Harith & Cempaka on the phone .....
Harith : Assalamualaikum . Hai pretty
Cempaka : Waalaikumusalam . Hai
Harith : what are doing ?
Cempaka : Hmm tengah siapkan keje sikit untuk meeting esok . Whyyyyy ?
Harith : Nothing . Just wanna hear your voice . Are you okey ? How yours day ?
Cempaka : im fine . Okey je harini . Sir okey ke tak harini ?
Harith : Not okey ! Dah seminggu tak tengok buah hati . Awak nakal tak waktu saya takde ?
Cempaka : Entah entah sir yang jumpa awek kat sana🧐 Best ke jumpa awek Amerika ?
Harith : Only you in my heart pretty🥰
Cempaka : Eeeee ! Sweet talker la Sir ni
Harith : Pretty can you stop calling me 'Sir' . Im not your teacher anymore😒
Cempaka : Taknak ! Nak panggil jugak . Heeee
Harith : whatever . After we married you cant call me 'Sir' anymore . Get it ?
Cempaka :🤭
Harith : Hmm okey la see you tomorrow pretty. Saya pun nak prepare untuk meeting esok . Cant wait to see you😘Byee pretty
Cempaka : Okey see you tomorrow. Byee
Harith : Takde pun ilove you ?
Cempaka : Eeeee Sir ni. Saya nak buat keje ni byeee .
Harith : hmm yelaaa bye😘..........
Mereka mengadakan mesyuarat untuk pembekal pembekal baru untuk syarikat mereka . Ada beberapa orang CEO dari syarikat yang terlibat mengahdiri mesyuarat tersebut .
Cempaka dan Fatin turut menghadiri mesyuarat tersebut . Sebelum ini Fatin yang menguruskan hal hal syarikat bersama Asfan . Tetapi sejak datangnya Cempaka, Asfan meminta Cempaka untuk mengambil alih tugas Fatin kerana Fatin sibuk untuk menguruskan kerjanya sendiri . Fatin hanya menggantikan tempat bekas pembantu Peribadi Asfan sahaja .Setelah mesyuarat selesai mereka pun bersurai .
'Bro kau sibuk tak ? Tanya Asfan
Harith memandang pembantunya .
Pembantunya membelek ipadnya untuk melihat jadual . Khairul menggelengkan kepalanya tanda jadualnya kosong .
'Hmm nope . Why ?
'Lepak jap . Dah lama tak sembang,
'Okey jugak aku pun ada benda nak sembang'.
'Jom masuk office aku.
'Khairul awak balik dulu. Arah Harith . Pembantunya hanya mengikut arahan .Mereka berjalan menuju ke office Asfan . Semasa menuju ke office Asfan , Harith sempat lagi mengenyitkan matanya pada Cempaka . Terjenggil mata Cempaka melihat kelakuan Harith .
'Ishh dia ni kan saja nak bagi kantoi. Menyampah betul ' rungut Cempaka .
'So macam mana meeting kat sana ? Tanya Asfan
'Okey la . Tapi mula mula tu susah jugak la sebab dorang kan pernah berurusan dengan arwah pakcik Ilyas , so dorang macam nak tak nak la dengan aku .
'Dah agak aku . Aku pun pernah berurusan dengan dorang jugak . Susah sikit la'
'Bro kau bila nak kawin ? Aku tak boleh dengan cempaka tau selagi kau tak kawin . Tanya Harith.
'Haihh kau ni . Tapi annn aku rasa aku dah jumpa someone bro' balas Harith.
'Whattt ? Thats great bro . Who the lucky girl ?
'Aku tak tahu la . Aku dah lama usha dia . Tapi lepas dinner haritu aku dah macam jatuh hati kat dia.
'Fatin ke maksud kau?
Asfan melihat Harith . Dia mengangguk perlahan dan tersenyum
'Waaahwahhh . Great bro . Kau pun tahu kan Fatin tu pun ada hati dekat kau . Cempaka ada bagitahu kan ? So apa lagi yang kau tunggu ? Kang kena kebas dengan orang baru kau tahu' .
'Aku tak tahu la nak start macam mana . Kau pun tahu kan aku tak pernah bercinta.
'Its okey bro . Slow slow . Tapi jangan lambat sangat .
