Bab 25

73 3 0
                                    

Beberapa bukan kemudian ...

Usia perkhawinan mereka sudah pun 3 bulan .
....

Mereka berdua bersiap siap untuk pergi ke pejabat . Harith mengambil tali lehernya dan menghulurkan pada Cempaka . Mujur Cempaka pandai mengikat tali leher . Cempaka mengambil tali leher lalu mengikat pada tengkuk suaminya . Semasa Cempaka mengikat tali leher, mata Harith tak lepas dari memandang isterinya dan membuatkan Cempaka berasa malu .
'Can you stop starring me like that ? Marah Cempaka.
'Nope ! Balas Harith😬
Cempaka menjeling .
Harith meletakkan kedua dua tangannya di pinggang Cempaka dan menarik lebih dekat . Ia membuatkan muka mereka sangat dekat .
'Can you stop it ?😡
'Tak baik marah suami pagi pagi tau😜 Harith suka melihat wajah isterinya bila dia menahan rasa malu . Sangat innocent .
'Haihhh marah pun cantik . Macam mana la abang tak fall in love❤️
'Jangan nak merepek . Dah siap haa . Jom turun' ajak Cempaka . Makin dilayan makin menjadi jadi perangainya . Hmmm

Mereka berangkat ke pejabat . Seperti biasa Harith akan menghantar isterinya ke pejabatnya dahulu.
Harith menghulurkan tangannya lalu disambut oleh Cempaka . Cempaka mencium tangan suaminya dan Harith mencium dahi isterinya . Begitulah kebiasaan mereka bila berpisah di tempat kerja .

'Sayang nanti lunch dengan siapa ? Tanya Harith
'Hmm dengan kalau kak Fatin tak keluar dengan abang lunch dengan dia la. Kalau dia lunch dengan abang saya lunch sorang' jujur Cempaka.
'Hmm nak abang temankan ?
'Takpe la kang nanti awak tak sempat pulak'
Harith mengangguk .
'Nanti apa apa call abang ehh ?
'Okey . Assalamualaikum☺️
'Waalaikumusalam pretty😘 byee .

Dari jauh Sharif melihat kemesraan Cempaka dengan suaminya . Sudah 3 bulan Cempaka berkhawin tetapi Sharif tidak tahu siapa suami Cempaka . Terbit perasaan cemburu , benci di dalam hatinya kerana Cempaka menolak cintanya dan berkhawin dengan orang lain . Lebih sakit hati lagi , dia tidak tahu bila Cempaka berkhawin, hanya mendengar khabar dari pejabat sahaja itu membuatkan dia lagi sakit hati pada Cempaka . Sudah la cinta ditolak, khawin pula disorok sorok.

'Aku mesti dapatkan engkau jugak cempaka😏
Bisik hatinya .
.....
Di office ....
Cempak sibuk menyiapkan dokumen dokumen yang ditugaskan olehnya . Tiba tiba Sharif berada di hadapan mejanya.

'Ehh Sharif awak buat apa kat sini ?
'Ouh saya nak jumpa dengan CEO, dia suruh saya jumpa dia tadi. Bos ada ke ?😊 Sambil tersenyum .
'Ouh yeke . Bos ada. Masuk laa'☺️
'Saya masuk dulu ehh' balas Sharif
Cempaka hanya mengangguk .
......
Cempaka terpaksa makan tengahari sorang sorang kerana Fatin dan Asfan keluar bersama sama . Mereka mengajaknya tetapi diabtaknak menganggu pasangan itu .
Sharif melihat Cempaka sendirian .
'What a surprise darling😒' bisik hatinya . Dia menghampiri Cempaka .
'Hai boleh ke saya duduk ?
'Ehh Sharif, duduk laa😊
'Awak sorang je ke harini ?
'Hmm nampak gayanya macam tu laa'
'Lepas kawin ni lagi cantik la awak ni'
'Ehhh mana ada sama je🙂
'Siapa suami awak ? Saya tak pernah tengok pun dia ?
Cempaka hanya membalas dengan senyuman.
'Alaa dia hari hari hantar saya, mungkin awak tak perasan kot☺️
Sharif mengangguk .
'Ehh awak saya terlupa saya ada meeting ni dengan pihak pentadbir . Ya Allah saya lupa la' jujur Cempaka .
'Ehh pergi la kang terlambat japgi.
'Saya pergi dulu ehh'

Cempaka bergegas berlari sambil melihat jam tangannya . Mujur masih sempat lagi.

'Haishh kenapa la kau dah kawin Cempaka ?
Tapi takpe, aku akan dapatkan engkau jugak😏luah Sharif
.............
Jam menunjukkan pukul 5 petang tanda waktu kerja sudah tamat. Cempaka mengemaskan barang barangnya . Selelas mengemas dia berjumpa dengan abangnya.

'Abang taknak balik lagi ke ?
'Hmm adik balik la dulu, abang ada benda nak settle kejap .
'Nak adik tolong ke ?
'Takpe , pergi la balik nanti Harith tunggu pulak .
'Okeyy, adik balik dulu ehh?😊 Byeee
'Byeeee☺️

Kita Ditakdirkan BersamaWhere stories live. Discover now