'Boss harini kita ada meeting dengan Tuan Azmi pukul 2 petang and then meeting dengan Encik Razman CEO Angsa Emas ' terang Cempaka kepada abangnya .
'Hmm Angsa Emas ?
'Yes Angsa Emas . Pembekal baru kita . Harini dia nak bincang pasal kontrak yang baru kita tandatangan tu '
'Hmm bos nak saya ikut tak ? Tanya cempaka .Walaupun mereka berdua adik beradik tetapi di pejabat Cempaka sangat profesional .
'Mestila la kena ikut . Awak tu pembantu saya . Nanti siapa nak catat nota nota tu ? Abangnya menjeling.
'Alahhh bos ni tanya je pun . Garang nau' . Okey la kalau takde apa apa can i leave now ?
' yahhh sure '.
----------------------Selepas meeting dengan Tuan Azmi, mereka pun bersiap untuk perjumpaan seterusnya .
' Excuse me , can i take five ? Tanya Cempaka. Harith Asfan hanya mengangguk . Cempaka bergegas ke washroom kerana tidak tahan lagi .
Setelah beberapa minit, kemudian dia kembali ke bilik mesyuarat .
Setelah kembali ke bilik mesyuarat, mereka sudahpun mulai perbincangan . Cempaka tarik kerusi disebelah abangnya .Cempaka mencatat apa yang dilontarkan oleh abangnya .
'So Mr Razman, are you agree with my decision ?
' yahh why not . Before this we already discuss about this . Yahh i agree with your contract'Cempaka terkejut dengan suara yang baru dia dengar .
'Ya Allah betul ke apa yang aku dengar ni . Betul ke dia ? Cempaka terus mengangkat kepalanya dan mencari sosok tubuh itu . Tetapi malangnya bilik mesyuarat itu gelap hanya cahaya lampu daripada LCD Projector sahaja menerangi bilik itu .
'Ishhh takkan la dia . Move on Cempaka . Kau dah janjikan tak nak fikir lagi pasal dia . Stop Cempaka. Dia memujuk hatinya .
'Thank you for believing in our company and thank you for wanting to work with us Mr Razman' . Lalu mereka berdiri dan berjabat tangan . (Alahhh macam dalam drama tv tu laa )
'Nanti saya suruh Assistant saya sediakan kontrak baru' . Cempaka terus bangun setelah namanya diseru .
Lalu lampu dibilik itu dibuka setelah habis mesyuarat .
'Yess i will prepare a new contract for you Mr Razz' . Tidak sempat dia ingin menghabiskan ayatnya, cempaka terkejut melihat sosok tubuh yang ada di hadapannya . Badanya membeku, lidahnya kelu . Itulah wajah yang dirindui 4 tahun lalu . Sungguh dia terkejut .
'Ya Allah rindunya aku pada Carissa ya Allah . Terima kasih atas perjumpaan ini Ya Allah' . Harith bersyukur kerana dapat berjumpa kembali dengan Cempaka .
'Ms Carissa are you okey ? Beberapa pekerja di situ terkejut kerana panggilan tersebut . Sebelum ni Cempaka melarang officemate memanggilnya 'Carissa' kerana dia tidak ingin lagi mengingati Harith Razman . Hanya Harith Razman sahaja memanggilnya dengan nama 'Carissa' .
'Yaaa imm ookeeyy' tergagap gagap dia untuk menjawab . Asfan pusing melihat adiknya . Terbit kerisauan dalam dirinya melihat adiknya begitu .
'Hmm its okey Cempaka you can go now, later you can pass the new contract at my office' . Asfan ingin Cempaka pergi untuk bertenangkan diri .
Cempaka melihat abangnya dengan wajah sayu .mujur abangnya faham .'Thank you Bos ' . Lalu dia bergegas keluar kerana air matanya sikit sahaja lagi hendak mengalir dipipinya yang gebus itu . Dia terus berlari ke washroom . Ingin saja dia menjerit tetapi dia tahan .
'Kenapa kau muncul balik Harith . Whyyy Harith why !! Dia terus meraung di dalam tandas . Mujur tiada staf lain .
'Aku dah taknak ingat kau, tapi kenapa kau datang balik . Kau tahu tak sakit sangat dalam ni 😭. Sambil mengetuk dadanyaSetelah 20 minit dia menenangkan diri di dalam washroom dia kembali ke ruangan mejanya . Rakan rakan sekerjanya melihat hairan kerana wajahnya yabg baru lepas menangis .