Harith melihat jam di tangannya yang menunjukkan hampir waktu lunch .'Bro aku gerak dulu, aku nak lunch dengan Cempaka.
'Habistu aku ?
'Itula kau siapa suruh single . Hahahaha
'Kau kurang asam ann. dah la kau'
'Hahahaha, aku cau dulu'.Harith pun beredar dari ruangan itu . Dia keluar mencari kelibat buah hatinya . Tekin Cempaka membelek failnya .
'Ehemmmm, sibuk nau dia . Bakal suami dekat depan pun tak perasan .
'Ishhh Sir ni perlahan la sikit. Nanti orang dengar laa.
'Hehehe . Awak jum kita pergi lunch .
'Hmm saya dah janji dengan kak Fatin nak lunch sama sama .
'Its okey . Kita suruh Fatin lunch dengan Asfan' . Harith mengangkat keningnya.
'Good idea . Jap saya bagitahu kak Fatin . Awak tunggu kejap.
Cempaka berjalan menuju ke meja Fatin yang tidak jauh dari mejanya .'Akak bos nak jumpa dengan akak.
'Kenapa nak jumpa dengan akak ?
'Mana la cempaka tahu. Akak pergi la jumpa dulu baru la tahu kenapa. Heeeee
'Hmm yela yelaa. Ni kalaua akak lambat Cempaka boleh ke lunch sorang?
'Sokey dont worry👌🏻byee .'Dah settle👌🏻. Cempaka beritahu kepada Harith.
'Good girl. Jom kita'
'Kita nak lunch kat mana ?
'Sayang nak makan kat mana ?
'Ishhh dia ni kan , suka cakap kuat kuat . Nanti orang dengar laa.
'Alaa biar la orang dengar lagi bagus .
'Dah jom jom nanti orang nampak .Dalam tak sedar ada mata yang memerhati mereka . Sungguh tidak puas hati melihat kemesraan Cempaka dan Harith .
Selepas diberitau oleh Cempaka, Fatin terus bergegas masuk ke office Harith .
Tokkkkktokkk . Fatin mengetuk pintu sebelum masuk .
'Comingg. Pelawa Asfan .
'Ada apa bos panggil saya ?
'Saya panggil ? Asfan kebingunggan .
'Cempaka inform saya yang bos nak jumpa saya.
'Haishhhh ni mesti keje budak budak ni. Bisik Asfan dalam hati .
'Ouhhh haa saya nak tanya pasal meeting tadi . Saya nak copy paperwork yang awak buat .
'Ouh itu je ke bos ? Anything else ?
'Nak ajak ke tak nak ni haaa . Aduhhhh. Bisik Asfan dalam hati .
'Ni awak nak pergi lunch ke ?
'Tak kot . Saya nak lunch dengan Cempaka, tapi dia hal .
'Ouh kalau macam tu jom kita lunch sama sama'
Pumpppppppppp !! Sekali lagi jantungnya bagai nak pecah . 'Apa aku tak salah dengar ke ni ? Dia akak aku pergi lunch ? Berdua ? Arghhhhhhhh . Bisik Fatin dalam hati .
'Ehh takpe la bos . Saya pun ada benda nak buat ni . Balas Fatin
'After lunch boleh buat kan ? Ni waktu rehat Fatin.
Fatin tidak berani berkata lagi . Dia tahu kalau dia bercakap lagi dia tak akan menang .
'Hmm kalau macamtu saya pergi kemas meja kejap.
Asfan hanya mengangguk.
'Saya tunggu bos kat lobi . Fatin terus keluar dari ruangan itu . Tak sanggup dia untuk berdua duan lagi di dalam bilik itu . Jantungnya tak henti buat kerja . Sangat laju degupannya ..........
Cempaka dan Harith lunch jauh daripada office takut staf lain nampak mereka berdua . Tapi tidak pula bagi Asfan dan Fatin ,mereka makan di kawasan pejabat sahaja . Banyak mata memandang mereka seperti malam dinner itu .
.........
YOU ARE READING
Kita Ditakdirkan Bersama
RomanceHarith Razman seorang anak yatim piatu dan disayangi oleh keluarga angkatnya iaitu Puan Zainab dan Tuan Edruce . Ibu dan Abinya mahu jodohkan dia dengan adik angkatnya iaitu anak kepada ibu dan abinya Cempaka Carissa . Mampukah Campaka carissa dapat...