Κεφάλαιο 22

23 6 22
                                    

Βαρύς ο φετινός χειμώνας στο Μαράθι. Πολύ το κρύο και ήδη, η φωτιά στο σπίτι δεν έφτανε να ζεστάνει τους κατοίκους του. Η Ειρήνη ήταν ακόμη εκεί, κοντά στην αδερφή της, να κάνει παρέα η μία στην άλλη, να προετοιμάζουν τα ρουχαλάκια του μωρού, να συζητούν κάθε στιγμή. Η εγκυμοσύνη προχωρούσε ομαλά.

Ο Νότης παρέλαβε τα βόλια και ο τρόπος που ειδοποιήθηκε ήταν πάλι ένα σχέδιο της Αντιγόνης, γιατί φοβόταν να τον πλησιάσει. Φοβόταν να πάει απόγευμα εκεί, στην πλαγιά του Μοναστηριού. Γι αυτό, πήγε επίσκεψη στο σπίτι του καπετάνιου του νησιού με την αδερφή της. Η καπετάνισσα, όσο τους σέρβιρε το τσάι ήταν απασχολημένη στην κουζίνα, ενώ η Αντιγόνη έλεγε στον καπετάνιο, αν μπορούσε να ειδοποιήσει τον Νότη να έλθει από την πίσω μεριά του σπιτιού της, μια από τις μέρες που ο Απόστολος πήγαινε στα άλλα νησιά. Για να παραλάβει ό,τι του είχε υποσχεθεί ο πατέρας της. Το συζήτησαν, το σχεδίασαν ως την τελευταία λεπτομέρεια.

Έτσι έγινε. Χωρίς να τους δει κανείς, πήγε ο Νότης και παρέλαβε όλα όσα χρειαζόταν, αλλά και τρόφιμα για τους άντρες του, που η Αντιγόνη είχε ετοιμάσει. Φοβόταν πλέον, μήπως συνέχιζε ο Απόστολος την παρακολούθηση, ή μήπως ο Γιουσούφ, για να την προστατέψει από τους τυχάρπαστους του γιατρού, έστελνε στο κατόπιν της κάποιον έμπιστό του. Ανησυχούσε, αν την έβλεπαν να συναντά το Νότη. Δεν τολμούσε πλέον να πάει στην άκρη του νησιού, εκεί στο δάσος και στον γκρεμό.

Οι μέρες των εορτών των Χριστουγέννων πλησίαζαν. Ο καιρός αγρίευε περισσότερο. Και ένα πρωινό ξύπνησαν και είχε ασπρίσει το νησί. Χιόνι! Από πού κι ως πού χιόνι δίπλα στη θάλασσα; Κι όμως, το χιόνι σκέπασε τα σοκάκια της πόλης, έντυσε τα δέντρα και τα φυτά, πασπάλισε τις βάρκες και τα καϊκια και φώλιασε στην άκρη των παραθύρων.

Οι σκεπές άσπρισαν κι αυτές, ενώ ο ουρανός δεν βαρέθηκε όλη μέρα να ραντίζει με τις νιφάδες του.

Άρεσε ο καιρός αυτός και στην Αντιγόνη και στην Ειρήνη, που καμιά τους δεν θυμόταν να είχε συναντήσει χιόνι στο νησί τους.

Η κυκλοφορία έγινε δύσκολη και η Αντιγόνη ήταν απαγορευμένο να βγει, μήπως και γλιστρήσει στην κατάστασή της. Η Ειρήνη ανέλαβε τα ψώνια για το σπίτι από την αγορά, κάτι που της άρεσε πολύ, μια και είχε σχετική ελευθερία κινήσεων.

Ευτυχώς, το χιόνι δεν κράτησε και πολύ. Μα το κρύο στρογγυλοκάθισε στο νησί και ο ήλιος που κάποιες φορές ταξίδευε στον ουρανό, δεν κατόρθωνε να το καλμάρει.

''Η Άνοιξη είναι ακριβή''Where stories live. Discover now