Τα Χριστούγεννα ήρθαν. Η μεγάλη γιορτή των σκλαβωμένων Ελλήνων που γιορτάζεται το καταχείμωνο, ήταν διαφορετική εκείνα τα χρόνια, από τόπο σε τόπο. Και οι ελευθερίες ή μάλλον οι ανελευθερίες οι θρησκευτικές ήταν διαφορετικές, ανάλογα από τον Τούρκο διοικητή κάθε περιοχής.
Η οικογένεια του Νικολού τα γιόρτασε σεμνά στο σπιτικό τους, αλλά λειτουργία παρακολούθησαν το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων. Η Αντιγόνη παρούσα στην Εκκλησία μαζί με όλη την οικογένεια, αλλά αμίλητη και απομακρυσμένη από τον πατέρα της. Είχε κοντά της την Ειρήνη και μαζί με τις άλλες γυναίκες, παρακολούθησαν από το γυναικωνίτη τη θεία λειτουργία. Όλοι οι συντοπίτες τους παρόντες. Ασφυκτικά γεμάτη η Εκκλησία με τους Τούρκους στρατιώτες να κόβουν βόλτες απέξω και σε απόσταση.
Στο δρόμο σκυφτοί από την παγωνιά που έγδερνε τα πρόσωπά τους, γυρνούσαν στο σπιτικό τους με τη βοήθεια φαναριών για να φωτίζουν τα στενοσόκακα στο διάβα τους.
Κρύο δυνατό τους αγκάλιαζε τη θεία αυτή βραδιά, ενώ όλοι ήταν τυλιγμένοι ζεστά σε μάλλινα σκουφιά και μαντήλες.
Οι Τούρκοι στρατιώτες περιπολούσαν χωρίς να ενοχλούν, ούτε κατά τη θεία λειτουργία, ούτε τις προηγούμενες ημέρες, που όλοι έβαλαν τον οβολό τους να μαζευτούν χρήματα για τους φτωχούς και πεινασμένους.
Το ενέκρινε και ο Μπέης μια και οι φτωχοί και πεινασμένοι εξεγείρονταν συχνά.
Αν και πολλοί βοεβόδες περιοχών επέτρεπαν το χτίσιμο εκκλησιών, γιατί έτσι θα είχαν περισσότερα έσοδα αφού τις φορολογούσαν, εν τούτοις, σε πολλές περιοχές όπως και στο νησί της Αντιγόνης, είχαν μια εκκλησία, αρνούμενοι να χτίσουν άλλη.
Στο εορταστικό τραπέζι των Χριστουγέννων, που περιελάμβανε κρέας φυσικά, αλλά και πίτες λογιών- λογιών και λαχανικά του κήπου τους, εντόσθια ψητά αλλά και κρασί από τα αμπέλια του νησιού, ήταν όλη η οικογένεια παρούσα μαζί με τη Μαριγώ και το μπάρμπα Γιάννη, αλλά και την οικογένεια του αδελφού του Νικολού.
Η Αντιγόνη ευχήθηκε χρόνια πολλά σε όλους και δεν ξαναμίλησε καθόλου στο τραπέζι. Έφαγε λίγο είναι η αλήθεια... χμ έχει αρχίσει να αδυνατίζει σκεφτόταν η γιαγιά της, αλλά κανείς δεν άνοιξε συζήτηση μαζί της.
Την επομένη των Χριστουγέννων, θα ερχόταν ο γαμπρός στο σπίτι, να περάσουν τα δαχτυλίδια και να επισημοποιήσουν τον αρραβώνα. Μια σημαντική στιγμή στη ζωή μιας κοπέλας, που όμως, έσφιγγε το στήθος της Αντιγόνης τόσο δυνατά, που έλεγες ότι της στράγγιζε κάθε ανάσα από μέσα της!
YOU ARE READING
''Η Άνοιξη είναι ακριβή''
Historical FictionΜυθιστόρημα δράμα εποχής τέλος Τουρκοκρατίας αρχή επανάστασης. Το εξώφυλλο καλλιτεχνήθηκε από τον καλό φίλο Giannis Pit (https://www.wattpad.com/user/GiannisPit)