'Cempaka are you okey ? Tanya kak Fatin .
'Yaaa im okey akak ' . Dont worry . Balas cempaka dengan senyuman .
'Ouh yaa Mr CEO nak jumpa Cempaka kat office dia .
'Ouh yeke, thank you akak . Ehh jap akak, client kita tu dah balik ke ?
'Siapa Mr Handsome tu ke ? Hmm akak tak nampak la pulak . Hmm handome betul kan client kita kali ni dah sama level dengan kita punya CEO.
Cempaka hanya senyum .
'Okeylah akak saya pergi jumpa Bos dulu . Kang marah pulak .
'Yelaa nanti kang marah pulak Bos kesayangan cempaka tu'
'Ehhh bukan kesayangan akak ke ? Cempaka sempat mengusik.
'Itu dulu tapi sekarang dia macam suka kat Cempaka jeee' 😔
'Hehehe apa la akak ni . Kalau dia suka saya sekalipun saya tak nak la kat dia. Dia bukan taste Cempaka. Hehee . Cempaka pergi dulu ehh'
'Okey okey👌🏻Cempaka tahu kak Fatin ada hati pada abangnya . Tapi dia ingin perhati dahulu kerana sebelum ini perempuan yang inginkan abangnya hanya kerana harta . Tetapi kak Fatin lain daripada yang lain. Lain pula pada pandangan Fatin, dia fikir Harith Asfan ada hati pada Cempaka kerana kemana sahaja pasti berdua .
Kesian kak Fatin kerana tidak tahu hal sebenar .Cempaka mengetuk pintu bilik abangnya . Saat dia membuka pintu, sekali lagi jantungnya berdegup kencang kerana melihat sosok tubuh Harith Razman .
'Cempaka bawak tak contract baru kita ? Tanya abangnya .
Dia terus menghulur file tersebut .' Kalau takde apa apa lagi saya keluar dulu .'Cempaka wait . Adik taknak tegur ke abang Harith? Dah lama tak jumpa ? Tanya abangnya .
Harith Razman hanya memerhati dari tempat duduknya yang berhadapan dengan Cempaka . Sungguh dia rindu dengan wajah itu . Dia ada sebab kenapa dia pergi meninggalkan Cempaka .
'Adik banyak kerja nak buat . Adik keluar dulu' . Cempaka keluar tanpa melihat wajah yang pernah bertahta di hatinya dahulu .
'Mesti dia marah gile kat aku weh' . Arghh my bad !
'Sokey bro, aku tahu adik aku macam mana . Takpe kita relax dulu . Dia tengah marah lagi tu' . Tapi nanti kau kena explain sendiri kat dia kenapa kau 'hilangkan' diri kau daripada dia selama 4 tahun . Aku rasa dia pun marah kat aku jugak tu . Habis la aku balik nanti .
'Dont worry, nanti ada peluang aku akan cerita kat dia . Aku gerak dulu la . Malam kang kalau free jumpa kat futsal' . Mereka berjabat tangan lalu Asfan mengiringi Harith ke pintu pejabatnya .
Cempaka melihat pintu bilik abangnya dibuka lalu cepat cepat dia memusingkan kerusinya kebelakang . Tidak ingin dia melihat wajah itu kerana hatinya masih sakit .
'Marah betul budak ni kat aku' bisik hati Harith .
( gilee tak marah 4 tahun kot . Hahahaha )Harith jadi perhatian di ruangan itu . Yelahh siapa je tak tertarik dengan lelaki setampan itu . Tinggi, anak mata warna hazel , berjambang nipis memamg taste para wanita pada zaman seksrang la .
Sebelum dia pergi . Harith mengetuk meja Cempaka.
' Carissa i wanna claim our agreement . Get ready' lalu dia pergi meninggalkan ruangan meja tersebut .
........... ...............
YOU ARE READING
Kita Ditakdirkan Bersama
RomanceHarith Razman seorang anak yatim piatu dan disayangi oleh keluarga angkatnya iaitu Puan Zainab dan Tuan Edruce . Ibu dan Abinya mahu jodohkan dia dengan adik angkatnya iaitu anak kepada ibu dan abinya Cempaka Carissa . Mampukah Campaka carissa dapat...