Cempaka memakai baju kurung cotton bunga bunga serta mengenakan tudung bawal di kepalanya . Penampilannya sungguh cantik boleh menambat hati para jejaka di luar sana dengan kecantikannya yang semula jadi itu . Dia hanya calit sedikit lipstik serta bedak sahaja . Tidak perlu mekap tebal tebal untuk nampak cantik dihadapan orang .
'Okeyyy dah siap. Jum turun. Dia menuruni tangga dan menuju ke arah meja makan .
'Hai anak abi ni semangat je harini? Ada apa apa ke ?
'Laaa selama ni adik tak semangat laa ? Hmm😔
' Bukan itu maksud abah . Tapi harini adik nampak lain. Ke sebab orang tu dah balik ?😗
' kalau adik semangat ke happy ke takde kene mengena dengan dia abi. Dahla adik taknak spoilkan mood adik sebab dia' . Ibu mana abi ?
'Ibu lepas masak dia terus keluar sebab bawak makcik kamu pergi checkup' balas abinya .
'Ouh yekee. Okeylaa adik gerak dulu ehh . Abi okey sorang sorang ?
'Abi okey jeee. Kamu tu bawak kereta hati hati . Jangan laju sangat. Pesan abinya
'Baikk bossss' . Selepas bersalaman dengan abinya, dia berangakat ke office .
......... ........ ...........Fatin melambai lambai tangan ke arah Cempaka supaya Cempaka nampak kehadirannya .
'Ehhhh akak, awalnya sampai . Dah breakfast ?
'Hmmm belum lagi . Teman akak boleh ? Ajak Fatin.
'Untuk kakakku apa je tak boleh . Jom kita' .Mereka berdua menuju ke cafe untuk mengisi perut .
Sedang mereka leka makan, Asfan menghampiri mereka dengan secawan kopi di tangan .
'Ehemm boleh ke saya join kamu berdua ?
'Erkkkk kalau bos tak kisah apa salahnya' jawab Fatin malu malu. Seperti biasa lakonan Cempaka memang mantap . Kelakuannya seperti budak budak baru masuk kerja.
'Bos ni kesiannya single je memanjang . Bila bos nak khawin? Takde ke dekat office ni yang bos berkenan?. Tersedak Fatin bila mendengar apa yang Cempaka lontarkan kepada seorang CEO .
'Cempaka, apa yang cempaka cakap ni ' . Fatin menegur Cempaka.
'Alaaa betul la apa yang saya cakap . Saya cuma tanya je . Kalau Bos takde awek saya boleh tolong carikan' balas Cempaka .
Cempaka saja mengusik abangnya. Umur dah 32 tapi tak nak juga kawin .
Asfan hanya memandang Cempaka dengan wajah yang geram.
'Ehem dia membetulkan suaranya . Suka hati saya la bila saya nak kawin. Yang awak sibuk tu kenapa ?
'Saya sibuk la sebab bos kan 'Bos' saya. Hehehehe
Fatin menguis tangan Cempaka.
'Hmm okeyla bos kitaorang dah nak masuk ni . Nanti lambat pulak'. Fatin ingin melarikan diri . Dia pun hairan kenapa Cempaka berkelakuan seperti itu.
Asfan hanya mengangguk . Dia tersenyum melihat telatah Fatin yang agak comel itu .Fatin menepuk tangan Cempaka . Ishh apa Cempaka ni kenapa cakap macam tu kat CEO kita . Sebelum ni takde siapa yang berani tegur dia tau walaupun dia tu takde la sombong, tapi takde la sampai nak bergurau macam tu'.
'Aduhh sakit la akak. Dia menggosok manja tanganya. Alaa akak relax laa. Saya cuma nak beramah mesra je dengan CEO kita . Hehehehe
'Banyak la awak punya ramah mesra' .
Asfan hanya tersenyum dari jauh melihat telatah mereka berdua .
'Haihhh la cempaka berani kau cakap macam tu depan orang ehhh . Tunggu kau' .Asfan geram dengan adiknya itu .
..............Cempaka sedang leka menelaah laptopnya, tiba tiba dia ditegur oleh Sharif .
