Joonaksen pov:
"Me asutaan tässä" Kerroin Ollille. "Hei! Mä asun tos parin talon päässä" Olli kertoi. "Tuol mä asun. Tos punasessa" Hän jatkoi ja näytti taloa. "Aika kiva!" Sanoin iloisena. "Ollaan sit naapureita" Olli sanoi nauraen. "No jep" Totesin. "Mut meijän pitää nyt mennä" Sanoin ja katsoin Aatua vieressäni. "Joo, mut moikka!" Olli huikkasi minulle. "Moi moi!" Sanoin takaisin. Olli jatkoi kävelemistä. Jäin vain tuijottamaa häntä. Siis miten toi on noin komea? "Joonas, miks sä tuijotat Ollia?" Aatu kysyi vierestäni. Hätkähdin ja katsoin Aatua ihmeissäni. "E-Enhän, mennään nyt sisälle" Sanoin nopeasti.
Istuimme ruokapöydän ääressä. Ruokana oli tälläkertaa lihapullia ja perunamuussia, lempi ruokaani. "No miten meni eskarissa?" Äitini päätti kysyä Aatulta. "Tosi hyvin! Leikittiin ulkona ja sit syötiin ja nukuttiin päiväunet" Aatu kertoi innoissaan. Nyökkäsin ja tungin haarukalla lihapullan suuhuni. "Mut eiks teil niinku opeteltu mitään?" Kysyin ihmeissäni mussuttaen lihapullaa. Muistan itse, kun olin eskarissa ja harjoittelimme aakkosia ja numeroita. "Joo aakkosia" Aatu sanoi. "Osaatko sä aakkoset?" Kysyin. Aatu pudisti päätään. "No me voidaan sit harjotella joskus" Sanoin hymyillen. "Joo!" Aatu vastasi iloisena. Äitin naamalla oli ylpeä hymy. "Mut entäs sulla nytten yläasteella?" Äitini kysyi. "Ihan hyvin. Vähä jännitti et kiusaako joku mua tai sillee" Kerroin. Äiti nyökkäsi ymmärtäväisesti. "Ei sun tarvi pelätä. Se on uusi koulu niin ei sielä kiusaajia enään ole" Äitini kertoi. "Saitko sä kavereita?" Hän kysyi uudestaan. "No yhelle mä puhuin tänään. Nähtiin sen kanssa tossa kävelylläki" Kerroin hymyillen. "Kukas tämä henkilö on?" Äitini kysyi jotenkin todella kiinostuneena. "Sen nimi on Olli. Se on myös ysillä mut se on B luokalla ku mä oon C luokalla. Ollaan muuten naapureita" Kerroin naurahtaen lopussa. "Aa joo Matelan perhe" Äitini sanoi. Katsoin häntä ihmeissäni. "Tiiäkkö sä ne?" Kysyin. "Tottakai. Juttelin tässä päivällä hänen vanhempien kanssa. Todella mukavaa porukkaa" Äitini kertoi. Nyökkäsin. "Voisimme mennä käymään siellä joskus" Hän jatkoi. "No katotaan" Vastasin. Huomasin samalla, että olin saanut syötyä. "Kiitos ruuasta" Kiitin ja nousin tuoliltani. Menin huoneeseeni istumaan sängylle. Olli Matela. Hymy nousi huulilleni.
Soittelin kitarallani ihan tekemisen puutteeksi. Haluaisin opetella yhden biisin, mutta en tiedä, onko se liian vaikea. Huokaisin ja pistin kitarani telineeseen. Menin istumaan sängylleni. Otin puhelimeni ja katsoin kellon. 22.34 meneepä aika nopeasti. Päätin nousta sängystä ja menin vessaa kohti. Kävin pesemmässä hampaani ja naamani. Tulin takaisin huoneeseeni. Vaihdoin vaatetta ja kapusin peittoni alle. Ihanan lämmin. Pistin vielä herätyksen, jotta heräisin huomenna. Pistin silmäni kiinni.
YOU ARE READING
||You Make My Heart Smile||
FanfictionPoika, joka on kokenut rankan elämän, muuttaa täysin uuteen kaupunkiin. Hänen elämänsä ei ollut sitä parasta, mutta muuttuuko se, kun hän tapaa elämänsä rakkauden? ----------------------- Kirja kertoo Joonaksesta ja Ollista, ja heidän elämästä yläas...