka adalah kumpulan terakhir. Aril sangat senang hati apabila dapat kumpulan bersama dengan Cempaka.
Kini tiba kumpulan Cempaka untuk membentangkan tugas mereka. Mata Harith sedang memerhati tingkah laku Aril pada Cempaka. Timbul perasaan cemburu dalam dirinya.
Seperti biasa, Cempaka akan mengetuai kumpulan mereka untuk membentangkan tugas. Cempaka perasan riak wajah Harith sedikit berubah. Tiba tiba wajahnya bertukar muram, namun Cempaka tidak menghiraukannya dan meneruskan untuk membentangkan assigment yang diberi.
...... ...... 'And last but not least, thank you for focus to our presentation'. Thank you' . Cempaka mengakhiri pembentangan dengan memberi salam. Kini mereka berempat memandang Harith Razman untuk memberi ulasan terhadap pembentangan mereka.
'You all can sit down. Thank you '. Harith terus bangun dan menuju ke mejanya. Dia cemburu dengan kemesraan Cempaka terhadap Aril. Membara jiwanya. Tetapi dia perlu mengawal dirinya dan perasaannya.
'Okey guys thank you for your presentation. See you next class. Thank you guys. Assalamualaikum'.
'Waalaikumusalam sir'. Jawab pelajarnya.
'Ehh kenapa dengan sir tu, tetiba moody jee' tanya Raisa. 'Entah Sir tu, sebelum ni takde pulak macam tu' balas Rina.Cempaka tidak memberitahu lagi perkara itu kepada teman temannya. Dia ingin merahsiakan dahulu daripada teman temannya.
YOU ARE READING
Kita Ditakdirkan Bersama
RomanceHarith Razman seorang anak yatim piatu dan disayangi oleh keluarga angkatnya iaitu Puan Zainab dan Tuan Edruce . Ibu dan Abinya mahu jodohkan dia dengan adik angkatnya iaitu anak kepada ibu dan abinya Cempaka Carissa . Mampukah Campaka carissa dapat...