"Peki şimdi, nereye gidiyorum? Sağa mı sola mı döneyim?" Çünkü Augusto yaşamda yolculuk etmiyordu, dolaşıyordu. "Bir köpek geçmesini bekleyeceğim" dedi kendi kendine, "sonra onun yöneldiği ilk yola sapacağım."- Miguel De Unamuno
.Beyaz ışıkla çok sık uyanmaya başlamıştım. Başım çatlıyordu.
"Ah. Ben yine niye burdayım ya?"
Birden ellerime dolanan ellerle gözlerimin görüşü netleşti ve Kerem 'in heyacan ile beni izleyen gözleri görüş acıma girdi.
"İyi misin?"
Cevap vermek yerine gülümsedim. Etrafı incelemek için başımı çevirdiğimde acı ile yüzümü buruşturdum. Beynim sallanıyor gibiydi.
" İlke , bana bak yavrum. İyi olduğuna emin misin ?"
"Kerem, başım dönüyor. Sanırım kusacağım."
Ellerim ile mideme baskı yaparak konuştum. Birden bire ne oluyordu bana böyle?
"Doktoru çağıracağım. Bekle tamam mı bebeğim. Korkma !"
Odadan çıktı ve gitti. Önce titreyen ellerimi izledim. Midem yerinden çıkacak gibiydi. Kapı sesiyle kafamı kaldırdım. Doktor gülümseyerek bana bakıyordu. Kerem ise yanında doktorun diyeceği şeyleri bekliyordu.
"İlke Bey , bunu nasıl söyleyebilirim bir fikrim yok ."
Kerem büyüyen gözlerle doktora bakarken ben de en az onun kadar telaşlıydım. Yoksa tam ölmek istemediğim zaman diliminde ölecek miydim ?
"B-bir sorun mu var doktor bey?"
Kerem'in gözlerine baktım. O da bana bakıyordu.
"Bu gün size söyleyeceklerim hayatınızı değiştirecek İlke Bey. Siz ..."
"B-ben?"
"Ben ne? Konuşsanıza. Ilke iyi mi?""İlke Bey çift cinsiyetli . Bu gün ki baygınlık durumunun nedeni ise hamile olması. Sizi uygun doktora yönlendireceğim. Tebrik ederim "
Yıkılış. Ben hamile olamam. Hayır. Uygar'dan asla. Yaşlar yanaklarıma akarken giden doktorun ardından Kerem'in de bakışları bana dönmüştü . Yıkılmıştı. Beni terk edecekti. Benim bir bebeğim olacaktı. Kerem'den olamayacağına göre Uygar'dan.
"Hayır . "
Kerem yanıma gelirken gözlerini okumaya çalıştım. Uzunca beni izledi ve sonra kolları boynuma dolandı.
"Ağlama. Önemli değil . Önemli değil. Onun onu çok seven iki babası olacak. Uygar'ın haberi bile olmayacak."
Sarıldım ben de ona. İçimde benden biri daha vardı. Yanımda da sevdiğim adam. Garipti . Mutlu olmak çok garipti .
*aaa sikişlere geldik...