Bab 12

72 2 0
                                    

Hari ini adalah hari terakhir mereka berada di Port Dickson dan mereka di beri kebebasan untuk melakukan apa apa aktiviti memandang ini adalah hari terakhir . Mereka semua bersepakat untuk bermain aktiviti pantai ( banana boat etc )

'Bungaaa, kenapa Anis jumpa kau semalam ? Tanya Rina . Kau jangan nak elak daripada aku ehh'

'Alaaa kau ni nampak je ehh . Biasala dia macam la kau tak tahu'

'Dia dengan si Aril tu elok sangat lah'. Dia ada buat apa apa tak kat kau ? Sungguh prihatin Rina terhadap sahabat baiknya itu .

'Takde laa, berani dia nak buat apa apa kat aku, dia bukan tak tahu aku ada silat'😏

'Hehehhehe ' Raisa geli hati dengar perbualan dua sahabatnya itu.

Mereka santai duduk bangku sambil makan aiskrim . Sedangkan rakan rakan lain ada yang mandi ada yang membeli belah dan lain lain lagi .

Sedang mereka berbual, Harith menghampiri mereka .

'Hai guys can i join you all ?
'Hai sir , why not sir' balas Raisa .
'Kenapa korang duduk sini , kenapa tak pergi jalan jalan?
'Malas la sir harini kan last day so kitaorang nak santai je' balas pula Rina.

Cempaka hanya mendengar perbualan mereka sambil makan aiskrim .

'Sir pulak kenapa tak pergi jalan jalan?
'Well, memandangkan saya sensorang so saya takde mood nak pergi jalan jalan'

'Sir nak tanya sikit boleh ' tanya Raisa

' Sure' .

'Kenapa Sir taknak uruskan Company Sir ? Kalau Sir keje kat sana dah tentu Sir jadi bos . Takde nak jadi orang bawah'.

'Hmmmmm, pekerjaan saya sekarang ni adalah cita cita saya sebernanya . Company saya tu adalah tanggungjawab saya . So lambat laun saya akan uruskan Company saya jugak' jelas Harith .

'Ooo so maksudnya Sir akan berhenti menjadi seorang guru la selepas ni.

'Yaa ,kalau dah takde apa apa dekat sini, saya balik ke Company saya la' . Hehehe . Lagipun Company saya memang perlukan saya sekarang ni .

'Then kenapa Sir tak berhenti sekarang ?

'Banyak prosedurnya lagipun saya tunggu batch korang habis baru saya berhenti ' . Matanya melihat buah hatinya itu dan menghadiakan sebuah senyuman .

Harith memang ingin berhenti menjadi seorang guru, tetapi dia ingin menghabiskan title seorang guru itu bersama batch pelajarnya yang sekarang . Jadi bila Cempaka habis sekolah maka dia pun pergi dari sekolah itu .

'Lepas ni boleh la kitaorang pratikal dekat tempat Sir' sampuk Rina

'Why not . Apa apa korang contact je saya okay ?

'Waaaa you are the best sir !

Kita Ditakdirkan BersamaWhere stories live. Discover now