Κεφάλαιο 13

35 7 36
                                    

Η επίσκεψη στο αρχοντικό του Αγά ορίστηκε για την επομένη το απόγευμα. Η Αντιγόνη ένιωθε ανάμεικτα συναισθήματα. Και αδημονούσε να δει τον Γιουσούφ και ένιωθε άγχος στη σκέψη της συνάντησης.

Ο Γιουσούφ τους υποδέχθηκε ο ίδιος με τη σύζυγό του πλάι του. Νέα, πολύ νέα σκέφτηκε αμέσως η Αντιγόνη και όμορφη. Όχι σαν τον δικό μου άντρα...μα γιατί συγκρίνεις; μάλωσε τον άλλο της εαυτό την ώρα που υποκλινόταν μπροστά στον νέο αγά του νησιού.

Η φιλοξενία ήταν ανέλπιστα ζεστή, όπως τη χαρακτήρισε ο Απόστολος και ένιωθε τιμή για την υποδοχή από την εξουσία του νησιού. Αυτά έλεγε της Αντιγόνης όταν επέστρεφαν στο σπίτι.

Ο Γιουσούφ μάλιστα ασχολήθηκε αρκετά με τον άντρα της Αντιγόνης, περισσότερο από όσο με εκείνην. Δεν τον κέρδισε απλώς, τον σκλάβωσε με τόση προσοχή!

Ιδίως όταν του είπε,

'' Γιατρέ μου, θα είσαι από εδώ και πέρα ο γιατρός του αρχοντικού. Θα ξέρεις βέβαια ότι με τη σύζυγό σου γνωριζόμαστε από μικρά παιδιά. Είμαστε φίλοι τολμώ να πω. Δεν θα σε πειράξει αν συνεχιστεί αυτή η φιλία, έτσι;''

''Αγά μου τιμή δική μου και της συζύγου μου να αισθάνεστε τόσο φιλικά απέναντί μας. Και βεβαίως δεν θα με ενοχλήσει η φιλία σας, αντιθέτως. Είναι η καταδέκτικότητά σας απαράμιλλη!''

Ο Γιουσούφ χαμογέλασε...

''Θέλω να σε ρωτήσω όμως, αν θα ήθελες να γίνεις γιατρός και του άλλου νησιού που είναι στη δικαιοδοσία του Μπέη, για το Περιστέρι μιλώ. Συμφωνείς;''

''Αγά μου χαρά μου να υπηρετώ όπου εσείς επιθυμείτε. Αλλά πώς θα πηγαίνω εκεί όταν με χρειάζονται;''

''Τα έχω όλα σκεφθεί γιατρέ. Ένα καΐκι θα είναι στη διάθεσή σου πάντα, αποκλειστικά για τον γιατρό του νησιού. Στο Περιστέρι δεν έχουν γιατρό και όπως ξέρετε είναι οι περισσότεροι κάτοικοι μουσουλμάνοι. Θα πηγαίνεις δυο φορές την εβδομάδα. Θα δώσω άδεια γραπτή για το ταξίδι. Μακριά δεν είναι, οπότε το βράδυ θα επιστρέφεις''

Αμέσως χτύπησε τα χέρια του και έδωσε εντολή ο γραμματέας του να πάρει τον γιατρό στο γραφείο του, να ετοιμάσει άδεια ταξιδιού και να την φέρει να την υπογράψει.

Ο Απόστολος πετούσε από τη χαρά του.

Όσο ετοιμαζόταν η άδεια του γιατρού, ο αγάς μίλησε στην Αντιγόνη στα ελληνικά.

''Η γυναίκα μου δεν μιλά τη γλώσσα σου. Ας μιλήσουμε ελληνικά λοιπόν. Πώς είναι ο γάμος σου Αντιγόνη;''

''Η Άνοιξη είναι ακριβή''Where stories live. Discover now