Bab 18

86 2 0
                                    

Cempaka tidak berputus asa untuk menjodohkan abangnya dengan Fatin . Hari hari dia mengajak Fatin untuk makan bersama sama untuk lebih mengenali Fatin . Fatin seorang yang lemah lembut dan seorang yang berdikari . Dia teringat kembali sewaktu mula dia masuk ke company itu Fatin adalah krang pertama yang berbual dengannya . Iyalah budak baru kan siapa je yang nak berkawan . Fatin banyak membantu Cempaka dalam menguruskan hal pejabat . Sifat seorang kakak dalam diri Fatin sangat terserlah . Cempaka melepaskan rindu kakaknya pada Fatin . Selepas kakaknya berkhawin kakaknya terpaksa mengikut suaminya menetap di Dubai kerana urusan kerja .

'Akak, apa pendapat akak tentang CEO kita ?tanya Cempaka .
'Kenapa awak tanya ? Awak jatuh hati kat dia ke ?
'Ishhh akak ni saya nak tolong akak ni . Akak kan suka dekat bos '
'Ya Allah Cempaka, siapa je tak suka dekat CEO kita tu dahla hensem baik hati pulak tu . Akak memang la suka tapi takde la sampai nak bercinta bagai . Dia pandang kita pun taknak'. Dah dah jangan nak berangan .
'Alaaa akak ni, cempaka mintak pandangan akak je' hmm
'Okeylaa bagi akak la bos kita ni okey jee . Seorang yang matang dan tak cepat melatah bila ada masalah . Cool je handle problem . Dan yang paling akak suka dia , bos ni suka terima pendapat staf staf dia tak kisah la staf tu baru ke lama ke asal pendapat orang tu boleh terima pakai . Tapi tula yang akak pelik kenapa la orang baik macam dia tu takde awek lagi' . Padahal dekat office ni majoriti jatuh hati kat dia'
'Hmm Cempaka rasa jodoh dia dah nak sampai kot'. Hehehehe
'Macam macam la awak ni . Dah jangan tanya lagi pasal bos . Kot kot la skandal dia dengar mati akak' . Mereka berbual sambil menyedut air .
'Cempaka akak nak tanya sikit boleh ?
'Tanya la kenapa ?
Kenapa Cempaka tak bagi kitaorang panggil awak Carissa ? Tapi Mr Harith panggil okey je . Dan lagi satu macam mana dia tahu nama penuh awak ? Lately ni akak tengok Mr Harith tu kerap datang sini dan dia akan pandang awak tau bila nak masuk bilik bos. Awak ada apa apa ke dengan dia ?
'Erkkkkkkk Normal la dia tahu nama saya. Saya kan PA bos and plus selalu berurusan dengan dia . So normal la kalau dia tahu nama, pandang pandang tu. Hehehehehe' . Entah logik ke tidak dengan jawapannya itu . Belum waktunya untuk dia bercerita kepada Fatin tentang dirinya .

'Akak cepat sikit lepas lunch kita ada meeting dengan bos' . Cempaka mengubah topik .
'Ouh yelaa akak hampir je lupa. File yang akak bagi semalam tu Cempaka dah betulkan ke ?
'Dah settle . Dont worry😉
'Waaa dah mahir ehh sekarang'
'Yelaa akak dah hampir setahun Cempaka keje kat sini . Akak yang banyak tolong . Tenkiu akak🥰
'Sama sama Cempaka . Kalau ada apa apa bagitahu je akak okey ?😉
............

Harith : Assalamualaikum pretty
Cempaka : waalaikumusalam.
Harith : are you busy ?
Cempaka : Hmmm tak pun . Why ?
Harith : Nothing . I just miss you
Cempaka : 😒
Harith : Alaaa balas la emoji heart ke ini tak. Hmm😞
Cempaka : Alahhh dah tua tua pun nak merajuk .
Harith : pujuk balik !!!!!
Cempaka : Eeeee ngade ngadeenyee
Harith : Hehehehe . Are you free this weekend ?
Cempaka : Nope . Why ?
Harith : Nice . Can we go for a date ? Pleaseee😢
Cempaka : Hmmmmm yaa sure
Harith : yes ! Nanti i pick up you okey pretty ?
Cempaka : Alright👌🏻
Harith : Nanti kat office jangan rapat sangat dengan si Sharif tu . Get it ? See you soon . Bye i love you❤️
Cenpaka : Ishhh yelaa . Bye .

