Bab 2

153 4 0
                                    


'Korang harini kita ada cikgu baru yang menggantikan Teacher Alia' jelas Amirul pada rakan rakan kelasnya .

'Cikgu mana weh? garang ke tidak dah la ajar MUET" tanya rakan rakannya.

'Hmmmm entah la yang pasti dia baru pindah sini . Bukan cikgu cikgu dari sini"

Sedang mereka berbual, kelihatan sosok tubuh memasuki kelas mereka. Mereka tercenggang dengan kehadiran Harith Razman.

'Assalamualaikum semua, saya Sir Harith yang menggantikan Teacher Alia. Nice to meet you guys". Harith memberikan senyuman buat anak anak muridnya.

'Wow guys, you all very handsome and pretty' Harith memuji anak anak muridnya.

Pelajar tingkatan enam diberikan kebebasan untuk memakai pakaian bebas tetapi dengan pakaian yang sopan. Lelaki harus mengenakan baju kemeja berlengan panjang berserta tali leher dan perempuan harus memakai pakaian yang sopan serta menutup aurat.

Kedengaran suara suara murid perempuan memuji beliau.

'Kan aku cakap ada cikgu baru nak masuk . Untung aku pakai cantik cantik'bisik Raisa.

'So lets introduce yourself. Start from right'

'Arghhhh mampus Cempaka tak masuk lagi ni' bisik Raisa pada Rina.
'Dia pergi perjumpaan kan tadi? Takpe kalau Sir tanya kita jawab jela nanti' balas Rina.

Sesi kenal diri sudah pun berakhir .

'Okay my name is Harith Razman bin Ryan Abdullah. You all can call me Sir Harith' all right ?
Hmm Raisa where your friend go ? Why she not in my class ?

'Hmm she have meeting with form six club' jelas Raisa.

'Ouh okay nevermind' So lets start our class"

Sedang mereka tengah discuss, Cempaka mengentuk pintu kelas.

Harith menoleh padangan kepada Cempaka dan membenarkan kebenaran untuk masuk.

'Where are you from girl ? Tanya Harith

'Sorry sir im late . Im from meeting room. I have meeting with form six club. Im so sorry sir. jelas Cempaka.

Mata Harith tak lepas pandang daripada melihat wajah Cempaka. Sangat cantik.

'Its okey. Take your place and introduce yourself'

Cempaka mengambil tempat duduknya dan kenalkan dirinya pada cikgu barunya.

'Assalamualaikum sir my name is Cempaka Carissa binti Mohammad Edruce' . You can call me Cempaka.

'Do you have any mix ? Tanya Harith

'No sir , why ?

'Your name very unique. Can i call you Carissa ?

'Yes sir, you can call me Carissa' can i have seat ?

'Yahh sure'

'Wahh patutlah kau pakai cantik Raisa, handsome rupanya Sir kita'. Usik Cempaka.

'Aku tak pernah tipu kan? Ahhahaha

Harith Razman menjadi tumpuan di sekolah itu terutama pelajar pelajar tingkatan enam. Mana tidaknya guru guru dia sekolah itu kebanyakkan sudah pun berusia yang muda pun sudah berumah tangga. Tinggal dua tiga orang sahaja guru yang masih tidak berkhawin.
Perwatakan Harith sungguh mencuit hati para para pelajarnya . Tinggi, badannya yang tegap mempunya sedikit jambang dan mempunyai anak mata berwarna hazel. Tidak hairanlah kerana Harith mempunyai darah mix. Arwah bapanya berdarah Inggeris .

Kita Ditakdirkan BersamaWhere stories live. Discover now