'Ehemn fokusnya diaa, sampai tak perasan orang kat depan haaa'.
'Ehhh Encik Sharif buat apa kat sini ? Ada meeting dengan Bos ke ?
'Haah saya ada meeting dengan bos kejap lagi. Ni saya nak pass kan file Angsa Emas yang dorang betulkan semalam .
'Ouh terima kasih.
'Awak nanti kita lunch sama sama nak ?
'Hmm harini tak boleh la. Saya kena ikut bos, dia ada lunch dengan client baru'
'Esok ?
'Hmmm insha Allah, kalau takde apa apa boleh la'
'Okey cun. Nanti apa apa saya ws awak ehh😉
'Alright👌🏻 Cempaka menghadiahkan senyuman kepada Sharif . Senyumannya itu boleh membuatkan para jejaka cair melihatnya.Sedang mereka berbual, Harith menghampiri mereka . Harith melihat senyuman Cempaka yang dia rindu selama ini . Terbit rasa cemburu di hatinya kerana Cempaka senyum pada lelaki lain .
'Ehh Encik Harith' . Sharif menegur Harith .
Harith hanya mengangguk .
'Awak Bos dah ready ke nak meeting ni ? Tanya Sharif pada Cempaka.
Cempaka bangun untuk menemui bosnya di dalam bilik .
'Bos dah ready ke ? CEO Angsa Emas dengan Encik Sharif dah sampai. Should we ?
Asfan mengangguk. 'Okey jap saya panggil dorang'
'Hmm Encik Sharif dan Encik Harith boleh masuk sekarang' pelawa Cempaka.
'Whattttt dia tak sebut nama aku dulu ? Marah Harith dalam hati.
........ ............. ....
'Okey aku rasa okey je apa yang kita bincang sebelum ni . Cuma ada sikit la kena ada tambah . Nanti Sharif akan handle benda ni' Asfan bersuara selepas mereka berbincang . Cempaka mencatat apa yang mereka bincang . Cempaka jadi tak senang kerana mata Harith hanya memandangnya sahaja .'Cempaka ada apa apa lagi ? Tanya Asfan
'Hmm takde apa lagi setakat ni. So Encik Harith nanti saya akan inform kepada pembantu Encik tentang hal ini . Cempaka memandang mata Harith .
'Hmm saya nak awak terus inform je kat saya lagi senang . Okey ?
Cempaka hanya mengangguk perlahan.
'Kalau takde apa apa lagi saya keluar dulu ye ? Tanya cempaka
'Ouh saya pun kalau takde apa apa lagi saya keluar dulu ye bos ? Tanya pula Sharif .
Asfan hanya mengangguk dan mengucap terima kasih .
Cempaka dan Sharif pun keluar bersama daripada bilik itu .
Harith tak senang duduk kerana melihat Cempaka dengan Sharif sangat rapat .'Dorang memang rapat ke bro ? Tanya Harith
'Hmm aku tak sure la . Tapi aku ada la dengar daripada staf yang Sharif tu memang ada hati dengan Cempaka'
'Whattt ? Pastu ?Harith terkejut .
'Pastu apa ? Aku boleh buat apa ? Kau tu cepat la sikit buat kerja . Kalau terlepas aku taknak tolong'. Balas Asfan.
'Ouh ya malam ni ibu dengan abi ajak kau dinner kat rumah . Kau free tak ?
'Hmm insha Allah aku free . Aku gerak dulu la, aku ada meeting lagi ni . Malam ni kita jumpa'Harith pun beredar dari ruangan bilik Asfan . Ketika dia berada di luar ruangan office Asfan dia tidak melihat sosok tubuh Cempaka .
'Where are pretty ? Kenapa kau nak elak je dari aku ? Its okey pretty, see you tonight' . Bisik hatinya.
YOU ARE READING
Kita Ditakdirkan Bersama
RomanceHarith Razman seorang anak yatim piatu dan disayangi oleh keluarga angkatnya iaitu Puan Zainab dan Tuan Edruce . Ibu dan Abinya mahu jodohkan dia dengan adik angkatnya iaitu anak kepada ibu dan abinya Cempaka Carissa . Mampukah Campaka carissa dapat...