Harith rasa gembira kerana Cempaka sekarang dah boleh terima dirinya walaupun Cempaka masih tidak menyarungkan cincin yang diberi olehnya . Dia percaya Cempaka akan pakai suatu hari nanti .
....... .....

Cempaka bersiap untuk bertemu dengan Harith . Dia memakai dress berwarna white brown dan mengenakan shawl berwarna brown .

(Gambar contoh)Selepas bersiap dia turun untuk bertemu dengan ibu dan Abinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Gambar contoh)
Selepas bersiap dia turun untuk bertemu dengan ibu dan Abinya . Harith bersama dengan Ibu dan Abinya . Cempaka menuruni anak tangga perlahan lahan .
'Ohhh tu dah turun haa . Lambatnya adik . Lama Ariq tunggu .
Harith menghadiahkan senyuman buat Cempaka .
'What a beautiful ' Harith berbisik dalam hati . Terpegun dengan kecantikan Cempaka yang natural itu .
'Sorry ' balas cempaka . 'Adik keluar kejap ehh ibu abi . Janji tak balik lambat✋🏻
'Yeee hati hati . Jaga diri elok elok. Pesan ibu dan abinya .
'Ibu abi Ariq bawak Cempaka keluar kejap ehh . Janji tak balik lambat okey ?
Puan Azizah dan Tuan Edruce mengangguk tanda setuju .
'Lets go' ajak Harith .

Harith membuka pintu untuk Cempaka . Bukan hanya Harith terpegun melihat Cempaka , malah Cempaka turut terpegun melihat lelaki yang berjaya mencuri hatinya itu . Sangat simple pakaiannya tetapi sangat kemas

(Gambar contoh)Kalau macam ni siapa je yang tak tertarik ?arghhh kawal cempaka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Gambar contoh)
Kalau macam ni siapa je yang tak tertarik ?arghhh kawal cempaka . Kau tu perempuan' bisiknya dalam hati .

Di dalam kereta Cempaka tidak bersembang dengan Harith . Ini kali pertama mereka keluar berdua . Sangat rasa janggal bagi Cempaka .

'You are so beautiful pretty' Harith memuji Cempaka .
Cempaka berasa malu kerana pujian yang di terima itu .
'Hmm kita nak pergi mana ni ?
'Surprise' balas Harith sambil mengenyit matanya .
Cempaka mencebik mukanya . Harith tak perasan Cempaka sudahpun menyarung cincin yang diberi olehnya . Dia sudah bersedia untuk menerima Harith di dalam hidupnya . Lagi pula tidak baik buat orang menunggu kita.

Sampai je ke destinasi yang ingin dituju, cempaka terkejut melihat pemandangan di kawasan itu . Sangat cantik . Harith menyediakan tempat untuk mereka ber'picnic' di Taman bunga .

'Waaaaaa cantiknyaaaaaaa' . Cempaka teruja dengan decoration yang ditempah oleh Harith .
' Are you like it ?
'Yaaaaaa . Saya sukaaa sangattttt . Thank you awak🥰. Cempaka menepuk nepuk tangannya kerana terlalu gembira .
Harith syukur kerana apa yang dirancang menjadi .

'Come and sit' . Harith pelawa cempaka .
'Thank you' .
Mereka berdua bersembang sambil menikmati makanan yang disediakan .
'So macam mana dengan kerja semua okey ? Tanya Harith
'Hmm okey jee. Awak okey ke ?
'Saya okey kalau awak okey😙
Harith perasan sesuatu di jari Cempaka.
'Pretty are you sure ? Dia menunjuk ke arah jari Cempaka.
Cempaka menarik nafas .
'Hmm ya im very sure . Nope . Bukan . Yes i do'
'Whattttttttt ! Arghhhh thankyou prettyy . Yes terima kasih Ya Allah . Harith tak menyangka dia akan menerima kejutan sebegini .
'Tapi Sir kena tolong saya untuk satukan kak Fatin dengan abang. Kalau tak kita tak boleh kawin .
'Yaaa sure pretty😘

Kita Ditakdirkan BersamaWhere stories live. Discover now